Awaria urządzenia gastronomicznego – naprawić czy wymienić na nowe?

1 rok temu

Urządzenia i maszyny używane w gastronomii z biegiem lat mogą ulegać zużyciu czy uszkodzeniu, podobnie jak wszystkie inne sprzęty. Właściciele lokali często zastanawiają się wówczas, czy naprawa danego urządzenia jest opłacalna, czy lepiej wymienić go na nowy model. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, jednak warto przyjrzeć się lepiej temu zagadnieniu.

Nowe urządzenia gastronomiczne – gwarancja producenta

Problem nie wydaje się skomplikowany w przypadku nowych urządzeń. Zdecydowana większość z nich jest objęta gwarancją producenta, który w przypadku awarii, powinien usunąć problem na własny koszt. jeżeli mimo regularnych wizyt w serwisie dane urządzenie wciąż się psuje, większość renomowanych producentów zaoferuje klientowi bezpłatną wymianę na nowy model. Taka sytuacja ma jednak miejsce niezwykle rzadko.

Urządzenia gastronomiczne od dobrych producentów zwykle zaczynają się psuć dopiero długi czas po zakończeniu okresu gwarancji, gdy poszczególne podzespoły po prostu się zużyją. Oczywiście bardzo wygodnym rozwiązaniem jest zakup nowej maszyny objętej gwarancją na kolejne kilka lat i zapomnienie o problemie. Niestety profesjonalny sprzęt dla gastronomii jest stosunkowo kosztowny, dlatego też naprawa jest zwykle o wiele bardziej ekonomicznym (i ekologicznym!) rozwiązaniem.

Skąd brać części zamienne do urządzeń gastronomicznych?

Część właścicieli lokali gastronomicznych uważa, iż naprawa maszyny jest zbyt trudna z uwagi na brak specjalistycznych części na rynku. Nic bardziej mylnego! Firmy specjalizujące się w dostawie części zamiennych do urządzeń gastronomicznych na bieżąco uzupełniają swoje magazyny, by ich klienci bez zbędnej zwłoki mogli zamawiać elementy naprawcze.

Firma Horeca Parts bacznie pilnuje tego, by wszystkie części zamienne do urządzeń gastronomicznych renomowanych producentów znajdowały się zawsze na stanie magazynu. Jej personel doskonale zdaje sobie sprawę z tego, iż długi czas oczekiwania na brakującą część przekłada się na realne straty finansowe danego biznesu. Z tego powodu dba też o bezzwłoczną wysyłkę zamówionych elementów. Bez problemu można więc dokupić nie tylko zużytą uszczelkę, zestaw ostrzy czy silnik, ale także brakujące pokrywy, nóżki, obudowy i elementy wpływające na estetykę sprzętu.

Kiedy nie warto naprawiać popsutego urządzenia gastronomicznego?

Oczywiście zdarzają się sytuacje, gdy naprawa urządzenia jest nieopłacalna. Ma to zwykle miejsce w przypadku bardzo starych sprzętów, które psują się regularnie, lub których części zamienne stały się trudno dostępne (producent zaprzestał ich wytwarzania). jeżeli naprawy są zbyt kosztowne, warto rozważyć wymianę sprzętu na nowy: bezawaryjny, a często również bardziej energooszczędny.

W pozostałych przypadkach zwykle warto jednak kupować części zamienne do urządzeń gastronomicznych i dawać sprzętom drugie życie. Profesjonalne urządzenia gastronomiczne są projektowane z myślą o intensywnym użytkowaniu przez długie lata, więc drobna awaria nie powinna gwałtownie skracać ich żywotności. Naprawa może się okazać prostym i szybkim procesem, a przede wszystkim pozwoli zaoszczędzić setki lub choćby tysiące złotych w zależności od typu naprawianego sprzętu. Czasami restauratorzy choćby nie zdają sobie sprawy, iż daną część urządzenia gastronomicznego można wymienić na nową. Warto więc zapisać sobie adres do zaufanego dostawcy części zamiennych, by w razie usterki podczas krótkiej rozmowy ocenić możliwość jej usunięcia.

Idź do oryginalnego materiału