Angażujące możliwości rozwoju i inspirujący przykład budowania społeczności pracowniczej! COCA-COLA HBC Polska i Kraje Bałtyckie z Nagrodą i certyfikatem Friendly Workplace® 2023

10 miesięcy temu

Z prawdziwą satysfakcją mogliśmy poznać i docenić aktywność COCA-COLA HBC w wymiarze HR i ESG na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Wyrazy uznania za wszechstronne i modelowe działania! Tegoroczną nagrodę przyznajemy, przede wszystkim za imponującą liczbę programów wspierających rozwój pracowników. Cieszy nas fakt, iż oprócz kontynuacji wcześniej wdrożonych pomysłów pojawiły się nowe projekty, jak np. „OPEN TRAINING LAB”. Bardzo podoba nam się kultura wymiany wiedzy oraz starania firmy, aby ta wiedza, doświadczenie oraz inspiracje były w jak największym stopniu dostępne dla pracowników.

Dostrzegamy również, z jak wielką troską firma podchodzi do tworzenia przyjaznej atmosfery oraz środowiska pracy, otwartego na różnorodność i pozytywne relacje. Widzimy tu zaangażowaną społeczność, która potrafi doceniać sukcesy poszczególnych pracowników, wspólnie celebrować okazjonalne święta, dzielić pasje, budować więzi i relacje międzyzespołowo i międzynarodowo. Reasumując: Wszystkie zaprezentowane przez firmę działania w okresie 2021-2023 oceniamy jako w pełni kompleksowe i bardzo inspirujące. Rozwój społeczności i kultury pracowniczej w Coca-Cola HBC przedstawia się wręcz WZOROWO! Gratulacje

Co nowego w COCA-COLA HBC:

ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

Pielęgnowanie potencjału pracowników to jeden z naszych priorytetów. Inwestujemy w budowanie efektywnych, różnorodnych zespołów i rozwijamy kulturę organizacyjną inspirującą pracowników do rozwoju i podejmowania decyzji. Oferujemy naszym pracownikom szereg możliwości, takich jak:

  • Portfolio szkoleń Open Training Lab

To oferta szkoleń, prowadzonych przez ekspertów wewnętrznych i zewnętrznych, dostępna dla wszystkich pracowników. Szkolenia realizowane są w formule warsztatowej, dzięki czemu ich uczestnicy oprócz zdobywania nowej wiedzy i umiejętności, mogą również wykorzystać je w praktyce, w bezpiecznym środowisku, pod okiem ekspertów.

  • Program wspierania talentów Fast Forward

Ten program pozwala pracownikom rozwijać się na każdym etapie kariery zawodowej, przygotowując ich do przejścia na wyższy poziom zarządzania, zdobycia kluczowych kompetencji i awansu. Program został podzielony na trzy poziomy uwzględniające różne stopnie zarządzania. Pierwszy z nich obejmuje zarządzanie własną pracą, czasem i zarządzanie pracownikami niższego stopnia, następny skupia się na zarządzaniu zespołem i zarządzaniu managerami, a ostatni obejmuje zarządzanie managerami i zarządzanie całą funkcją.

  • Program mentoringowy

Wierzymy, iż jednym z kluczowych elementów rozwoju jest kontakt z osobą posiadającą większe doświadczenie, która pełni rolę mentora. Stworzyliśmy i rozwijamy dedykowaną do tego celu platformę. Każdy pracownik może odwiedzić stronę, na której zaprezentowane są sylwetki wszystkich mentorów, obszary, w których się specjalizują oraz informacje o ich dostępności. Na ten moment w naszej bazie znajduje się aż 354 mentorów ze wszystkich krajów, w których działa Coca-Cola HBC.

  • Rozwój wewnętrznych talentów

Nasza organizacja jest silnie nastawiona na rozwijanie wewnętrznych talentów. Programy talentowe, szkolenia, jak i indywidualne programy rozwojowe, stosowane są, by wspierać naszych pracowników w dążeniu do rozwijania swojej ścieżki zawodowej. Skuteczność tych narzędzi mierzymy m.in. monitorując liczbę wewnętrznych awansów. Co więcej, nasi pracownicy są pierwszymi, którzy dowiadują się o otwartych rekrutacjach w naszej organizacji. Do członków naszego zespołu regularnie wysyłany jest newsletter z informacjami o wakatach, aby mieli oni szansę udziału w interesujących ich rekrutacjach.

  • Rozwój Pracowników Sprzedaży

Przedstawiciele handlowi stanowią podstawę naszego biznesu. Aby rozwijać ich umiejętności, prowadzimy Akademię Sprzedaży składającą się z cyklu dedykowanych szkoleń o różnym stopniu zaawansowania. W szkoleniach z zakresu Sales Academy muszą brać udział przede wszystkim nowo zatrudnieni pracownicy działu sprzedaży, a dotychczasowi przedstawiciele zobowiązani są odświeżać swoją wiedzę raz do roku. W 2023 roku Sales Academy przez cały czas rozwijała swój program, dostarczając wiedzę pracownikom na stanowiskach Key Account czy też organizując specjalistyczne, dedykowane kategorii spotkania, takie jak Coffee Academy. Zdecydowaliśmy również o zainwestowaniu w dalszy rozwój call center, tworząc Tell Sell Academy.

  • Rozwój Pracowników Supply Chain

Z myślą o pracownikach zakładów produkcyjnych rozwijamy nasz dotychczasowy „Plan rozwoju dla Operatora”. To program w tej chwili realizowany w Polsce, którego celem jest przygotowanie nowych pracowników do pełnienia funkcji operacyjnych. Członkowie naszego zespołu mają do dyspozycji 5 filarów rozwoju kompetencji, w ramach których mogą doskonalić swoje umiejętności i wiedzę.

  • Opportunity Marketplace

Prowadzimy platformę Opportunity Marketplace, na której menadżerowie projektów ze wszystkich państw działalności Coca-Cola HBC publikują ogłoszenia z informacjami na temat tego, jakie projekty realizują oraz jakiego wsparcia i w jakim zakresie potrzebują. Z kolei pracownicy szukający nowych możliwości rozwoju i chcący partycypować w realizacji zupełnie nowego projektu mogą się do niego zgłaszać. Z punktu widzenia organizacji to doskonały przykład międzyfunkcyjnego wykorzystywania talentów i umiejętności pracowników.

  • Learn Fest

Inicjatywa ta pomaga budować nawyk nieustannego zdobywania wiedzy, brania odpowiedzialności za swój rozwój oraz szerzenia informacji o nowoczesnych narzędziach i formach uczenia się. Do udziału w Learn Fest zapraszani są wszyscy pracownicy, natomiast obecność jest dobrowolna. W ostatniej edycji Learn Fest wzięło udział ponad 5000 osób ze wszystkich państw działalności grupy Coca-Cola HBC, a spotkania prowadzone były przez 40 zewnętrznych i wewnętrznych prelegentów.

JESTEŚMY DLA LUDZI!

W naszej organizacji nieustannie realizowane są programy mające wpływ na zaangażowanie pracowników, ich well-being, a także integrację. Należą do nich:

  • Badania zaangażowania

W Coca-Cola HBC regularnie prowadzone jest badanie zaangażowania i satysfakcji pracowników. Raz na 2 lata zespół otrzymuje link do anonimowego badania MyVoice, prowadzonego przez firmę zewnętrzną. Ankieta zawiera pytania pozwalające sprawdzić, w jakim miejscu jesteśmy, jakie obszary wymagają uwagi, a które oceniane są szczególnie wysoko. Co więcej, aby trzymać rękę na pulsie, również pomiędzy bardziej obszernymi badaniami, około raz na pół roku wysyłana jest do pracowników znacznie krótsza ankieta – Pulse Check – sprawdzająca kilka kluczowych kwestii, w tym te dotyczące wsparcia oferowanego przez bezpośrednich przełożonych, zrozumienia strategicznych priorytetów firmy, itp.

  • Różnorodność i włączanie

Nasza organizacja przykłada ogromną wagę do tworzenia inkluzywnego środowiska pracy, w którym nie ma miejsca na przejawy dyskryminacji. W tym celu w Coca-Cola HBC obowiązuje procedura zgłaszania skarg pracowniczych i przeciwdziałania dyskryminacji w zatrudnieniu oraz mobbingowi. Dokument w jasny sposób reguluje zasady obowiązujące w organizacji, a także dokładnie określa konsekwencje wynikające z nieprzestrzegania jego zapisów. Pracownicy mają możliwość anonimowego zgłoszenia naruszeń dzięki specjalnie dedykowanej temu platformy SpeakUp!.

Różnorodność jest dla nas także bardzo istotną kwestią. W związku z tym w 2022 roku zrealizowaliśmy serię warsztatów “Join our D&I Journey” dostępną dla wszystkich pracowników naszej jednostki biznesowej. Ponadto jednym z istotnych elementów Misji Zrównoważonego Rozwoju firmy Coca-Cola HBC jest kwestia różnorodności pod względem płci. Podejmujemy szereg działań, dzięki którym do 2025 roku 50% stanowisk menedżerskich mają obejmować kobiety. Jedną z inicjatyw wspierających ten cel było uruchomienie networku kobiet „Power of Female”. Zaletą udziału w programie jest możliwość poszerzania kontaktów, uzyskania wsparcia w trudnościach zawodowych i personalnych, współtworzenie ważnej idei z perspektywy kultury organizacyjnej oraz rozwój osobisty poprzez uczenie się od innych i dzielenie się własnymi doświadczeniami.

Dołączyliśmy również do prestiżowego, międzyfirmowego programu mentoringowego LeadersIN. Biorą w nim w tej chwili udział 4 mentee oraz 4 mentorów z naszej firmy, uczestnicząc w sesjach mentoringowych oraz szkoleniach rozwojowych. Ponadto jesteśmy również częścią grupowego programu rozwojowego Coca-Cola HBC dla kobiet o nazwie Women in Leadership.

  • Spotkania „Business Unit Update”

W Coca-Cola HBC wierzymy w kulturę otwartego dialogu. Z tego powodu regularnie, raz w miesiącu, organizowane są spotkania Business Unit Update z zarządem, na które zapraszani są wszyscy pracownicy firmy. Ich celem jest przede wszystkim poinformowanie pracowników np. o decyzjach, które firma podejmuje w związku z sytuacją zewnętrzną lub potrzebą wewnętrzną czy o tym, jakie wyniki organizacja osiąga. Podczas spotkań z zarządem każdy pracownik może anonimowo lub jawnie zadać pytanie na czacie, aby usłyszeć odpowiedź bezpośrednio od osób decyzyjnych.

  • Coke Day/Onboarding – wprowadzenie nowego pracownika

Podczas pierwszych dni pracy nowo zatrudnione osoby mają okazję uczestniczyć w spotkaniach wdrażających. Wówczas w nieformalnej, przyjaznej atmosferze mogą poznać np. naszą kulturę organizacyjną, podstawowe procesy HR-owe, całe nasze portfolio, strategię marketingową oraz działy naszej organizacji. Zależy nam na tym, aby pracownicy od pierwszych chwil czuli się swobodnie, dlatego stawiamy na budowanie relacji oraz zapewnianie im niezbędnej porcji wiedzy na start.

  • Flexible Working Arrangements

Niezmiennie dajemy naszym pracownikom możliwość skorzystania z elastycznych form pracy, takich jak praca z domu przez 10 dni w miesiącu, praca z różnych lokalizacji, łączony dzień pracy, tj. część dnia pracy z domu, część z biura, a także skrócenie czasu pracy w piątki. Co więcej, pracownicy spółki polskiej przez cały czas mogą skorzystać z możliwości pracy za granicą. Wszystko po to, aby jak najbardziej ułatwić pracownikom godzenie różnych życiowych ról i umożliwiać im samodzielne podejmowanie decyzji o stylu pracy.

  • Inicjatywy dla dzieci pracowników

Staramy się być partnerem dla naszych pracowników, wspierając ich w pracy i poza nią. Organizujemy akcje skierowane dla rodzin, np. świąteczne prezenty dla dzieci pracowników w krajach bałtyckich i dofinansowania dla dzieci pracowników w Polsce, Dni dla Rodzin, pikniki w fabrykach oraz Piątki dla Rodzin i Przyjaciół (w biurach). Podczas tego ostatniego wydarzenia nasi pracownicy w każdy wakacyjny piątek mogli zaprosić do naszych biur swoje dzieci, a także swoją rodzinę i przyjaciół. Dodatkowo, w co drugi wakacyjny piątek, dzieci mogły spędzać czas na zajęciach z profesjonalnymi animatorami.

  • Employee Advocacy Team

Dbając o komunikację zewnętrzną firmy, a także chcąc zaangażować pracowników w budowanie naszego wizerunku jako pracodawcy, wdrożyliśmy program Employee Advocacy. Ok. 50 pracowników organizacji z różnych szczebli oraz różnych działów tworzy zespół mający dostęp do platformy, która umożliwia publikację materiałów, dotyczących Coca-Cola HBC, w mediach społecznościowych. Jest to odpowiedź zarówno na potrzebę firmy, aby docierać dalej z naszymi komunikatami, jak i pracowników, którzy chcą być aktywni i budować na zewnątrz swój wizerunek. Pracownicy, dzięki aktywności na platformie, zdobywają punkty, które mogą wymienić na atrakcyjne nagrody.

  • Spotkania Kawa z…”

Zależy nam na budowaniu relacji między ludźmi, ponieważ wierzymy, iż w tak dużej organizacji istotnie wpływa to na osiąganie naszych celów. Jednym ze sposobów, aby dać naszym zespołom możliwość lepszego poznania się, jest inicjatywa „Kawa z…”. To cykliczne spotkania z osobami, które są nowe w firmie lub nowe w danej roli. Formuła tej inicjatywy pozwala takiemu pracownikowi opowiedzieć o sobie, a innym umożliwia zadawanie pytań.

  • Program poleceń

W naszej firmie funkcjonuje program poleceń pracowniczych. Oznacza to, iż każdy może polecić nam kandydatów na wolne stanowiska. jeżeli rekomendowana osoba pomyślnie przejdzie proces rekrutacji oraz przepracuje min. 6 miesięcy, wówczas osoba polecająca otrzymuje bonus finansowy.

  • Dodatkowe dni wolne

Pracownik, który wykorzysta cały urlop w ciągu roku, otrzymuje od nas dodatkowe 3 dni wolne do wykorzystania w pierwszym kwartale kolejnego roku. Ponadto osobom z min. 5-letnim stażem pracy przyznajemy kolejne dni wolne.

  • Karty lunchowe

Karta lunchowa pozwala na zakup posiłków w każdej restauracji, kawiarni, piekarni, u “pana kanapki” oraz w wielu sklepach spożywczych. Karta jest każdego miesiąca doładowywana środkami pracodawcy.

  • Możliwość zakupu dofinansowanych kart sportowych

Udostępniliśmy naszym pracownikom w Polsce możliwość wyboru spośród różnych dostawców kart sportowych oraz zakup kart dla członków rodzin i znajomych, a także dla dzieci.

  • System kafeteryjny benefitów

Nasi pracownicy w Polsce mają dostęp do platformy kafeteryjnej, która daje możliwość zakupu towarów i usług za środki wpłacane co miesiąc przez pracodawcę.

  • Prezenty urodzinowe

Aby każdy pracownik czuł się istotną częścią organizacji, na każdym kroku staramy się doceniać jego osiągnięcia i wynagradzać sukcesy. Co więcej, zależy nam, aby mimo ogromnej skali działalności nasi pracownicy czuli się dostrzegani i zaopiekowani. Każdy najdrobniejszy gest wywołujący uśmiech na twarzach pracowników jest dla nas ważny, dlatego wprowadziliśmy program prezentów urodzinowych.

  • Program doceniania osób z długim stażem pracy w organizacji

Z uwagi na szacunek i uznanie dla pracowników, którzy są z nami od lat, kontynuujemy realizację programu nagradzającego staż pracy. Z okazji piątej, dziesiątej, piętnastej i każdej kolejnej okrągłej rocznicy pracy w Coca-Cola HBC, wręczamy nie tylko wyjątkowy prezent i dyplom gratulacyjny, ale również przyznajemy dodatkowe dni wolne.

ZDROWE I BEZPIECZNE ŚRODOWISKO PRACY

W 2022 roku, tak jak w latach poprzednich, skupialiśmy się na redukowaniu do zera zdarzeń powodujących niezdolność do pracy. To wszystko w ramach strategii „Zero jest możliwe”. W związku z tym kontynuujemy wdrożone w latach ubiegłych programy, takie jak Zasady Chroniące Życie, Bezpieczeństwo oparte na zachowaniach, Program promujący rozmowy na temat bezpieczeństwa oraz System monitorowania stylu jazdy (Flotman) wraz z systemem motywacyjnym dla przedstawicieli handlowych

  • Tydzień Zdrowia i Bezpieczeństwa

W 2022 roku po raz kolejny zorganizowaliśmy Tydzień Zdrowia i Bezpieczeństwa. Celem akcji było budowanie świadomości w zakresie bezpieczeństwa pracy i zwrócenie uwagi na aspekty BHP związane z zagrożeniami podczas zimy oraz przed bardzo wrażliwym okresem pracy (tj. letnim sezonem sprzedażowym). W ramach obu akcji zorganizowano webinary dla pracowników, szkolenia oraz aktywności w zakładach produkcyjnych i biurach.

  • Wsparcie mentalne i zdrowotne

Wprowadziliśmy również rozwiązania, których celem jest wspieranie pracowników pod względem mentalnym i zdrowotnym. Przykładem jest Program Pomocy Pracownikom (Employee Assistance Program), czyli całodobowy dostęp do bezpłatnych konsultacji dla pracowników oraz ich najbliższych w celu rozwiązywania problemów i wyzwań osobistych oraz zawodowych. Jest to wsparcie w pełni anonimowe, bezpłatne i dostępne 7 dni w tygodniu. Wsparcie mentalne i psychologiczne stało się również niezwykle ważne w momencie wybuchu wojny w Ukrainie. Dlatego, aby pomóc naszym pracownikom i ich menedżerom poradzić sobie w tak trudnej sytuacji i nauczyć ich zarządzania swoimi emocjami, zaprojektowaliśmy i przeprowadziliśmy cykl szkoleń, które pomagały budować, utrzymywać i wspierać odporność zespołu.

NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

W latach 2021-2022 otrzymaliśmy szereg nagród w konkursach dla pracodawców, m.in..:

  • Nominacja w kategorii Badania i Insighty do Złotych Spinaczy (2021, Polska)
  • Best Place to Work przyznana przez Great Place to Work Institute (2021, Polska)
  • Solidny Pracodawca Roku 2021 i 2022 przyznana przez Kowalski Pro-Media (Polska)
  • Odpowiedzialna firma – I miejsce w kategorii FMCG przez Koźminski Business Hub i Partnerzy (2021, Polska)
  • Top Employer – 5. miejsce w sektorze handlu. Ranking przygotowany przez Portal CV-Online (największy portal pracy i rekrutacji na Łotwie)
  • miejsce w rankingu Najbardziej Atrakcyjnych Pracodawców Szkół Zawodowych w 2021 roku (spośród 218 organizacji w Estonii)
  • Srebrna odznaka programu Family Friendly Employer (Estonia)
  • Most Equal Workplace. Nagroda przyznawana przez specjalistów reprezentujących Litewskie Centrum Informacji dla Kobiet, Ministerstwo Spraw Społecznych i Pracy oraz Służbę Kontroli Równości Szans (Litwa)
  • Top employer 2020 przyznana przez National Responsible Business Awards (Litwa)
  • Friendly Workplace® 2022 przyznana przez Portal MarkaPracodawcy.pl
  • Good Employer 2022
  • Best Quality Employer przyznana przez Narodową Komisję Certyfikacyjną
  • Projekt Social Media Ninja Employee Advocacy otrzymał specjalne wyróżnienie podczas gali EB Excellence Awards 2021
  • Employer Branding Star 2021 przyznana przez Employer Branding Institute i EBnavi

NASZA AGENDA ESG

  • Raport zrównoważonego rozwoju

Regularnie mierzymy nasz wpływ ekonomiczno-społeczno-środowiskowy, który każdego roku publikujemy w raportach zrównoważonego rozwoju. Regularnie organizujemy webinary i konkursy dla pracowników budujące świadomość w tych obszarach i zachęcające do podejmowania prośrodowiskowych i społecznych działań. To między innymi zrównoważone korzystanie z zasobów wodnych (Dzień Wody), styl życia wspierający niskoemisyjne postawy (Tydzień Środowiska), akcje ploggingowe (Dzień Ziemi), tzw. Digital Clean Up Day na Dzień Sprzątania Świata oraz dbanie o dobrostan pracowników.

  • Polityka samochodowa i zielona flota

Dążąc do realizacji naszej wizji „NetZero by 2040” i dbając o ekologię w miejscu pracy, w 2022 roku wprowadziliśmy projekt zielona flota, w ramach którego pracownicy objęci polityką samochodową otrzymali nowe, komfortowe samochody hybrydowe. Umożliwiło nam to znaczne ograniczenie emisji spalin. Ponadto prowadzimy wiele działań, takich jak program motywacyjny dla przedstawicieli handlowych w Polsce, który pozwolił nam zmniejszyć zużycie paliwa. W ostatnim kwartale 2022 roku wprowadziliśmy systemy GPS w Łotwie, Litwie i Estonii, aorzystając z tych rozwiązań, rozpoczęliśmy monitorowanie stylu jazdy pracowników posiadających auta służbowe.

Jesteśmy regularnie nagradzani w obszarze zrównoważonego rozwoju. Nasze praktyki z zakresu środowiska pracy, jak i postawa odpowiedzialnego pracodawcy otrzymały następujące wyróżnienia:

  • Pierwsze miejsce w branży w raporcie Odpowiedzialny Biznes w Polsce międzynarodowego rankingu Dow Jones Sustainability Index za 2022 rok. Coca-Cola HBC zyskała tytuł „Najbardziej zrównoważonej firmy napojowej na świecie”. Już dwunasty rok z rzędu znaleźliśmy się wśród liderów w branży, a po raz szósty na pierwszym miejscu.
  • W 2022 roku Coca-Cola HBC Estonia otrzymała złote odznaczenie od CSR Forum Estonia.
  • Certyfikat Alliance for Water Stewardship jako firma prezentująca najwyższe standardy w dziedzinie zarządzania zasobami wodnymi. Dodatkowo zakładw Tyliczu otrzymał najwyższy, platynowy poziom, jedyny taki w Polsce.
  • Pierwsze miejsce w Rankingu Odpowiedzialnych Firm w Polsce w branży FMCG jako spółka prezentująca najwyższe standardy w obszarze wpływu społecznego, ekonomicznego i środowiskowego.
  • Srebrne Listki CSR Tygodnika Polityka i Deloitte za praktyki w obszarze ESG.
  • Platynowy poziom dla naszej firmy na Łotwie w Narodowym Indeksie Sustainability.
  • „Innowacja ESG” Polskiego Stowarzyszenia ESG za nasze wysiłki w kierunku zamykania obiegu wody w Radzyminie oraz nagroda EKOinwestor, przyznawana pod patronatem Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska, za zastosowanie instalacji odzysku chłodu z wody w jednym z naszych zakładów.

AKCJE PROSPOŁECZNE FIRMY I WOLONTARIAT

  • Youth Empowered

Kontynuujemy nasze działania skierowane do uczniów i studentów w ramach inicjatywy Youth Empowered. Jednym z elemenów programu jest mentoring. Nasi pracownicy mają możliwość zostania mentorami i dzielenia się wiedzą w ramach wolontariatu. Jak wynika z informacji zwrotnej od uczestników, mentoring to ważne narzędzie dzielenia się wiedzą i wspierania młodych ludzi na etapie wyboru ścieżki zawodowej. W ramach programu mentoringowego pokazujemy różne ścieżki rozwoju i umożliwiamy młodym ludziom weryfikację postrzegania przez nich danej roli zawodowej.

  • Wsparcie związane z wojną w Ukrainie

Jako system firm Coca-Cola i Fundacja Coca-Cola przekazaliśmy pomoc finansową w wysokości ponad 20 milionów dolarów. Natomiast lokalnie dostarczyliśmy do tej pory 250 000 litrów napojów do punktów recepcyjnych oraz pomogliśmy sfinansować wyposażenie 4 punktów recepcyjnych Czerwonego Krzyża.

  • Projekt grantów pracowniczych i wolontariat

Każdy pracownik ma możliwość zgłaszania propozycji autorskich rozwiązań, ocenianych później przez specjalną komisję, w skład której wchodzą niezależni eksperci zewnętrzni. Na ten cel pracownik wykorzystuje 1 dzień wolny przeznaczony na wolontariat. W ramach projektów programu grantów lokalnych wsparliśmy blisko 20 organizacji, realizując z nimi projekty wolontariackie odpowiadające na istotne dla lokalnych społeczności potrzeby, tj. wsparcie wykluczonych grup (młodych ludzi w problemie bezdomności, starszych osób, osób z niepełnosprawnościami) oraz akcji prośrodowiskowych.

Idź do oryginalnego materiału