Birkenstock zbliża się do IPO. Marka pozyska miliardy dolarów?

fashionbiznes.pl 1 rok temu

Niemiecka marka, zajmująca się produkcją butów, sandałów oraz klapków ortopedycznych, wspierana przez private equity L Catterton poinformowała o wysokości wyceny, jaką chciałaby uzyskać dzięki od dawna wyczekiwanej ofercie publicznej (IPO).

Przeczytaj również: AI wesprze inwestorów giełdowych w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych

Birkenstock – szczegóły dotyczące pierwszej oferty publicznej

Spółka Birkenstock, podczas planowanej pierwszej oferty publicznej na giełdzie w Nowym Jorku, celuje w wycenę na poziomie 9,2 mld USD. W ramach IPO sprzedanych ma zostać około 32,26 mln akcji. Ich wartość znajduje się w przedziale między 44 USD a 49 USD za walor. Zgodnie z wnioskiem złożonym w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd ruch ten pozwoli zebrać spółce 1,58 mld USD.

We wrześniu obserwowaliśmy już trzy debiuty. Ich wyniki rzuciły cień na trend odnowienia apetytu inwestorów spółkami dopiero zaczynającymi swoją giełdową przygodę. Jak jednak informacje Birkenstock, wyniki konkurentów nie wpływają na decyzję niemieckiej spółki, która jest coraz bliżej IPO. Warto dodać, iż jednymi z jej gwarantów są Goldman Sachs, J.P. Morgan i Morgan Stanley.

Przeczytaj również: Dlaczego buty marki Birkenstock to świetne rozwiązanie na co dzień?

Birkenstock – informacje

Marka, której korzenie sięgają 1774 roku, jest przedsiębiorstwem rodzinnym w szóstym już pokoleniu. Większość jej produktów jest wytwarzana w zakładach w Nadrenii-Palatynacie, Nadrenii Północnej-Westfalii, Hesji i Saksonii w Niemczech. Jej znakiem towarowym niezmiennie jest wygoda, niekoniecznie moda. Jak zauważają projektanci pracujący w Birkenstock, każdy element – od klamr, pasków, podeszwy, aż po wkładki – ma swój funkcjonalny cel do zrealizowania.

Niemiecki podmiot nie oparł się jednak również wysokiej modzie. W 2012 produkty marki zauważono na wybiegu Celine w Paryżu. W 2019 roku włoskim dom mody Valentino współpracował z Birkenstock przy tworzeniu sandałów do prezentacji kolekcji podczas Tygodnia Mody Męskiej Paryżu. Dwa lata później marka ogłosiła współpracę ze znanym projektantem mody, Rickiem Owensem.

Przeczytaj również: Nowości kosmetyczne na wrzesień

Zdjęcie główne:

Idź do oryginalnego materiału