Brytyjski Vogue rekrutuje. Kogo szukają na następcę Edwarda Enninfula?

fashionbiznes.pl 1 rok temu

Wydawnictwo Condé Nast poszukuje następcy Edwarda Enninfula. Posada zarządzającego brytyjskim „Vogue” jest na wyciągnięcie ręki.

Wygląda na to, iż wymarzona praca w modzie wcale nie jest tak niedostępna, jak mogłoby się wydawać. Wydawnictwo Conde Nast otworzyło rekrutację na stanowisko Head of Editorial Content.

Brytyjski „Vogue” potwierdził w czerwcu, iż Edward Enninful niedługo pożegna się z posadą redaktora naczelnego. Enninful stał na czele tytułu od 2017 roku, będąc pierwszym czarnoskórym redaktorem i mężczyzną na tym stanowisku. W 2020 roku objął posadę europejskiego dyrektora redakcyjnego „Vogue”.

Enninful nie zamierza jednak opuszczać szeregów wydawnictwa Conde Nast, z którym związany jest od 25 lat. Obejmie on funkcję globalnego doradcy kreatywnego i kulturalnego “Vogue’a” oraz doradcą redakcyjnym brytyjskiego wydania. Oznacza to koniec jego przywództwa w brytyjskim „Vogue”. Jako iż Enninful pozostanie na swoim stanowisku do marca 2024, Conde Nast już rozpoczęło poszukiwania godnego następcy.

Praca w British Vogue

W karierowej zakładce Conde Nast pojawiło się ogłoszenie na stanowisko „Head of Editorial Content”. Jak wynika z ogłoszenia – “będzie on odpowiedzialny za kierowanie brytyjskim „Vogue” – storytelling i kreowanie wizerunku marki na rynku brytyjskim. Jako najwyższy rangą członek redakcji, będzie nadzorować lokalne treści w mediach cyfrowych, drukowanych, wideo i społecznościowych oraz będzie kluczowym łącznikiem w globalnej sieci Vogue”.

Warto zauważyć, iż stanowisko redaktor naczelnego w „Vogue” przeszło już do historii. sukcesor Edwarda Enninfula będzie już Head of Editorial Content. To część większych zmian w wydawnictwie Condé Nast. Jedynie Anna Wintour ostała się na swoim stanowisku, reszta wiodących edycji Vogue (zarządzanych bezpośrednio przez CN) nie ma już pozycji naczelnego. Zmiana nazwy wiąże się prawdopodobnie z cięciami kosztów. Head of Editorial Content zarządza magazynem, ale może robić też pewne rzeczy “na boku”.

Jakie należy spełniać wymagania, by aplikować na to stanowisko? Kluczowym kryterium jest ponad 10-lenie doświadczenie wyższym stanowisku redakcyjnym, zarządzanie zespołem redaktorów modowych i twórców. Niezbędna będzie również szeroka wiedza i obycie w temacie mediów cyfrowych, wideo i drukowanych. Idealny kandydat musi dowieść sukces w tworzeniu kulturowo istotnych treści dla zdywersyfikowanych społeczności oraz doświadczenie w dostarczaniu treści w wielokanałowych środkach przekazu. Niezbędne będą również doskonale rozwinięte umiejętności interpersonalne i zdolności analityczne. Ogłoszenie na stanowisko można znaleźć tutaj.

Jeśli szukasz idealnej pracy w branży mody, sprawdź oferty na Fashion Biznes.

Idź do oryginalnego materiału