Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat - jak podaje portal investmap.pl - Shein stworzył 9 magazynów w okolicach Wrocławia. Ich łączna powierzchnia sięga ponad 390 tys. metrów kwadratowych. To stawia chińskiego giganta w roli nie tylko największego najemcy tego typu powierzchni na Dolnym Śląsku, ale również jako jednego z największych w całym kraju.
Shein inwestuje w Polsce. Ponad 3 tys. nowych miejsc pracy
Z tego powodu cieszą się mieszkańcy Dolnego Śląska, którzy mają kolejne możliwości na zatrudnienie. Jak podaje portal, tylko do końca 2024 roku firma stworzyła ponad 3000 miejsc pracy. Optymizm może być jeszcze większy, ponieważ chiński gigant e-commerce nie zamierza się zatrzymywać w naszej części Europy.Reklama
Chińska firma snuje wizję dalszego rozwoju w Polsce, co oczywiste będzie wiązać się z kolejnymi miejscami pracy. Pokazują to wyraźnie również ostatnie działania podjęte przez firmę.
Jednym z przykładów jest rozwój Wrocław South Logistics Hub. Ostatnio inwestycja, która powstała we wrocławskich Magnicach, została powiększona o dodatkowe 125 tys. mkw. Jak wylicza investmap.pl, w tej chwili firma może dysponować magazynami o powierzchni 180 tys. mkw., co stanowi ponad 70 proc. docelowego metrażu parku.
Chiński gigant inwestuje w Europę. Wyliczono wkład w gospodarkę
O tym, iż chińska firma poważnie traktuje inwestycje w Europie, może świadczyć również fakt, iż ostatnio nawiązała współpracę z firmą doradczą Oxford Economics, która przeanalizowała swój wpływ na najważniejsze rynki Unii Europejskiej, takie jak Francja, Włochy i Polska.
Wyniki badania wykazały, iż w 2023 roku działalność Shein przyczyniła się do utrzymania ponad 6100 miejsc pracy oraz wygenerowała 1,1 mld euro dla europejskiej gospodarki.
Jak podaje serwis, w tej chwili firma realizuje kolejne etapy swojej ekspansji, koncentrując się na dalszym rozwoju w regionie.
Przeczytaj również: Upada duży producent baterii do elektryków. Oddziały ma również w Polsce
Shein to chiński sklep internetowy z odzieżą. Został założony w 2008 r. przez Chrisa Xu w Nankinie w Chinach. Na wczesnym etapie rozwoju Shein był bardziej firmą kurierską niż sprzedawcą detalicznym. Firma początkowo nie zajmowała się projektowaniem i produkcją odzieży, a zamiast tego pozyskiwała swoje produkty z hurtowego rynku odzieży w Kantonie. Według Bloomberga w 2021 r. aplikacja Shein była najczęściej pobieraną aplikacją mobilną do e-zakupów.