Należący do Grupy ORLEN – ANWIL jest ważnym uczestnikiem polskiego rynku nawozowego oraz jedynym w Polsce producentem suspensyjnego polichlorku winylu. To także jeden z największych i najbardziej stabilnych pracodawców w województwie kujawsko-pomorskim. W spółce zatrudnionych jest prawie 1700 osób.
Na przestrzeni lat ANWIL konsekwentnie działa w oparciu o wartości Grupy ORLEN. Dla organizacji niezwykle istotny jest także zrównoważony rozwój – ANWIL skupia się nie tylko na osiąganiu sukcesu biznesowego, ale również na tworzeniu pozytywnego wpływu na społeczność i środowisko.
W firmie regularnie, od kilku lat, przeprowadzane jest Badanie Zaangażowania i Satysfakcji – pracownicy dzielą się ze swoim pracodawcą informacjami i uwagami odnośnie funkcjonowania organizacji, zyskując dzięki temu realny wpływ na warunki, w których pracują.
Ocena redakcji MarkaPracodawcy.plCertyfikat FRIENDLY WORKPLACE przyznajemy za nowoczesną kulturę organizacyjną, budowaną z poszanowaniem etyki oraz odpowiedzialne podejście firmy w relacjach z pracownikami.
ANWIL S.A. jest firmą otwartą na głos i opinie pracowników. W ramach organizacji działają związki i stowarzyszenia pracownicze, które wraz z Zarządem tworzą nowoczesny model środowiska pracy, zbudowany na komunikacji, współpracy i wspólnych wartościach.
ANWIL S.A. należy do firm, w których kulturę organizacyjną wpisuje się docenianie pracowników. Naszą uwagę zwrócił program „Zasłużony dla ANWIL S.A.” oraz idea Klubu Zasłużonego Pracownika. Obydwa projekty zasługują na uznanie. Podoba nam się otwartość Zarządu firmy, który znajduje czas na regularne spotkania z pracownikami, a także aktywnie wspiera inicjatywy i pasje pracownicze. Pragniemy również wyróżnić firmę za wysokie standardy w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy, ochronę zdrowia pracowników, a także nowoczesne podejście w kontekście work-life balance („ANWIL na sportowo”, Strefa relaksu, pokój dla matki karmiącej). Na uznanie zasługuje zaangażowanie firmy ANWIL S.A. i jej pracowników w działania edukacyjne na rzecz ekologii i zrównoważonego rozwoju, jak np. projekt „Pan Karp zarybia Wisłę” oraz akcje prospołeczne realizowane przy udziale Fundacji ANWIL. Gratulujemy!
ANWIL jako pracodawca:
RELACJE Z PRACOWNIKAMI
ANWIL jako jedna ze spółek Grupy ORLEN, kieruje się wartościami, które są jednolite w całej Grupie tj.:
- odpowiedzialność;
- rozwój;
- ludzie;
- energia;
- niezawodność.
Oprócz kierowania się ww. wartościami ANWIL jako pracodawca daje przestrzeń, zasoby i wsparcie niezbędne do prowadzenia pięciu Związków Zawodowych i Rady Pracowników.
Co roku nagradza szczególnie wyróżniających się pracowników tytułem Zasłużony dla ANWIL S.A. Zasłużeni mogą zasilić Klub Zasłużonego Pracownika, który jest dla pracodawcy ciałem doradczym, opiniotwórczym oraz ambasadorem pracowników.
Na straży firmowych wartości oraz Kodeksu Etyki stoi Rzecznik ds. Etyki. To osoba, która szczyci się nienaganną postawą, dyskrecją oraz zaufaniem wśród pracowników.
ANWIL prowadzi otwarty dialog, dlatego co kwartał Zarząd spotyka się z pracownikami omawiając sprawy bieżące i przyszłościowe, które mają znaczenie dla firmy.
ROZWÓJ PRACOWNIKÓW
ANWIL docenia różnorodność i wierzy, iż różnice kulturowe, społeczne i osobiste przyczyniają się do siły i kreatywności w spółce. To właśnie dlatego w ANWILU jest zróżnicowany wiekowo zespół pracowników, kierownicze stanowiska obejmują zarówno mężczyźni, jak i kobiety, a doświadczenie połączone jest z innowacyjnością. Każdy pracownik ma możliwość rozwijania się i doskonalenia swoich umiejętności zawodowych, a jego rozwój przyczynia się do sukcesu całej organizacji.
Co roku zostają przeprowadzone Rozmowy Rozwojowe, które polegają na dialogu pracownika z przełożonym, pozwalają one na kompleksową ocenę pracy, omówienie priorytetów i wyzwań biznesowych, jak również opracowanie Indywidulanego Planu Rozwoju pracownika.
ANWIL wspiera także chęć do nauki lub jej kontynuacji. Firma zwraca część kosztów czesnego dla pracowników podejmujących się podnoszenia wykształcenia każdego typu studiów, które są realizowane w kierunku zgodnym z potrzebami firmy i zakresem obowiązków pracownika.
Spółka organizuje liczne szkolenia zamknięte (obligatoryjne i rozwojowe), otwarte i wewnętrzne. Ich planowanie jest oparte o kulturę dialogu pomiędzy pracownikiem a przełożonym.
Firma wypracowała także konkretne ścieżki awansów, które pozwalają na zachowanie przejrzystych standardów oraz perspektywy rozwoju zawodowego.
Wszyscy pracownicy firmy, zarówno z Obszarów Administracji, jak również Obszarów Produkcji, mają dostęp do komputerów. Daje to możliwość rozwoju pracowników, poprzez dostęp do informacji, szkoleń czy też indywidualnego profilu pracownika.
WORK-LIFE BALANCE
Spółka prowadzi działania w ramach projektu „Pracodawca Przyjazny Rodzinie”. Firma posiada dla pracowników i ich rodzin szereg dodatkowych świadczeń związanych z rodzicielstwem (poza tymi wynikającymi z Kodeksu Pracy). Są to m.in. takie rozwiązania jak:
- dodatkowe dwa dni opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym od 4 do 24 roku życia,
- upominek z okazji narodzin dziecka,
- udział w ogólnopolskiej akcji „Dwie Godziny dla Rodziny”,
- dostęp do Poradni Psychologiczno-Terapeutycznej.
Pracownicy mają do dyspozycji także dodatkowe dni wolne (na dziecko do lat 3 oraz 2 dni na pełnienie roli opiekuńczej nad rodzicem/teściem). Dostępny jest także szeroki wachlarz świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS), w ramach którego pracownicy mogą otrzymać dofinansowanie do:
- wypoczynku pracownika lub wypoczynku dzieci i młodzieży,
- opieki nad dzieckiem,
- wyprawki szkolnej,
jak również przysługują im:
- upominki świąteczne dla dzieci,
- pożyczki na cele mieszkaniowe,
- w trudnej sytuacji rodzinnej, w przypadku choroby pracownika lub najbliższego członka rodziny istnieje możliwość wnioskowania o bezzwrotną zapomogę losową z ZFŚS.
Spółka zachęca pracowników także do korzystania z programu ANWIL Pasja. Jego celem jest wspieranie zainteresowań, niekoniecznie związanych z pracą zawodową. Szczególnie chętnie wspierane są pasje związane z aktywnością fizyczną oraz nawiązujące do nauki i sztuki – np. udział w zawodach, wydarzeniach kulturalno-naukowych, konkursach wiedzy, festiwalach, wystawach fotograficznych/plastycznych, jak również inne aktywności pracowników wpisujące się w „Wartości i zasady postępowania Grupy ORLEN”.
ZDROWE MIEJSCE PRACY
W ANWILU pracownicy otrzymują dodatkową – abonamentową opiekę medyczną, którą częściowo finansuje pracodawca. W ramach abonamentu pracownicy mają możliwość korzystania z szerokiego wachlarza świadczeń medycznych: konsultacji lekarskich, badań diagnostycznych, rehabilitacji, szczepień, stomatologii dostępnych dla pracownika w ogólnopolskiej sieci placówek medycznych. Istnieje również możliwość odpłatnego włączenia członków swojej rodziny do systemu opieki.
W celu zapewnienia kompleksowej dbałości o zdrowie i wytworzenia nawyków regularnego badania, na terenie ANWILU organizowane są różne akcje profilaktyczne, a dodatkowo na stałe uruchomiony został bezpłatny telefon zaufania do psychologa.
ANWIL kładzie duży nacisk także na projekty mające na celu pogłębianie wiedzy pracowników z zakresu szeroko rozumianego bezpieczeństwa oraz poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy, m.in. poprzez takie działania jak:
- „Zgłoś zagrożenie” – w ramach tego programu każdy pracownik ANWILU, gość i kontraktor sam identyfikuje i zgłasza zauważone zagrożenia bezpieczeństwa pracy, dzięki czemu ma także współudział w kształtowaniu bezpiecznych warunków pracy.
- Dni Bezpieczeństwa Pracy i Ochrony Zdrowia – w każdym roku dla pracowników przygotowywany jest program zawierający szereg szkoleń, wykładów, ćwiczeń, warsztatów oraz badań profilaktycznych, mających na celu przede wszystkim pogłębianie wiedzy wśród pracowników w zakresie bezpieczeństwa.
- Dobre Praktyki BHP – konkurs mający na celu promowanie dobrych praktyk wśród pracowników w zakresie bezpieczeństwa osobistego i procesowego, które skutecznie wspomagają bezwypadkową i proaktywną kulturę bezpieczeństwa pracy. Promuje nowoczesne podejście do aspektów bezpieczeństwa i higieny pracy (m.in. rozwiązania techniczne, jakościowe, organizacyjne), jak również podnosi motywacje pracowników we wdrażaniu nowych rozwiązań.
- BEZPIECZNY ANWIL – program promujący działania z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy m.in. szkolenia z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla pracowników, jak również finansowanie zadań mających wpływ na bezpieczeństwo i higienę pracy.
ANWIL wie jak istotny jest sport i relaks, dlatego zachęca do korzystania z oferty programów sportowych MultiSport. Pracownicy oraz członkowie ich rodzin mają dostęp do szerokiej oferty kart na preferencyjnych warunkach, które pozwalają na dostęp do różnych aktywności, w tym m.in. basenów, fitness, siłowni, tańca, jogi, itp. Oprócz karty sportowej, pracownicy mogą korzystać z darmowych zajęć sportowych w ramach programu „ANWIL na sportowo”. Długa lista dyscyplin, które oferuje program, sprawia, iż każdy może znaleźć coś odpowiedniego dla siebie.
Spółka podejmuje liczne działania na rzecz środowiska naturalnego, które płyną z przekonania, iż każdy jest odpowiedzialny za jakość życia i zdrowia obecnych oraz przyszłych pokoleń. Jej strategicznym priorytetem jest więc zrównoważony rozwój. ANWIL wykorzystuje w tym celu najwyższej jakości technologie oraz nowoczesną organizację procesów, zgodnych z systemem zarządzania środowiskowego ISO 14001.
BENEFITY
Benefity to istotny element pracy w ANWILU. Do tych najbardziej docenianych przez pracowników należą:
- Platforma kafeteryjna MyBenefit – elektroniczny system pozwalający na zakup różnego rodzaju produktów/usług/świadczeń. System jest doładowywany przez pracodawcę każdemu pracownikowi konkretną kwotą, którą może w każdej chwili wykorzystać w dowolny sposób;
- Karta MultiSport – możliwość zakupu karty za punkty z platformy MyBenefit. W ten sposób pracownik nie ponosi kosztów związanych z opłacaniem karty MultiSport;
- Program Posiłków Pracowniczych – oferta dla pracowników pracujących na zmianach, aby mogli zjeść gorący, świeży posiłek, dostarczany w lunchbox’ach. Benefit dofinansowywany przez pracodawcę;
- Prywatna abonamentowa opieka medyczna w ramach placówek z Grupy LUXMED. Firma oferuje 3 pakiety, każdy z nich jest dofinansowywany przez pracodawcę. Pakiet daje możliwość szybszej realizacji wizyt lekarskich, wykonywania badań specjalistycznych bez dodatkowych opłat, refundacji kosztów leczenia w formie prywatnej, dostępu do szerszego grona specjalistów;
- Grupowe Ubezpieczenie PZU (współfinansowane przez pracodawcę) – możliwość skorzystania z atrakcyjnej cenowo formy ubezpieczenia, gdzie część środków pokrywa dodatkowo pracodawca;
- Karta zakupowa dla pracowników, która jest doładowywana konkretną kwotą w celu zakupu paliwa i towarów pozapaliwowych na stacjach ORLEN. Karta jest wydawana każdemu uprawnionemu pracownikowi;
- Karta pracownicza – wydawana każdemu pracownikowi (2 karty na jednego pracownika) uprawniająca do zakupu paliwa i produktów pozapaliwowych ze zniżką na stacjach ORLEN;
- Możliwość korzystania z platformy Symmetrical (Wypłata na życzenie) – umożliwiającej częściową wypłatę wynagrodzenia w dowolnym terminie;
- 2 dodatkowe dni urlopu na opiekę nad rodzicem lub teściem – przysługują każdemu pracownikowi, posiadającemu rodzica/teścia w celu sprawowania nad nim opieki;
- ANWILOTEKA – specjalna biblioteka stworzona z inspirujących i ciekawych materiałów naukowych, publikacji i literatury naukowej oraz psychologicznej. Każdy z pracowników może wypożyczyć lekturę, która go interesuje lub wskazać książki, które warto zakupić do biblioteki;
- Prezent z okazji urodzenia dziecka – dla wszystkich nowonarodzonego dziecka naszych pracowników przewidziany jest prezent, którym jest maskotka i voucher na sesję zdjęciową dla całej rodziny;
- Indywidualny Program Finansowania Samochodów – program umożliwiający dogodne finansowanie zakupu lub wynajmu samochodu. Funkcjonuje w dwóch możliwych formach: zniżek przy zakupie nowego samochodu lub miesięcznych rat najmu spłacanych przy indywidualnym długoterminowym wynajmie samochodu.