Portal Lyst właśnie opublikował swoje doroczne podsumowanie całego roku. W zestawieniu The Year in Fashion 2023 znalazły się najważniejsze marki, trendy oraz produkty, które zdominowały branżę mody. Nie zabrakło także znanych osobistości, które znacząco wpłynęły na tegoroczną popkulturę, a także stanowiły istotną inspirację dla projektantów mody i samych konsumentów.
Beyonce kluczową gwiazdą 2023 roku
W tym roku Beyoncé po raz kolejny udowodniła, iż scena to dla niej coś więcej niż tylko miejsce do prezentowania swojej muzyki – to także jej osobisty wybieg modowy. Wszystko za sprawą spektakularnych kostiumów, przygotowanych specjalnie na czas promocji najnowszego krążka artystki i międzynarodowego tournee Renaissance World Tour. Każdy kolejny singiel czy koncert był dla gwiazdy okazją do pokazania swojego stylu. Stroje autorstwa uznanych designerów: Oliviera Rousteing z Balmain, Casey’a Cadwallader z Mugler czy Jean’a Paul Gaultier, zostały wykonane specjalnie dla Beyonce. Zostały też spersonalizowane dla jej scenicznych potrzeb i wyczucia estetyki.
Podczas w sumie 56 show gwiazdy, na scenie można było podziwiać także stroje z logo domów mody Jacquemus, Marine Serre, Paco Rabanne, Loewe czy Alexander McQueen. Każdy występ był niepowtarzalny i wyróżnił się innym kostiumem scenicznym oraz dodatkami. Skorzystała na tym nie tylko sceniczna osobowość Beyoncé. Dla wielu marek była to również doskonała okazja dla zwiększenia swojej widoczności i rozpoznawalności w świadomości konsumentów. I tak np. dom mody Loewe zanotował zwiększoną o 140% liczbę wyszukiwań, jak podaje portal Lyst. Wszystko po tym, jak piosenkarka pokazała się w czerwonym, customowanym kombinezonie marki.
Rihanna i A$AP Rocky ikonami mody
Pomimo relatywnie niewielkiej liczby publicznych wystąpień, Rihanna stoi za wieloma trendami i inspiracjami w bieżącej modzie. Gwieździe regularnie towarzyszył na czerwonym dywanie jej partner i ojciec jej dzieci, A$AP Rocky. Razem stali się swoistym power couple 2023 roku, dostarczając przy okazji mnóstwa inspiracji konsumentom.
I tak, uwagę zwróciły efektowne stylizacje barbadoskiej artystki podczas takich imprez, jak ceremonia rozdania Oscarów, Golden Globes czy wielka modowa uczta, Met Gala. Gwiazda kolejno zachwyciła fanów swoimi wyjątkowymi kreacjami z logo Alaïa, Bottega Veneta oraz Valentino i Gucci.
W rankingu wyróżniono także najważniejszą osobowość z pierwszych rzędów pokazów. W tym roku została nią mody Kylie Jenner, a najwięcej uwagi zwróciła jej obecność podczas pokazu kolekcji Schiaparelli haute couture. Wszystko za sprawą jej awangardowej stylizacji, która prędko stała się viralowa w mediach społecznościowych. Główną rolę odgrywała w niej sztuczna głowa lwa. Na modowym radarze znalazła się także Gwyneth Paltrow, za której pośrednictwem wylansowano trend na strój sądowy – “courtcore”.
Zdjęcie główne: Launchmetrics Spotlight