7 błędów, które popełniasz przy tworzeniu treści na Twoje social media

liderbranzyedukacyjnej.pl 2 lat temu

Wcale nie tak łatwo z dnia na dzień zostać social media managerem we własnej firmie. Każdy z nas musi się polubić z platformami społecznościowymi i nauczyć ich zasad. Mam nadzieję, iż mój spis Ci pomoże.

1. Nie znasz swoich odbiorców.

Tworzysz ogólne treści dla ogółu, czyli finalnie dla nikogo. Osoby, które czytają Twoje wpisy nie odnajdują się w nich, nie wiedzą, czy ta treść jakoś może im pomóc i czy w ogóle jest dla nich.

Zamień komunikację z „dla każdego” na np.: „dla mam przedszkolaków”.

Chcesz poznać dużo lepiej Twoich potencjalnych klientów? Zobacz >> VIDEO. <<

2. Tworzysz treści dla siebie.

Czy zanim zaczniesz tworzyć post, zastanawiasz się, czy jest on odpowiedni dla Twoich odbiorców (w przyszłości potencjalnych klientów)?

Ważne jest, aby ludzie czuli, iż to co tworzysz robisz z myślą o nich, o ich potrzebach i chcesz im pomóc w jakiejś dziedzinie.

3. Sprzedaż, sprzedaż, sprzedaż …

Uwielbiam sprzedawać. Wiem, iż sprzedaż będzie skuteczna, o ile będę dzielić się swoją wiedzą, wspierać, motywować i pomagać mojej społeczności.

Nie chodzi o to, aby tylko skupić się na bezpłatnych merytorycznych treściach, ale ich zabraknąć nie może. Musisz udowodnić swojej społeczności, iż masz wiedzę i doświadczenie w tym, co robisz.

4. Brak pomysłów na posty.

Wiem, iż czasem nie masz pomysłów na posty. Prawda jest taka, iż ja również. Osobiście zapisuję sobie inspiracje, pomysły, moje kłębiące się myśli, posty z pytaniami w grupach, czy też sytuacje z pracy w notatkach w moim telefonie, później obieram to w słowa i grafikę.

Pamiętaj, iż zawsze możesz odświeżyć starsze treści.

5. Brak strategii i celów.

Chaotyczne wrzucanie postów na różne tematy, to nic innego jak wielki bałagan i chaos informacyjny.

Zanim zaczniesz planować treści, zastanów się, czy one realizacją Twoje cele. Szykujesz się do sprzedaży kursu „Pierwsze słówka dla przedszkolaka”, to zacznij pisać, dlaczego warto takie maluchy uczyć języka.

6. Klątwa wiedzy.

Ja to wiem albo już kiedyś o tym pisałam to wszyscy.

To wiedzą! No właśnie nie.

Nie bagatelizuj choćby bardzo oczywistych spraw, może akurat ona będzie przełomowa dla Twojego odbiorcy.

Pamiętaj, iż cały czas dołączają do twojej społeczności nowe osoby.

7. Wzywaj do działania.

Och… wiem, iż czasem nikt nie kilka serduszek pod postem lub nie zostawia komentarza. Jest to dla nas adminów smutę, ale bardzo możliwe, że:

1. Nie prosisz o działanie typu „napisz”, „polub” lub kliknij link” itp.

2. To o co prosisz, jest zbyt „wymagające” dla Twojego odbiorcy. Np.: “napisz, kiedy ostatni raz zrobiłaś XYZ, jak Ci się podobało, co byś mieniła i jak…”,

3. Kilka CTA w jednym poście.

Musisz pamiętać, ze social media, to przestrzeń, dzięki której możesz dotrzeć do potencjalnych klientów. Jak masz trzymać Fanpage lub konto na Instagramie i tam śmiecić, to lepiej przestań tam publikować. Odpocznij trochę i wróć z nową energią.

Jak będziesz się dobrze bawić i angażować w swoje media społecznościowe, to uwierz mi wrócić to do ciebie z nawiązką, nie będzie to stracony czas.

Idź do oryginalnego materiału