PAŻP zatrudnia kontrolerów. Pisze o zawodzie doskonałym. A co z niedawnymi strajkami?

PAŻP szuka kontrolerów lotów. Zdobycie zatrudnienia nie będzie łatwe, bo wymaga przejścia dwuletniego kursu. Za każdy z trzech etapów PAŻP gwarantuje wynagrodzenie. Agencja zachwala zawód kontrolera. Warto jednak pamiętać, że niedawno odbywał się ich duży strajk.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej szuka kontrolerów ruchu. Aby podjąć pracę, trzeba ukończyć dwuletni kurs PAŻP podzielony na trzy etapy:

  1. Kurs teoretyczny (z wynagrodzeniem miesięcznym równym minimalnemu wynagrodzeniu krajowemu) trwający około sześć miesięcy w Warszawie.
  2. Kurs symulatorowy (z wynagrodzeniem równym minimalnemu wynagrodzeniu krajowemu) trwający ok. sześć miesięcy w Warszawie.
  3. Kurs na stanowisku pracy pod nadzorem instruktora (z wynagrodzeniem 6000 zł miesięcznie) trwający ok. 12 miesięcy w jednej z wybranych lokalizacji w Polsce.
Zobacz wideo O co chodzi w sporze kontrolerów ruchu lotniczego z PAŻP? Garwolińska: Nie chodzi o pieniądze

PAŻP zatrudni kontrolerów lotu. Kogo szukają? 

- Ruch lotniczy w zakresie jego kontroli w przestrzeni powietrznej cechuje się ciągłą zmiennością, więc odporność na takie sytuacje też jest niezbędna. Nie obędzie się również bez doskonałej orientacji w przestrzeni i myślenia "out of the box", ponieważ niektóre problemy związane z kontrolą ruchu lotniczego najskuteczniej rozwiązują osoby cechujące się niestandardowym podejściem i nieszablonowym myśleniem - mówi Magdalena Jaworska-Maćkowiak, prezeska Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

Kompetencje, których oczekuje PAŻP to:

  • bardzo dobra orientacja w przestrzeni,
  • umiejętność myślenia koncepcyjnego i wyjątkowe zdolności analityczne,
  • umiejętność pracy pod presją i w maksymalnym skupieniu przez kilka godzin,
  • samodzielność w działaniu i jednocześnie doskonałą współpracę w zespole,
  • bardzo dobry stan zdrowia,
  • nienaganna dykcja,
  • odporność na ciągłą zmienność sytuacji,
  • niestandardowe podejście do rozwiązywania problemów,
  • posługiwanie się językiem angielskim w stopniu co najmniej B2.

Aby zgłosić się do programu PAŻP, należy dopełnić formalności. Są to:

  • wypełnienie formularza aplikacyjnego,
  • kompetencyjne testy komputerowe (FEAST, RADAR),
  • test psychologiczny,
  • Assessment Centre,
  • rozmowa kwalifikacyjna,
  • badania medycyny lotniczej (klasy 3).

PAŻP zachwala pracę kontrolera

Ogłoszenie PAŻP jest bardzo długie i opisuje zalety oraz doniosłą wagę pracy kontrolerów lotniczych. "Zdobycie elitarnego zawodu, dającego przynależność do ściśle wyselekcjonowanej, doskonale przeszkolonej i niezwykle ambitnej grupy profesjonalistów to obecnie cel wielu młodych osób. Jeśli dodamy do tego niekwestionowany prestiż, dobre wynagrodzenie, topowe zaplecze socjalne i ponad rynkowe benefity pracownicze, a jednocześnie brak dress codu, konieczności codziennego porannego wstawania do pracy i spędzania ośmiu godzin za biurkiem, to rysuje nam się obraz zawodu doskonałego" - czytamy w ogłoszeniu. 

Choć to wszystko brzmi pięknie, trzeba pamiętać, że dwa lata temu odbył się strajk kontrolerów lotu, którego powodem było niezadowolenie z warunków pracy oraz wynagrodzenia. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że spór został zażegnany i kontrolerzy lotów mogli czuć się zwycięzcy. Uregulowano kwestie wynagrodzeń oraz bezpieczeństwa i od tego czasu nie słychać głosów niezadowolenia. 

Czy chciałbyś pracować jako kontroler lotów, gdybyś dostał taką szansę?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.