Awaria dekoderów Horizon od UPC Polska / Play. Sprzęty nie włączały się
Jak informuje serwis Wirtualnemedia.pl, w piątek nastąpiła bardzo duża awaria dekoderów wydawanych przez UPC Polska - operatora przejętego przez sieć Play. Wielu ich użytkowników zgłaszało, iż urządzenia w ogóle nic chcą się włączać. Działo się tak w godzinach 5-10 rano, po czym usterkę usunięto. Wcześniej jednak klienci UPC raportowali, iż nie pomagały żadne zalecenie operatora, a kontakt z infolinią był mocno utrudniony.
Dekoder Horizon; fot. Play
Usterka dekoderów UPC wystąpiła w bardzo wielu domach. Nie działały kanały, EPG, a choćby same urządzenia. Niektórym wyświetlał się następujący komunikat: "Error 1001. Brak połączenia. Sprawdź czy kabel antenowy jest poprawnie podłączony. jeżeli problem przez cały czas występuje, skontaktuj się z biurem obsługi". Jak jednak informuje źródło, zastosowanie się do tej instrukcji nie przynosiło skutków - nie pomagało sprawdzenie kabla, a infolinia nie działała prawidłowo.
Po zażegnaniu kryzysu Play następująco wytłumaczyło awarię w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl: "Błąd w konfiguracji sieci Liberty Global (byłego właściciela UPC Polska) spowodował tymczasowe problemy z działaniem dekoderów Horizon wśród użytkowników. Natychmiast po identyfikacji przyczyny, podjęliśmy działania, aby jak najszybciej wprowadzić poprawkę przywracającą poprawne funkcjonowanie sprzętu, co nastąpiło około godziny 9:40. Już dziś klienci mają możliwość wymiany dekoderów Horizon na nową ofertę Play z dekoderem Play Box TV".
Oferta UPC Polska jest teraz tożsama z Play, które przejęło operatora
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/awaria-upc-play-dekodery-horizon-problemy-techniczne-nie-dziala-telewizja-internet-rozwiazanie-umowy-wypowiedzenie
Telewizja i kanały - przeczytaj więcej: