W ramach zbliżającego się święta młodej polskiej mody pod hasłem Łódź Young Fashion, portale Fashion Biznes i La Mode zapraszają na panel dyskusyjny z przedstawicielami polskiej branży odzieżowej. Już 17 listopada młodzi twórcy – Jan Kardas i Monika Łuczak – opowiedzą o kulisach tworzenia własnych marek modowych.
Aby stworzyć markę modową „wystarczy” wiedza z dwóch obszarów – mody i biznesu. Jak się jednak okazuje, nieczęsto kreatywność i pasja idą w parze z umiejętnościami prowadzenia działalności, a co za tym idzie – obliczania kosztów, skalowania, a także trafnego inwestowania. Jednak nic nie jest niemożliwe.
W rozmowie z redaktor naczelną LaMode.info, Wiktorią Nestoruk, oraz redaktorem naczelnym FashionBiznes.pl, Pawłem Makoszem o tworzeniu własnych marek opowiedzą Jan Kardas, właściciel brandu Kardasjan, oraz Monika Łuczak, tegoroczna finalistka „Złotej Nitki”.
Panel dyskusyjny “Architektura brandu – jak stworzyć markę odzieżową?” odbędzie się 17 listopada 2023 r. w godzinach 14:00 – 15:30. Wydarzenie zostanie zorganizowane w przestrzeni Akademickiego Centrum Designu (ul. Księży Młyn 13/15), sala konferencyjna 1-18.
** Liczba miejsc ograniczona. Osoby chętne wziąć udział w wydarzeniu, proszone są o mailowe zgłoszenie na adres: [email protected]. Zgłoszenia będą przyjmowane do 15 listopada 2023 r. – decyduje kolejność zgłoszeń. W tytule wiadomości należy podać tytuł warsztatu, w treści imię, nazwisko i numer kontaktowy.
Panel dyskusyjny będzie transmitowany live na koncie Instagramowym Fashion Biznes:
Łódź Young Fashion 2023
To jedno z najważniejszych wydarzeń dla młodych projektantów w Polsce. Łódź Young Fashion to trzydniowe święto młodej polskiej mody, organizowane przez Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi i miasto Łódź. Sercem tegorocznych wydarzeń będzie Centrum Promocji Mody ASP. Wydarzenia w ramach ŁYF zagoszczą również w innych przestrzeniach miasta – Akademickim Centrum Designu, Hotelu Andel’s, bibliotece MeMo, a także w łódzkiej Manufakturze.
Najważniejszym punktem Łódź Young Fashion jest ogólnopolski konkurs – Złota Nitka. Ten najbardziej prestiżowy konkurs dla młodych projektantów, który od trzydziestu lat kreuje scenę mody w Polsce. Laureat Złotej Nitki otrzymuje nagrodę pieniężną w wysokości 30 000 euro. W jury zasiądą autorytety polskiego świata mody, między innymi: projektant Tomasz Ossoliński, duet MMC w składzie Rafał Michalak i Iwona Majer, projektant Dawid Tomaszewski, stylistka Agnieszka Ścibior, a także projektant Robert Kupisz.
Wydarzenie Łódź Young Fashion daje młodym projektantom możliwość spotkania z ekspertami branży mody w czasie paneli, spotkań czy warsztatów. W wykładzie „Odpowiedzialna moda i eco design”, Katarzyna Zajączkowska zmierzy się z tematem społecznego wymiaru mody. Marcin Świderek, szef działu mody magazynu „Elle” zapozna młodych twórców z procesem analizy trendów w wykładzie „Analiza raportu o trendach na wiosnę 2024 – kolekcje, zjawiska, castingi, liczby, dane. Jak je czytać? Jak przełożyć je na kolekcję lub potrzeby własnej marki?”. Z kolei warsztat opracowany przez agencję multibrandową GPoland „Jak przygotować markę do współpracy z agencją modową. kooperacja między marką a agencją.” pomoże twórcom w rozwoju wizerunku marki. Część wydarzeń wymagać będzie wcześniejszych zapisów. Szczegóły uczestnictwa pod adresem: www.lodzyoungfashion.com.
Łódzkie święto mody i sztuki
Tegoroczna edycja Łódź Young Fashion to również szereg wystaw, pokazów filmowych i spotkań z twórcami. Jednym z najważniejszych punktów wydarzenia stanowi Fashion Film Festival, odbywający się regularnie od trzech lat. W tym roku FFF ma charakter przeglądu. Za jego program odpowiada kurator – Mikołaj Komar, redaktor naczelny oraz wydawca magazynu „K MAG”.
– To ważne wydarzenie dla całego środowiska, dlatego nie zabraknie atmosfery czerwonych dywanów, pokazów na światowym poziomie, a w jury i na widowni zasiądą najważniejsze osoby w branży: projektanci czy dziennikarze najważniejszych modowych tytułów. Jednak głównymi bohaterami tych trzech dni będą młodzi twórcy mody, ich kolekcje i nowatorskie spojrzenie na modę – podkreśla Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion.
Portale Fashion Biznes, La Mode oraz MiuMag – działające pod skrzydłami wydawnictwa BESIM, są patronem medialnym tego wydarzenia.
Przeczytaj również: „Jeszcze rok temu, gdybym usłyszał, iż mam zrobić pokaz w trzy tygodnie to nie zdecydowałbym się” – mówi Dawid Woliński, topowy polski projektant