Biedronka rozpoczyna kampanię kierowaną do 80 tys. swoich pracowników, której celem jest uświadomienie, jak najważniejsze jest oszczędzanie energii niezbędnej do funkcjonowania sklepów. Sieć wprowadzi też zmiany w wykorzystywaniu energii w swoich placówkach. W sklepach sieci optymalizowane są właśnie narzędzia i metody odpowiedzialnego zużywania energii, co jest kolejnym etapem działań Biedronki w ramach odpowiedzialności społecznej i strategii zrównoważonego rozwoju. Szczegółowe zalecenia oraz standardy trafiają właśnie do kierowników sklepów.
W ramach programu oszczędzania energii zostały zebrane obowiązujące wytyczne:
Oświetlenie w sklepach sieci działa tylko w godzinach pracy sklepów, w czasie towarowania jest przygaszane, a oświetlenie parkingów i logotypów zewnętrznych działa tylko po zmroku.
Kierownicy placówek otrzymali zalecenie wyłączania oświetlenia w biurach, stołówkach, toaletach i sanitariatach, gdy nie są używane....