Fabryka Michelin Polska S.A. w Olsztynie jest jednym z największych pracodawców w województwie warmińsko-mazurskim. Zakład zatrudnia ponad pięć tysięcy osób, a kolejne 100 znajduje zatrudnienie w Dyrekcji Handlowej zajmującej się marketingiem oraz dystrybucją. Jak donosi lokalny portal olsztyn.com.pl, fabryka planuje jednak poważną zmianę w swojej strukturze, która wpłynie na około 500 pracowników.
Jak dowiedzieli się dziennikarze portalu, olsztyńska fabryka Michelin planuje likwidację wydziału zajmującego się produkcją opon ciężarowych. Zgodnie z ich informacjami powodem tej decyzji mają być wysokie koszty produkcji w Polsce, w związku z czym przedsiębiorstwo planuje przenieść ją do Rumunii.
Rzecznik prasowy Michelin Polska Piotr Staszałek przekazał natomiast w rozmowie z Polską Agencją Prasową, że decyzja ma związek z ogólną sytuacją na rynku opon ciężarowych w Europie. - Rynek ten jest zalewany tańszymi oponami z Dalekiego Wschodu i w związku z tym nasz zakład podjął decyzję o wygaszeniu produkcji opon ciężarowych - powiedział.
Zakład Opon Ciężarowych fabryki zapewnia około 500 miejsc pracy. Dziennikarze olsztyn.com.pl dowiedzieli się, że niektórym pracownikom wydziału zaproponowano przeniesienie do innych zakładów, specjalizujących się w oponach dla pojazdów osobowych i dostawczych, a osobom w wieku przedemerytalnym - otrzymanie pakietu socjalnego. Zdaniem anonimowego rozmówcy portalu część osób zatrudnionych w dziale miała natomiast zostać zwolniona.
- Część osób zostanie przeniesiona do innych wydziałów bądź musi sobie szukać wyjścia... czyli słynna brama nr 1. Przecież hasło Michelina brzmi "produkujemy przyszłość". Osoby w wieku przedemerytalnym wygrały los na loterii. Michelin będzie im płacił pakiet socjalny, tak zwane odprawy - przekazał dziennikarzom.
Informację tę dementuje Piotr Staszałek. - Każda z osób pracujących w zakładzie opon ciężarowych dostanie propozycję pracy na adekwatnym stanowisku odpowiadającym jej kompetencjom i doświadczeniu w innych zakładach - czy to produkcji opon do aut osobowych, czy do maszyn rolniczych, oczywiście w Olsztynie. Warunki zaproponowane pracownikom zakładu opon ciężarowych w innych zakładach nie będą gorsze niż obecne - zaznaczył.