Kampania na rzecz poprawy cyberbezpieczeństwa została rozpoczęta przez Związek Banków Polskich. Czynnie zaangażował się w nią również Bank BNP Paribas.
Kampania Związku Banków Polskich
Najnowsza kampania skupia się na mediach społecznościowych, portalach internetowych i telewizjach ogólnopolskich. Strona internetowa bankiwpolsce.pl zawiera informacje o metodach działania cyberprzestępców. Znajdują się na niej również wskazówki, jak bronić się przed ich atakami. Nową akcję wspiera również Bank BNP Paribas.
„Kwestie cyberbezpieczeństwa są poniekąd kwestiami społecznymi; przestępcom czasem wystarczy tylko jedno słabsze ogniwo do wyrządzenia szkód. Dlatego też z euforią włączyliśmy się w nową akcję ZBP, dzięki której nasza krajowa „cyberodporność” powinna ulec poprawie – im więcej osób jest świadomych zagrożeń i potencjalnych przeciwdziałań, tym my wszyscy jesteśmy bezpieczniejsi” – mówi Karolina Czwarno-Kos, Lead Security Officer z Banku BNP Paribas.
Kompleksowe wsparcie
Bank BNP Paribas przypomina, iż od wielu lat skutecznie i konsekwentnie wspiera swoich klientów w bezpiecznym bankowaniu. W ramach prowadzonych działań organizuje rozmaite akcje edukacyjne związane z cyberbezpieczeństwem. Porady dla klientów zostały również umieszczone na stronie banku w zakładce „Bezpieczeństwo”. Dodatkowo na platformie YouTube dostępne są nagrania z bankowych webinarów poświęconych tej tematyce.
Instytucja inwestuje również w najnowsze rozwiązania technologiczne w obszarze cyber-security, które oferuje klientom. Ich świeżym przykładem jest funkcja ochrony behawioralnej, która rejestruje odmienne od zwyczajowych zachowań klienta w bankowości elektronicznej i wymaga od nich dodatkowej autoryzacji.
Troska o cyberbezpieczeństwo jest jednym z elementów strategii GObeyond na lata 2022-2025.