4-dniowy tydzień pracy to dobry pomysł wg 70% osób w wieku 18-44 lata

2 dni temu

Czterodniowy tydzień pracy jest dobrym pomysłem według 70% osób w wieku 18-44 lata, 64% badanych w wieku 45-59 lat oraz 53% powyżej 60. roku życia, wynika z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting.

„Według oficjalnych zapowiedzi, skrócenie obecnego wymiaru czasu pracy miałoby nastąpić jeszcze w obecnej kadencji rządu, a więc w ciągu niecałych czterech lat. Brane pod uwagę są dwie możliwości: pięć dni pracy po 7 godzin lub 4 dni pracy po 8 godzin. Według naszego badania, zdecydowanie większe zainteresowanie budzi ta druga opcja, szczególnie w najmłodszym pokoleniu na rynku pracy. Niezależnie od tych potencjalnych zmian warto jednak, by pracodawcy brali pod uwagę również zwiększenie wymiaru pracy zdalnej lub hybrydowej. Zdaniem samych pracowników, pozytywnie wpłynęłaby ona na ich wydajność – wśród 'Zetek’ uważa tak niemal 1/3, a w grupie milenialsów prawie 1/4” – powiedziała marketing operations manager ClickMeeting Martyna Grzegorczyk, czytamy w komunikacie.

Przedstawiciele wszystkich grup wiekowych zgadzają się, iż w wyniku wprowadzenia 4-dniowego tygodnia pracy liczba zadań do wykonania pozostałaby bez zmian lub uległa zwiększeniu – najsilniej są o tym przekonane osoby w wieku powyżej 60 lat (92%), podano także.

„Wśród polskich Zetek (18-27 lat) co 3. obawia się, iż wprowadzenie 4-dniowego tygodnia pracy spowoduje obniżenie zarobków, wynika z badania ClickMeeting. Wśród starszych generacji obawia się tego mniej więcej 1/4 respondentów. Jednak Zetki wydają się skłonne, by to zaakceptować – mimo obaw niemal 70% popiera pomysł skrócenia czasu pracy. Polacy, niezależnie od wieku, woleliby pracować 4 dni w tygodniu po 8 godzin niż przez 5 dni po 6,4 godziny” – napisano także.

Gdyby wdrożenie 4-dniowego tygodnia pracy okazało się niemożliwe, zwiększenie wymiaru pracy zdalnej lub hybrydowej byłoby dobrym motywatorem dla pracowników młodszych – chciałoby go 66% „Zetek” oraz 55% Milenialsów.

Badanie przeprowadzono w marcu 2024 na grupie 1000 osób. Ankietowani to osoby w wieku 18-27 lat (18%), 28-44 lata (44%) 45-59 lat (33%) oraz 60 lat i powyżej (6%). 47% wszystkich osób to kobiety, a 53% mężczyźni. Respondenci to osoby, zamieszkujące miejscowości do 5 tysięcy mieszkańców (40%), od 5 do 20 tysięcy (12%), od 20 do 100 tysięcy mieszkańców (19%), od 100 do 500 tysięcy mieszkańców (18%) oraz powyżej 500 tysięcy mieszkańców (12%).

Pokolenie Zet (18-27 lat), Milenialsi (28-44 lata), pokolenie X (45-59 lat), baby boomers (powyżej 60 lat).

ClickMeeting powstała w 2011 r. jest polską platformą do webinarów, spotkań online oraz wideokonferencji i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału