REKLAMA
PORTFEL GWIAZD

Praca szuka człowieka. PAŻP rekrutuje kontrolerów ruchu lotniczego - oto wymagania

2024-04-14 06:00
publikacja
2024-04-14 06:00

Osoby odporne na stres, z umiejętnością myślenia koncepcyjnego i analitycznego, podejmujące samodzielnie decyzje mają szansę zostać kontrolerami ruchu lotniczego. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej ogłosiła nabór na te stanowiska. Wśród 614 pracujących kontrolerów są m.in. muzycy, lekarze, piloci.

Praca szuka człowieka. PAŻP rekrutuje kontrolerów ruchu lotniczego - oto wymagania
Praca szuka człowieka. PAŻP rekrutuje kontrolerów ruchu lotniczego - oto wymagania
fot. Daniel Dmitriew / / Forum

Jak przekazała PAP w środę Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP), chętni na stanowisko kontrolera ruchu lotniczego mogą aplikować w tym naborze do końca maja br.

"Polska Agencja Żeglugi Powietrznej prowadzi właśnie rekrutację na te wyjątkowe stanowiska"- przekazała PAŻP. Jak dodano, wśród kontrolerów ruchu lotniczego są m.in. muzycy, lekarze, byłe stewardesy, piloci czy tancerze i sportowcy.

"Ruch lotniczy w zakresie jego kontroli w przestrzeni powietrznej cechuje się ciągłą zmiennością więc odporność na takie sytuacje też jest niezbędna. Nie obędzie się również bez doskonałej orientacji w przestrzeni i myślenia +out of the box+ ponieważ niektóre problemy związane z kontrolą ruchu lotniczego najskuteczniej rozwiązują osoby cechujące się niestandardowym podejściem i nieszablonym myśleniem" – przekazała prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak.

PAŻP, która rekrutuje, szkoli i zatrudnia kontrolerów ruchu lotniczego, wymaga od kandydatów m.in. umiejętności pracy pod presją, myślenia koncepcyjnego, zdolności analitycznych, skupienia przez kilka godzin, samodzielności w działaniu, bardzo dobrego stanu zdrowia, nienagannej dykcji i posługiwanie się językiem angielskim na poziomie co najmniej B2.

Własna działalność gospodarcza a podatki

Jaką formę opodatkowania wybrać?

Własna działalność gospodarcza a podatki

Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć! Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl

Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Jeśli chcesz fakturę, to wypełnij dalszą część formularza:
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Podaj kod w formacie xx-xxx!
Pole wypełnione niepoprawnie!

PAŻP podkreśla, że kontrolerzy ruchu lotniczego odpowiadają za bezpieczeństwo wszystkich operacji lotniczych oraz za efektywny ruch samolotów i unikanie opóźnień w ruchu, które generują problemy dla całego rynku lotniczego.

"Od ich orientacji przestrzennej, a często +ręcznego+ ustawiania samolotów przelatujących przez Polskę w odpowiednich obszarach przestrzeni lotniczej, startujących i lądujących, a także podchodzących do lądowania zależy to, jak długo pasażerowie będą w podróży oraz np. to, czy – mając zaplanowaną przesiadkę na odległym lotnisku – zdążą na drugi samolot. Dlatego myślenie i planowanie strategiczne jest w tej profesji również niezbędne" - podkreśla PAŻP.

Jak dodano, zatrudniani przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej kontrolerzy ruchu lotniczego pracują w Warszawie oraz w ośrodkach regionalnych i czuwają nad bezpieczeństwem pasażerów około 3000 samolotów znajdujących każdego dnia w polskiej przestrzeni powietrznej.

Z danych Agencji wynika, że 187 kontrolerów obszaru pracuje na sali operacyjnej, bez kontaktu wzrokowego z samolotami przelatującymi nad Polską. Tymi z nich, które lądują na polskich lotniskach, zajmują się kontrolerzy zbliżania (jest ich obecnie 149), którzy mają za zadanie bezpiecznie i na czas doprowadzić samoloty do lotnisk docelowych, a samoloty odlatujące skierować na trasę przelotu. W bezpośredniej okolicy lotniska i na nim za bezpieczny ruch samolotów odpowiadają z kolei kontrolerzy pracujący na wieży - obecnie jest ich 278.

Kandydaci na kontrolerów muszą ukończyć 2-letni kurs podzielonego na trzy etapy: - teoretyczny (z wynagrodzeniem miesięcznym równym minimalnemu wynagrodzeniu krajowemu) trwający ok. 6 miesięcy w Warszawie; symulatorowy (z wynagrodzeniem równym minimalnemu wynagrodzeniu krajowemu) trwający ok. 6 miesięcy w Warszawie. O ostatni - kurs na stanowisku pracy pod nadzorem instruktora (z wynagrodzeniem 6000 zł miesięcznie) trwający ok. 12 miesięcy w jednej z wybranych lokalizacji w Polsce.

Zajęcia trwają od poniedziałku do piątku w godzinach 7-15. Obecność na wszystkich zajęciach obowiązkowa. Po ukończeniu kursu kandydaci przystępują do państwowego egzaminu, po którym otrzymują licencję kontrolera ruchu lotniczego.

Szczegółowe informacje na temat rekrutacji oraz sposobu aplikowania dostępne są na stronie PAŻP.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zapewniającym służby żeglugi powietrznej 24 godzinę na dobę. Prowadzi również Ośrodek Szkolenia Personelu Służb Ruchu Lotniczego, który jest certyfikowaną organizacją szkoleniową kontrolerów ruchu lotniczego. Jego zadaniem jest szkolenie zawodowe kandydatów do pracy w służbach ruchu lotniczego i przygotowanie ich do egzaminów państwowych.

autorka: Aneta Oksiuta

Źródło:PAP
Tematy
Bezpieczna metoda oszczędzania. Zyskaj do 5,25% w skali roku! Oblicz Zysk>>

Bezpieczna metoda oszczędzania. Zyskaj do 5,25% w skali roku! Oblicz Zysk>>

Komentarze (10)

dodaj komentarz
stefan_wilmont_i_ryszard_cyba
To nie praca szuka człowieka tylko cyrk statystów! XD Opowiadają jakieś niestworzone rzeczy jakie to wymagajace i trudne stanowisko a tak na prawde to paru zaspanych nerdów przed monitorami. wiecie czemu nie widzieliście nigdy filmu, z kontrolerami przy pracy? Własnie dlatego bo zobaczylibyscie jak śmieszna i prosta to jest praca To nie praca szuka człowieka tylko cyrk statystów! XD Opowiadają jakieś niestworzone rzeczy jakie to wymagajace i trudne stanowisko a tak na prawde to paru zaspanych nerdów przed monitorami. wiecie czemu nie widzieliście nigdy filmu, z kontrolerami przy pracy? Własnie dlatego bo zobaczylibyscie jak śmieszna i prosta to jest praca na prawde i zaczelibyscie sobie zadawać pytania za co i komu oni płacą 30 tys zł miesiecznie!
stefan_wilmont_i_ryszard_cyba
Wśród rekordzistów jest Leszek Gołąb jeden z dyrektorów biur w PAŻP: w agencji pracują jego żona, dwie córki i dwóch zięciów. Sam prezes PAŻP Krzysztof Banaszek zatrudnił "tylko" żonę i siostrę.

https://biznes.wprost.pl/gospodarka/236407/rodzina-na-swoim-ogromny-nepotyzm-w-pazp.html
bua6zen
Chłopaki, wy cały cały czas o stołkach.
A to naprawdę trudna i kreatywna robota.
Przeprowadzić 12 samolotów przez front atmosferyczny z burzami nie zakłócając rozkładów?
To praca na autostradach 3D. Tylko prędkość jest rzędu 800 km/h. Więc czasu na rozwiązanie/komunikację/manewr bywa krótka.
Czasem trzeba coś wymyślić,
Chłopaki, wy cały cały czas o stołkach.
A to naprawdę trudna i kreatywna robota.
Przeprowadzić 12 samolotów przez front atmosferyczny z burzami nie zakłócając rozkładów?
To praca na autostradach 3D. Tylko prędkość jest rzędu 800 km/h. Więc czasu na rozwiązanie/komunikację/manewr bywa krótka.
Czasem trzeba coś wymyślić, sprawdzić, skontrolować poprawność, zdecydować i wprowadzić do wykonania - myśląc trójwymiarowo - w mniej niż minutę
A praca jest kilkugodzinna.
stefan_wilmont_i_ryszard_cyba
Wiecie czemu syn pilota nie może zostać kontrolerem ruchu? Bo kontroler też ma syna. :) Jedna wielka sitwa i rodzina na twoim. poczytajcie sobie. Oni sie tam tylko wymieniaj,ą miedzy sobą LOT -> PAŻP -> Port Lotniczy Chopina. Cisną głupoty jaka to ciężka wymagajaca i odpowiedzialna praca jak ciezko sie dostać, zeby moc dać Wiecie czemu syn pilota nie może zostać kontrolerem ruchu? Bo kontroler też ma syna. :) Jedna wielka sitwa i rodzina na twoim. poczytajcie sobie. Oni sie tam tylko wymieniaj,ą miedzy sobą LOT -> PAŻP -> Port Lotniczy Chopina. Cisną głupoty jaka to ciężka wymagajaca i odpowiedzialna praca jak ciezko sie dostać, zeby moc dać swom po 20 - 30 tys, zeby sie nikt nie czepial.
stefan_wilmont_i_ryszard_cyba
Ta cała rekrutacja to tylko ściema, tetr taki. Stanowiska są już dawno rozdane, ludzie zatrudnieni, potrzebują tylko aktorów do spektaklu.

https://www.rp.pl/kraj/art14654431-panstwowa-agencja-dla-zony-ziecia-i-kolegi
stefan_wilmont_i_ryszard_cyba
Oni tam przychodzą wyspać się w pracy za 20 tys zł ! Rozkladają łóżka i kładą się spac XD

https://businessinsider.com.pl/firmy/kontroler-ruchu-lotniczego-spal-zamiast-pracowac-wideo-z-lotniska-chopina/vyccwrg
zoomek
"Polska Agencja Żeglugi Powietrznej"
Ja nie wiedziałem że mamy powietrzne żaglowce. Cały czas się człowiek uczy... ale czuję że ktoś nas w balona robi bo to tylko balony "żeglują" w powietrzu.
vacarius
Powietrze to w sumie taki sam ośrodek jak woda. Latanie jest bardzo podobne do pływania. A możliwe ze na innych planetach jest samo powietrze bez wody ale w ciśnieniu 50 atmosfer. W takim ciśnieniu powietrze jest zupełnie jak woda. Mogłyby tam żyć wielkie latające wieloryby w takim powietrzu.
zoomek odpowiada vacarius
Chyba nie rozumiesz czym jest żeglowanie kontra napęd choćby silnikiem parowym dla statku.
Różnica jest taka że jak niema wiatru to żaglowiec ŻEGLUJĄCY stoi w miejscu. Przeciwny wiatr też jest problemem bo trzeba nakładać drogi halsem. Więc chcę zobaczyć te ŻEGLUJĄCE statki powietrzne. Które żeglują poza balonami?
zoomek
To co? Może inżynierów z pontonów?

Powiązane: Branża lotnicza

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki