Automatyzacja raportowania

5 miesięcy temu

Automatyzacja raportowania jest niezwykle przydatna w wielu przedsiębiorstwach. Sposobem na jej osiągnięcie okazuje się zastosowanie specjalistycznego systemu, który jest konieczny zwłaszcza w przypadku dużych i średnich firm przetwarzających duże ilości danych. Z narzędzi tego typu korzystają nie tylko zaawansowani analitycy i menedżerowie ale nierzadko także mniej doświadczeni pracownicy. Dedykowany do tego celu system usprawnia cały proces automatyzacji raportowania, poczynając od zbierania danych, przez ich przetwarzanie aż do tworzenia i wizualizacji raportów.

Spis treści:
Jakie korzyści zapewnia?
Wizualizacja informacji
Usprawnienie procesów
Szybki dostęp do danych
Jak wygląda w praktyce?
Intuicyjna prezentacja danych
One Page Reporting
Obsługa wielu stanowisk

Jakie korzyści zapewnia automatyzacja raportowania?

Automatyzacja raportowania spełnia wiele ważnych funkcji w nowoczesnych firmach. Rozwiązanie to znacząco oszczędza cenny czas i zasoby, które przedsiębiorstwo musi poświęcić na analizowanie z roku na rok coraz większych ilości danych. Jednym z systemów do raportowania jest narzędzie EURECA naszej firmy Controlling Systems, w której specjalizujemy się w szeroko rozumianym controllingu. Zastosowanie tego systemu niweluje też bardzo częste problemy związane z brakiem spójności raportów generowanych przez różne systemy dziedzinowe działające w firmach. Nowoczesny system zapewnia kompleksowy wgląd w procesy firmowe i standaryzuje komunikację dla wszystkich działów pracowniczych. Wszystkie najważniejsze dane są zbierane w centralnym narzędziu a ich udostępnianie użytkownikom odbywa się na podstawie zdefiniowanych w systemie uprawnień.

Wizualizacja informacji

Poza automatyzacją samego procesu tworzenia raportów, nasz system gwarantuje też odpowiedni sposób prezentacji danych. Ich wizualizacja zawsze powinna się odbywać zgodnie z określonymi zasadami, które przełożą się na poprawę czytelności kluczowych informacji dla wybranych grup odbiorczych. Do popularnych rozwiązań należy chociażby koncepcja One Page Only, która bazuje na ograniczeniu prezentacji najważniejszych danych do zaledwie jednej strony. Tu nieoceniona okazuje się dostarczana w naszym narzędziu funkcjonalność “drill-down”, pozwalająca na bardzo szybkie zagłębianie się w danych i zejścia w kilka klików od informacji ogólnych do szczegółów, które na nią wpływają. Aby sprostać takim wymaganiom, należy wdrożyć system gwarantujący dostęp do niego istotnym działom przedsiębiorstwa oraz zapewniający wysoką czytelność wizualizacji poszczególnych informacji. Takie właśnie możliwości oferuje nasze kompleksowe oprogramowanie controllingowe EURECA.

Jak w praktyce wygląda automatyzacja raportowania?

Automatyzacja raportowania może być bardzo efektywna z wykorzystaniem naszego systemu w konfiguracji EURECA Pulpity, która jest poświęcona obszarom business intelligence i skutecznie wykorzystuje zaawansowane technologie w zakresie wizualizacji danych. Narzędzie to z powodzeniem spełnia potrzeby menadżerów zarządzających informacjami z wielu różnych źródeł, jak i analityków kompleksowo śledzących szczegóły wybranych procesów i działań. Dużą zaletą jest możliwość uzyskania wsparcia w języku polskim oraz skorzystania z e-learningu pod kątem obsługi aplikacji.

Pulpity menedżerskie – czyli intuicyjna prezentacja danych

EURECA Pulpity to moduł systemu EURECA, który pozwala na wyjątkowo szybkie przeprowadzenie rozbudowanych analiz oraz uzyskanie błyskawicznego dostępu do kluczowych informacji. Dane są prezentowane w postaci czytelnych dashboardów oraz mogą przybrać formę diagramów, wskaźników czy tabeli. W informacje można się zagłębiać poprzez drill-down, a także wyświetlanie szczegółów. Istotną zaletą jest opcja zamieszczania komentarzy i informacji opisowych na pulpicie. Do standardowych obiektów ułatwiających prezentację danych należą też mapy i kafelki. Oferowany przez nas system łączy w sobie tradycyjne i nowoczesne rozwiązania w zakresie business intelligence, co znacząco ułatwia tworzenie wizualizacji interaktywnych. Informacje mogą być pozyskiwane zarówno z hurtowni danych, jak i źródeł własnych – np. z plików .CSV, baz danych czy programu Excel.

Usprawnienie procesów

Jedną z funkcji naszego systemu jest raportowanie XL ENT. Rozwiązanie to pozwala użytkownikom na korzystanie z szeregu przydatnych funkcji podczas bezpośredniej pracy w Excelu. Do takich usprawnień należy chociażby zarządzanie parametrami, które umożliwiają wyświetlanie jedynie niezbędnych informacji bez potrzeby pobierania do pliku wszystkich danych. Na uwagę zasługują też dodatkowe typy wykresów, które dotyczą analizy odchyleń oraz waterfall. Nasze narzędzie do raportowania jest w pełni zgodne z międzynarodowymi standardami w zakresie wizualizacji, a także wspomnianą koncepcją One Page Only. Rozbudowane funkcjonalności sprawiają, iż raporty XL ENT mogą się sprawdzić jako praktyczne narzędzie do prezentowania informacji.

Szybki dostęp do danych

Jednym z czynników powiązanych z automatyzacją i wizualizacją jest konieczność dostarczania odpowiednich, wiarygodnych i spójnych danych. Informacje te muszą być prawidłowe, aby narzędzia business intelligence mogły je kompleksowo zinterpretować oraz zaprezentować. Sposobem na przyspieszenie działań w tym zakresie oraz uzyskanie najlepszego efektu jest skorzystanie z hurtowni danych w systemie EURECA. Poprawa bezpieczeństwa informacji i usprawniona automatyzacja odświeżania w Excelu sprawia, iż trudności związane z raportowaniem są znacząco redukowane. Prace dotyczące przygotowania raportu ograniczają się dzięki temu do adekwatnej wizualizacji i analizy danych, bez potrzeby wieloetapowej weryfikacji ich wiarygodności.

One Page Reporting

Nasza aplikacja kompleksowo wspiera koncepcję One Page Reporting, ponieważ umożliwia czytelną prezentację informacji dotyczących wybranego kontekstu. W praktyce dane związane z analizą są spójnie zestawiane na pojedynczej stronie. Dotyczy to informacji pochodzących z firmowych systemów informatycznych, poświęconych np. kosztom, sprzedaży czy kadrom. Obsługiwane są też dane wprowadzane bezpośrednio do narzędzia EURECA poprzez formularze www, np. kompetencje i oceny pracownicze czy szanse sprzedaży. System bierze również pod uwagę informacje związane z budżetami czy informacje przetwarzane w hurtowni danych. Funkcje te sprawiają, iż pulpit menedżerski znacząco wspomaga prezentację kluczowych wartości – np. wyników sprzedaży, kosztów, marż czy realizacji budżetu, a także wspiera menedżerów i innych członków zespołu w zakresie oceny realizacji działań, szans sprzedaży, rekrutacji czy braków produkcyjnych.

Obsługa wielu stanowisk

Analitycy finansowi i controllerzy mogą korzystać z narzędzia Eureca Pulpity w formie jednostanowiskowej aplikacji desktopowej bądź też w ramach licencji obejmującej całą funkcjonalność systemu. Dla menedżerów optymalnym rozwiązaniem jest natomiast wersja dostępna z poziomu przeglądarki internetowej. Podczas pracy z pulpitami można wygodnie filtrować wybrane lub wszystkie dane na stronie, np. pod kątem regionu czy kanału sprzedaży. Na wykresie można bezpośrednio analizować informacje dostępne w wybranej kostce OLAP lub poza nią, a także wyświetlać szczegóły ukierunkowane na konkretną analizę i dostępne w innych kostkach hurtowni danych. Zapraszamy do kontaktu z naszą firmą Controlling Systems oraz zachęcamy do zapoznania się z innymi usprawnieniami, które oferują proponowane systemy informatyczne.

Idź do oryginalnego materiału