„Biznes i prawa człowieka”. Premiera raportu UN GCNP z udziałem Lidl Polska

4 godzin temu

W Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka, UN Global Compact Network Poland zaprezentował najnowszą edycję raportu „Biznes i prawa człowieka – postępy, wnioski i rekomendacje”. W tegorocznej edycji raportu ponownie znalazł się głos Lidl Polska, który dzieli się dobrymi praktykami w zakresie równości wynagrodzeń oraz transparentnych modeli płac w ramach inicjatywy Lidl Fair Pay.

Raport jest kompleksową publikacją analizującą najważniejsze wyzwania i kierunki działań firm w obszarze praw człowieka, odpowiedzialności i etycznego zarządzania.

Tegoroczna publikacja powstała we współpracy z partnerami biznesowymi oraz ekspertami UN GCNP. Raport obejmuje zarówno aktualne dane oraz analizy, jak i przykłady działań wdrażanych na polskim rynku, które odpowiadają na rosnące oczekiwania w zakresie poszanowania praw człowieka w środowisku pracy, łańcuchach dostaw czy kulturze organizacyjnej. Publikacja objęta została patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich i JM Rektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Lidl Polska w raporcie: Fair Pay jako fundament nowoczesnego rynku pracy

W swoim rozdziale raportu Lidl Polska podkreśla, iż mimo postępu w zakresie równego traktowania, różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce wciąż są zauważalne. Według najnowszych badań Korn Ferry luka płacowa na polskim rynku wynosi 6%. To właśnie dlatego firma konsekwentnie rozwija inicjatywę Lidl Fair Pay, której celem jest wzmacnianie transparentności płac, wspieranie równości wynagrodzeń oraz promowanie dobrych praktyk wśród przedsiębiorstw.

Od 2019 roku konkurs Lidl Fair Pay wyróżnia firmy, które stawiają na sprawiedliwe, transparentne i oparte na szacunku modele wynagradzania. W tegorocznej edycji, zorganizowanej we współpracy z Korn Ferry – nagrodzono organizacje, które w szczególny sposób wdrażają zasady równości w swojej polityce HR.

Pierwsze miejsce zdobyła firma Lotte Wedel, drugie Polski Ogród, a trzecie – Merkury S.A.. Przyznano także nagrodę Lidl Fair Pay New Comers, wyróżnienia tematyczne oraz statuetki Best Practice Fair Pay, które trafiły m.in. do Dentsu Polska i Chemipack.

Cały Raport „Biznes i prawa człowieka – postępy, wnioski i rekomendacje” jest do pobrania na tej stronie Global Compact Network Poland

— Równość wynagrodzeń to dziś nie tylko kwestia odpowiedzialności społecznej. To fundament zdrowych, nowoczesnych organizacji. Od 2019 roku obserwujemy, jak rośnie świadomość biznesu i jak firmy coraz odważniej podejmują działania na rzecz transparentności płac. Dzięki inicjatywom takim jak Lidl Fair Pay możemy pokazywać, iż równość realnie przekłada się na zaangażowanie zespołów oraz sukces rynkowy — podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.

Współpraca Lidl Polska z UN Global Compact Network Poland

Lidl Polska współpracuje z UN Global Compact Network Poland, angażując się w inicjatywy promujące etyczne standardy, równość i odpowiedzialność biznesu. Udział firmy w raporcie „Biznes i prawa człowieka – postępy, wnioski i rekomendacje” jest elementem tej współpracy, ale także potwierdzeniem, iż tematyka praw człowieka, transparentnej polityki HR oraz inkluzywności stanowi dla sieci jeden z kluczowych obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu.

— Raport ,,Biznes i Prawa Człowieka – postępy, wnioski i rekomendacje” pokazuje, iż działania na rzecz klimatu oraz praw człowieka tworzą nierozerwalną całość i muszą być traktowane jako wspólna podstawa zrównoważonego rozwoju. Firmy, które potrafią łączyć cele klimatyczne z troską o zespoły pracownicze oraz lokalne społeczności, budują realną odporność i trwałą przewagę konkurencyjną. Jako UN Global Compact Network Poland podkreślamy, iż bez praw człowieka w centrum procesów transformacyjnych żadna zmiana nie będzie ani skuteczna, ani trwała — mówi Kamil Wyszkowski, przedstawiciel Krajowy i Dyrektor Wykonawczy UN GCNP.

Dzień Praw Człowieka – znaczenie dla biznesu

Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka przypomina, iż odpowiedzialność firm to nie tylko przestrzeganie regulacji, ale aktywne budowanie środowisk pracy, które wspierają równość, bezpieczeństwo, godność i szacunek. Raport UN GCNP stanowi istotny drogowskaz dla biznesu, wskazując zarówno obszary wymagające zmian, jak i inspirujące przykłady działań, które – jak Lidl Fair Pay – realnie wpływają na poprawę standardów na rynku.

Idź do oryginalnego materiału