Amerykański startup pozyskał 30 mln dolarów. Chce wspomóc księgowych sztuczną inteligencją

8 miesięcy temu

Startup Fieldguide zyskał finansowe wsparcie swoich działań. Dostawca narzędzi AI dla różnych obszarów biznesu zamierza odciążyć księgowych od części rutynowych zadań.

Fieldguide to jeden ze startupów, który nowej rzeczywistości nie wyobraża sobie bez sztucznej inteligencji. Jego twórcą jest były konsultant Ernst&Young, Jin Chang. W 2020 roku postanowił założyć własną firmę. Kierował się wiarą, iż korzystając z narzędzi AI, jest w stanie odmienić każde stanowisko pracy. Duży potencjał widział także w rosnącej wielkości nieobsadzonych etatów. Chang szacował, iż blisko 40% stanowisk pracy w branży audytów i doradztwa jest nieobsadzonych.

Warto przeczytać: Coraz więcej polskich firm korzysta na sztucznej inteligencji. Powstała mapa polskich rozwiązań AI

AI dla księgowych

Narzędzia AI oferowane przez startup tworzą szereg możliwości zastosowania sztucznej inteligencji do działań audytorskich czy wykrywania nieprawidłowości i oszustw. W ten sposób odciążają księgowych w codziennych rutynowych działaniach i pozwalają im poświęcić więcej czasu w pozostałe czynności. Według danych przytoczonych przez Bloomberg w 2021 roku liczba kandydatów przystępujących do egzaminu CPA (międzynarodowy certyfikat dla księgowych) była o 33% niższa niż 5 lat wcześniej.

„Niekończące się godziny pracy i nuda w pracy przyspieszają wypalenie zawodowe wśród CPA, w związku z czym odchodzą oni z pracy, a liczba nowych CPA rozpoczynających pracę w tym zawodzie spada” – tłumaczy Chang dla Bloomberg.

Problem niedoboru pracowników w branży księgowej zdają się dostrzegać firmy inwestujące w rozwiązania Fieldguide. Startup zakończył właśnie rundę serii B z finansowaniem na poziomie 30 mln dolarów. Wsparcia udzieliły Bessemer Venture Partners, a także finansista Elad Gil i 8VC.

W startupie podkreślają, iż ich narzędzia już cieszą się dużą popularnością. Wśród obecnych klientów jest 40 spośród 100 największych firm CPA i branży konsultingowej, w tym Wipfli, Mazars i Aprio. Pozyskane środki pozwolą rozszerzyć zasięg działania i udoskonalić oferowaną w tej chwili pomoc.

Warto przeczytać: Konkurs NCBiR. 135 mln zł wsparcia dla innowacyjnych projektów

Idź do oryginalnego materiału