73% klientów uznaje parkingi za najważniejsze przy wyborze galerii handlowej

3 godzin temu

Funkcjonowanie parkingu za element determinujący wybór galerii handlowej uznaje 73% Polaków, wynika z badania Omnisense zrealizowanego na zlecenie Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) i Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH).

Według badania, najważniejsze cechy parkingu w centrum handlowym to możliwość bezpłatnego postoju przynajmniej przez dwie godziny (97% wskazań), pewność znalezienia wolnego miejsca (96%), szerokość miejsc parkingowych (89%) i oznakowanie parkingu (85%). To bardzo istotne aspekty w obliczu coraz częściej wprowadzanych opłat za parkingi i braku dostępności bezpłatnego postoju przez minimum dwie godziny. Ten proces zaskakuje tym bardziej, iż odwiedzalność centrów handlowych spada, a zabieganie o to, by klienci mieli czas na swobodne dokonanie wyborów podczas zakupów powinno leżeć w interesie nie tylko kupców, ale również wynajmujących.

„Dostępność parkingu i brak opłaty minimum do dwóch godzin parkowania to najważniejsze aspekty, decydujące o wyborze centrum handlowego. Oczywistym jest, iż najemcy oczekują, aby parking spełniał wymagania klientów i nie obniżał podstawowego standardu centrum handlowego Wszystkie koszty funkcjonowania parkingów ponoszą najemcy w ramach kosztów wspólnych. Każda dodatkowa opłata za parking to dodatkowy zysk właściciela obiektu. Nie znamy przypadku centrum handlowego, którego najemcy otrzymali obniżkę kosztów wspólnych w związku z wprowadzeniem czy podwyższeniem opłat za parking lub skróceniem godzin bezpłatnego parkowania. Zebrane środki co do zasady nie są przeznaczane na modernizacje parkingów – na przykład poprawę oznakowania czy oświetlenia – co jest bardzo istotne dla klientów, jak wynika z naszych badań. W wielu obiektach powinna być poprawiona nawigacja oraz wjazdy i wyjazdy z parkingów. Niejednokrotnie wymaga to współpracy z władzami miast” – powiedziała dyrektor generalna Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) Zofia Morbiato, cytowana w komunikacie.

„Niedawno można było obserwować, iż wielogodzinne korki wyjazdowe z parkingu w Galerii Młociny zmusiły klientów do pozostawienia samochodów na noc i powrotu do domu pieszo. prawdopodobnie nie jest sprawą prostą zrozumienie lub przewidzenie działań ZDM, ale to leży w wyłącznej kompetencji zarządcy centrum. Od niego właśnie oczekujemy zapewnienia komfortu dojazdu, parkowania i wyjazdu z centrum. O Młocinach mówię jedynie tytułem przykładu – wskazując, jak wiele należy poprawić w tym aspekcie, bo podobnych sytuacji, stresujących dla klientów centrów handlowych, w przeszłości było znacznie więcej” – dodała.

Badania Omnisense potwierdziły, iż najważniejsze kwestie dla klientów odwiedzających centra handlowe to: czystość toalet (91% wskazań) i brak opłat za nie (89%), łatwość dostępu do toalet (85%), wybór sklepów w galerii handlowej (89%), komfort cieplny (79%), oznaczenia i nawigacja w obiekcie (74%), funkcjonowanie parkingu (73%) oraz łatwy dojazd samochodem (74%). Nieistotne natomiast są takie elementy, jak: rodzaj posadzek w sklepach, sposób pozyskiwania energii elektrycznej, widoczność instalacji podsufitowych czy rodzaj szkła w witrynach sklepowych.

Ponadto według badania, działania najemców w internecie stymulują odwiedzalność w centrach handlowych: 52% klientów centrów handlowych odwiedza je w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w internecie, podobnie 52% udaje się do galerii w celu sprawdzenia produktu wyszukanego w internecie. Trend ten pozostało wyraźniejszy wśród ludzi młodych: to 72% w grupie 18-24, 65% w wieku 25-34 i 58% w grupie 35-44 lata. Ponadto już 28% badanych odwiedza centra handlowe w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w social mediach, wśród najmłodszej grupy 18-24 lata odsetek ten sięga 54%.

Badanie Omnisense przeprowadzone zostało metodą CAWI na próbie 1011 dorosłych Polaków (klientów galerii handlowych) w dniach 2-6 września 2024.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału