Hermès chwali się świetnymi wynikami finansowymi za I kwartał 2024 roku

25 kwietnia 2024 roku francuski dom mody Hermès pochwalił się raportem finansowym za I kwartał 2024 roku. Pochwalił to dobre słowo, gdyż twórca kultowej torebki Birkin przekroczył oczekiwania analityków, osiągając sprzedaż wyższą o 17 proc. w stosunku do ubiegłego roku. W ciągu pierwszych trzech miesięcy luksusowy dom mody zarobił 3,8 mld euro.

Reklama

Hermès chwali się świetnymi wynikami finansowymi za I kwartał 2024 roku / Hermès Hermès chwali się świetnymi wynikami finansowymi za I kwartał 2024 roku / Hermès

Francuski dom mody vs. pesymistyczne prognozy analityków

Globalne spowolnienie w sektorze dóbr luksusowych i obawy analityków ominęły francuski dom mody. Choć Hermès już wkrótce będzie zmagał się z oskarżeniami o praktyki antymonopolowe przed kalifornijskim sądem, pocieszenia może szukać w wynikach finansowych z ostatnich trzech miesięcy.

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży Hermès na światowych rynkach

Co ciekawe, Hermès odnotował wzrost we wszystkich regionach.

Podczas gdy analitycy z Bain na początku 2024 roku wróżyli ciężki czas dla marek luksusowych na rynku Azjatyckim, Hermès zamknął I kwartał w Azji z 14 proc. wzrostem. Z kolei w samej Japonii sprzedaż Hermès wzrosła, aż o 25 proc.

- Nasi najbardziej zamożni klienci nadal odwiedzają nasze sklepy – wskazał dla Reuters Eric du Halgouet, wiceprezes wykonawczy Hermes Finance.

Ważnym budulcem końcowego wyniku był dział wyrobów skórzanych i rymarskich. Zainteresowanie konsumentów tymi produktami wzrosło o 20 proc.

Hermès odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży na światowych / Rynkacholena Kamenetska, Unsplash Hermès odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży na światowych / Rynkacholena Kamenetska, Unsplash

W obu Amerykach sprzedaż poszybowała w górę o 12 proc. Zgodnie z raportem, Hermès zawdzięcza swój sukces strategii marketingowej skupiającej się na doświadczeniach konsumentów. W marcu 2024 w Meksyku Hermès zorganizował wystawę Hermès in the Making, prezentującą know-how rzemieślników. Z kolei w The Barker Hangar w Santa Monica odbył się niezwykły taneczny spektakl promujący pierwszą kolekcję Home.

A co na to wszystko Europa? Na Starym Kontynencie marka odnotowała wzrost sprzedaży o 15 proc. z wyjątkiem Francji, gdzie sprzedaż wzrosła o niewiele mniej, bo o 14 proc.