ARC: Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 14 pkt r/r do +31 pkt w kwietniu

1 tydzień temu

Warszawa, 23.04.2024 (ISBnews) – Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 14 pkt r/r do +31 pkt w kwietniu, wynika z Radaru konsumenckiego ARC Rynek i Opinia.

“Poziom optymizmu konsumenckiego istotnie wzrósł w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Index skoczył z wartości 17 punktów do wartości 31. Podobnie ocena jakości życia – w zeszłym roku indeks przybierał wartość ujemną -19, a w tej chwili jest na plusie i wynosi 9. Także ocena obecnej sytuacji gospodarczej poszybowała w górę od -50 do -11 (ciągle jest nieco więcej osób uznających sytuację gospodarczą za złą niż za dobrą)” – czytamy w komunikacie.

Biorąc pod uwagę prognozy wydatków konsumpcyjnych, nastąpił delikatny wzrost indeksu, ale też wzrosła liczba osób deklarujących, iż będą kupowali tyle samo co dotychczas – odnotowano wzrost z poziomu 42% do 59%. Nie wzrosła też istotnie liczba planujących zwiększenie wydatków, wskazano także w materiale.

Radar konsumencki to powtarzalny projekt badawczy ARC Rynek i Opinia, w ramach którego respondentom – Polakom w wieku od 18 do 65 lat, zadawane są te same pytania, dotyczące m.in. nastrojów, oceny polskiej gospodarki, planów zakupowych czy stabilności zatrudnienia. Pomiar realizowany jest na ogólnopolskich próbach ok. N=1000 respondentów. Badanie jest realizowane metodą CAWI.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału