Apple chce zastąpić 50% pracowników linii montażu końcowego iPhone’a automatyzacją

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Nowy raport z Informacja dzisiaj szczegółowo opisuje wysiłki Apple mające na celu automatyzację większej części procesu produkcji iPhone’a. W raporcie wyjaśniono, iż Apple nakazał menedżerom „zmniejszyć liczbę pracowników na liniach montażu końcowego iPhone’a aż o 50% w ciągu najbliższych kilku lat”.

Według raportu edykt ten został wydany przez Sabih Khan, starszy wiceprezes Apple ds. operacyjnych. Jak wynika z doniesień, decyzja zapadła niedługo potem brutalne starcia pomiędzy pracownikami iPhone’a a policją poza głównym zakładem montażowym Foxconn w listopadzie 2022 r.

Aby zmniejszyć ogólne zatrudnienie, Informacja informuje, iż Apple kontynuuje prace nad projektami dotyczącymi łańcucha dostaw i automatyzacji produkcji, które „wcześniej wstrzymał ze względu na wysokie koszty początkowe”.

Maszyny niezbędne do automatyzacji produkcji iPhone’a mogą czasami kosztować setki milionów dolarów rocznie. W niektórych przypadkach Apple wywierał presję na partnerów produkcyjnych, aby dokonali tej wstępnej inwestycji, z różnym skutkiem.

Według danych publikowanych przez Apple w rocznych raportach dotyczących łańcucha dostaw „całkowita liczba pracowników, których monitoruje u swoich partnerów produkcyjnych pod kątem przestrzegania godzin pracy” spadła z 1,6 mln w 2022 r. do 1,4 mln w 2023 r.

Z raportu wynika, iż ​​końcowy montaż iPhone’a 15 charakteryzuje się „znaczną automatyzacją”. Duża część tych prac jest kierowana przez Petera Thompsona, wiceprezesa ds. operacyjnych w Apple:

W ciągu ostatniego roku zespołowi Thompsona udało się zautomatyzować części montażu iPhone’a, ściśle współpracując z partnerami produkcyjnymi, takimi jak Foxconn, Luxshare Precision i Pegatron. Do tych sukcesów należą maszyny, które instalują metalowe wsporniki i elastyczne płytki drukowane na komponentach bez pomocy człowieka, twierdzi wiele osób mających bezpośrednią wiedzę na temat tego wysiłku.

Według osób pracujących w łańcuchu dostaw Apple te i podobne wysiłki umożliwiły Apple i jego partnerom wyeliminowanie stanowisk dla tysięcy pracowników w Chinach. Według jednego z pracowników partnera produkcyjnego iPhone’a w przypadku niektórych procesów zatrudnienie zmniejszyło się aż o 30%.

Informacja wskazuje również na dwa przejęcia, które pomogły Apple w wysiłkach na rzecz automatyzacji łańcucha dostaw, w tym DarwinAI. Według doniesień Apple w zeszłym roku przejęło także firmę Drishti, która analizuje nagrania wideo z linii montażowych, aby „identyfikować wąskie gardła i problemy produkcyjne w czasie rzeczywistym”.

W przypadku tegorocznego iPhone’a 16 Apple początkowo planował zautomatyzować proces instalowania przycisków iPhone’a i innych komponentów. Plany te jednak anulowano „ze względu na wysoki poziom usterek”.

Mimo iż po drodze napotykane są przeszkody, ostatecznym celem Apple jest zmniejszenie liczby pracowników na końcowych liniach montażowych iPhone’a choćby o 50%.

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału