Panorama LIFESTYLE

homeandmarket.eu 1 dzień temu

Coraz mniej Polaków marnuje żywność

45 proc. Polaków przyznaje, iż zdarza im się wyrzucać jedzenie – wynika z raportu „Nie marnuj jedzenia 2024”. Choć odsetek osób deklarujących, iż nie marnuje żywności, znacząco wzrósł, na śmietnik wciąż co roku trafia 5 mln t jedzenia. Eksperci wskazują, iż potrzeba więcej inicjatyw, które mogłyby tę żywność uratować. Jedną z nich jest Punkt pod Parasolem prowadzony przez Bank Żywności SOS w Warszawie, który przekazuje i dostarcza żywność potrzebującym. W ubóstwie żyje 2,5 mln Polaków, a mniej więcej 1,5 mln korzysta z pomocy przekazywanej przez banki żywności.

Coraz więcej Polaków kupuje jakościową odzież sportową

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność sprawia, iż rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023-2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Świadomi znaczenia stylu życia

W 2022 r. zmarło w Polsce niemal 450 tys. osób. Za niemal 75 proc. zgonów odpowiadały przewlekłe choroby niezakaźne, przede wszystkim choroby układu krążenia i nowotwory złośliwe. Badania wskazują, iż utrzymywanie zdrowego stylu życia może o blisko 80 proc. zmniejszyć ryzyko choroby przewlekłej czy zawału serca. Może też odwrócić skutki chorób i wspierać proces leczenia. Dlatego też coraz większego znaczenia nabiera medycyna stylu życia.

Idź do oryginalnego materiału