
Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl
Wyrazy uznania dla Cushman & Wakefield za liczne inicjatywy i programy realizowane dla pracowników w roku 2024. Lista aktywności jest imponująca. W sferze rozwojowej docenić pragniemy bogatą paletę oferowanych możliwości rozwoju opartych na bazie Workday Learning oraz LinkedIn Learning. Nowe elementy oferty rozwojowej dla pracowników podążają za aktualnymi trendami, obejmując najnowsze zdobycze technologii AI. Oprócz wiedzy analitycznej i technologicznej firma oferuje również inne, tematyczne ścieżki zdobywania wiedzy, jak np. szkolenia w obszarze ESG czy program mentoringowy „Happy Parents”.
Znakomicie prezentuje się lista pozostałych projektów realizowanych na rzecz zespołu, obejmująca różnorodne obszary tematyczne, np. integracyjne związane w celebracją określonych świąt i okoliczności, jak również związane z promocją zdrowia i aktywnego stylu życia. Spośród wielu programów nasze szczególne zainteresowanie wzbudzają „Kluby Pasji”. Równie ciekawie brzmi idea nowej inicjatywy pod hasłem „Talon na balon”.
Z satysfakcją uznajemy, iż Cushman & Wakefield to miejsce, które potrafi docenić zaangażowanie pracowników. Przejawem wspomnianej kultury doceniania jest aktywna polityka awansów wewnętrznych, wspólne celebrowanie jubileuszy pracowniczych jak również doroczny event pod hasłem „Impact Maker Awards”
Jak co roku szacunek budzą liczne działani prospołeczne, które realizuje Cushman & Wakefield przy wydatnym udziale swoich pracowników. Gratulacje!
Cushman & Wakefield
Jest inspiracją jako przyjazne miejsce pracy, rozwija inicjatywy, które wzmacniają umiejętności pracowników i odpowiedzialność społeczną.
Co nowego w Cushman & Wakefield?
PROGRAMY ROZWOJOWE
Workday & LinkedIn Learning
Wszyscy pracownicy Cushman & Wakefield mogą bezpłatnie korzystać z bazy kursów digitalowych dostępnych na platformie Workday Learning. Poza wewnętrznymi szkoleniami nasi pracownicy mogą korzystać z bazy kilku tysięcy kursów oferowanych przez naszego partnera, LinkedIn Learning. Dostęp do bazy kursów online daje naszym pracownikom możliwość stworzenia indywidualnej ścieżki rozwoju i nabywania nowych kompetencji w zaplanowanym przez siebie tempie.
Polityka szkoleniowa
Zdajemy sobie jednak sprawę, iż nie wszystkie kompetencje można rozwijać poprzez wspomniane wcześniej platformy, jeżeli okaże się, iż pracownik po rozmowie rozwojowej ze swoim menedżerem potrzebuje indywidualnego wsparcia, zachęcamy go do zapoznania się z polityką szkoleniową, która określa, jak firma zarządza procesem szkolenia i rozwijania swoich pracowników. Cele polityki szkoleniowej obejmują zwiększenie umiejętności pracowników, doskonalenie wydajności, adaptację do zmian w branży i poprawę wyników organizacji, jako całości.
Szkolenia – Exel & Al
Zespół Automation, w ramach wewnętrznych inicjatyw szkoleniowych, organizuje kursy dla pracowników, obejmujące między innymi szkolenia z obsługi programu Excel oraz wykorzystania chatbotów opartych na technologii GPT. Szkolenia z Excela, prowadzone przez zespół Automation, są dostępne na różnych poziomach zaawansowania, co pozwala dostosować je do potrzeb uczestników. Celem tych kursów jest rozwijanie umiejętności analitycznych i operacyjnych pracowników, umożliwiających bardziej efektywne korzystanie z Excela w codziennej pracy.
Dodatkowo oferowane są szkolenia z obsługi chatbotów opartych na zaawansowanej technologii GPT, takich jak GPT-4o mini, Copilot, Power Bi. Kursy te obejmują naukę projektowania, implementacji oraz dostosowywania chatbotów, które wykorzystują sztuczną inteligencję do komunikacji z użytkownikami. Uczestnicy zdobywają umiejętności tworzenia interaktywnych narzędzi, rozwijania dialogów oraz praktycznego zastosowania tej technologii w takich obszarach jak obsługa klienta, automatyzacja procesów czy optymalizacja działań biznesowych.
Połączenie szkoleń z Excela oraz chatbotów opartych na technologii AL pozwalają pracownikom nie tylko doskonalić umiejętności analityczne i operacyjne, ale również zrozumieć i efektywnie wykorzystywać zaawansowaną sztuczną inteligencję. Dzięki temu firma staje się bardziej innowacyjna, wydajna i elastyczna w reagowaniu na zmieniające się potrzeby rynku oraz oczekiwania klientów.
Język angielski dla pracowników
W ramach współpracy ze szkołą językową w naszej firmie realizowane są lekcje języka angielkiego, a chęć uczestnictwa w kursie powinna być skonsultowana z managerem, a kandydatami do nauki języka powinny być osoby z wyraźną potrzebną biznesową. Lekcje z języka angielskiego są prowadzone w formie zdalnej, co zapewnia pracownikom elastyczność w czasie nauki. To rozwiązanie umożliwia uczestnictwo w zajęciach z dowolnego miejsca, gdzie pracownicy mają dostęp do internetu. Dzięki takiemu podejściu, nasi pracownicy mogą dostosować naukę do swojego harmonogramu pracy, co pozwala na uczestnictwo w zajęciach w dogodnym dla nich czasie. Organizacja lekcji online umożliwia pracownikom kontynuowanie nauki bez konieczności zmiany ich codziennych obowiązków zawodowych. To elastyczne podejście pozwala na rozwijanie umiejętności językowych w sposób, który nie koliduje z ich standardowymi zadaniami zawodowymi, jednocześnie umożliwiając im osiągnięcie postępów w nauce języka angielskiego.
Szkolenia & webinary ESG
Szkolenia dotyczące aspektów środowiskowych skupiają się na kwestiach związanych z zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji, efektywności energetycznej, zarządzaniem odpadami, strategiami ekologicznymi i innymi praktykami mającymi na celu minimalizację wpływu działalności firmy na środowisko naturalne. Pracownicy C&W są szkoleni w zakresie strategii ograniczania zużycia energii, wykorzystania zasobów naturalnych czy też strategii ekologicznych w zarządzaniu nieruchomościami. Pracownicy są uczestnikami szkoleń, które zwracają uwagę na znaczenie różnorodności, włączenia społecznego, etyki w biznesie oraz budowania relacji z lokalnymi społecznościami, które mogą być dotknięte działalnością firmy. Pracownicy uczestniczą w szkoleniach, które skupiają się na etycznych praktykach biznesowych, zarządzaniu ryzykiem, raportowaniu korporacyjnym i zgodności z obowiązującymi przepisami.
Szkolenia ESG dla pracowników Cushman & Wakefield mają na celu nie tylko zwiększenie świadomości na temat zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności korporacyjnej, ale również integrowanie tych wartości w codzienne praktyki i decyzje biznesowe. Poprzez tego typu inicjatywy firma dąży do stworzenia bardziej zrównoważonego i odpowiedzialnego modelu biznesowego, który uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe i zarządcze.
Program Happy Parents
Program mentoringowy dla Rodziców powracających do pracy oferuje partnerskie wsparcie mentoringowe w ramach 4 spotkań online (1 sesja wstępna i 3 regularne sesje) dla wszystkich pracowników powracających po urlopie rodzicielskim do pracy.
Zasady programu:
- Program skierowany jest do wszystkich rodziców wracających do pracy po urlopie, co najmniej 6 miesięcznym: macierzyńskim, rodzicielskim lub wychowawczym
- Uczestnikamiprogramumogązostaćpracownicyzgłaszającysięsamodzielnie
- Uczestnicy powinni aktywnie uczestniczyć w spotkaniach i być otwarci na sugestie oraz wskazówki mentora
- Wszystkie informacje wymienione podczas sesji mentoringowych są poufne i nie mogą być ujawnione bez zgody obu stron
- Udział w programie jest dobrowolny
- Po zakończeniu programu uczestnicy wypełniają ankietę oceniającą efektywność programu, aby ulepszyć przyszłe edycje programu.
PROGRAMY DEDYKOWANE
Część inicjatyw jest kierowanych bezpośrednio do rodziców, natomiast większość tego typu projektów staramy się kierować do wszystkich naszych pracowników, z uwzględnieniem potrzeb rodziców. Co roku organizujemy także różnorodne inicjatywy z okazji Dnia Dziecka, np. konkurs plastyczny „Moja Mama/Mój Tata w pracy” – z nagrodami (karty upominkowe do sklepu Empik). Najlepsze prace zostały wyeksponowane w biurze w formie wystawy.
Na co dzień jest także możliwość zabrania dziecka do biura, gdzie znajduje się specjalnie przystosowany do tego pokój. Zarząd wyraził zgodę na przerobienie salki spotkań na pokój zabaw wyposażony w zabawki i gry. Posiadamy też przystosowany pokój matki z dzieckiem, który może służyć m.in. za miejsce karmienia, jest w nim także przewijak. W wakacje w warszawskiej siedzibie firmy były organizowane animacje prowadzone przez animatorkę. Pracownicy biur regionalnych są także zachęcani, aby w razie potrzeby zabierać ze sobą dzieci do biura.
Pink October & Movember
W ramach obchodów Pink October i Movember zorganizowaliśmy w biurze śniadanie, które miało na celu podniesienie świadomości na temat walki z rakiem piersi oraz nowotworami męskimi. Było to nie tylko wydarzenie związane z edukacją, ale również z okazją do wsparcia naszych koleżanek i kolegów. W tym dniu zachęcaliśmy wszystkich do ubrania się w kolorze różowym lub niebieskim, które symbolizują te ważne miesiące. Było to nie tylko gestem solidarności, ale także sposobem na przypomnienie o istotności badań profilaktycznych i świadomości zdrowotnej. Jedna z naszych koleżanek, która wygrała walkę z rakiem i postanowiła podzielić się z nami swoimi doświadczeniami i opowiedzieć nam swoją historię. Co roku wysyłamy również komunikację do pracowników, w której zachęcamy ich do badań profilaktycznych.
Mikołajki
W Mikołajki już kolejny rok z rzędu zorganizowano wyjątkowy konkurs z okazji tego święta. Firma zaproponowała swoim pracownikom udział w konkursie stylizacyjnym związanym z motywami świątecznymi. Pracownicy zostali zachęceni do przyjścia do pracy ubranymi w świąteczne stroje, co ma na celu nie tylko integrację i dobrą zabawę, ale także przekazanie euforii i świątecznej atmosfery. W 2023 liderzy firmy postanowili sprawić swoim pracownikom niespodziankę, ogłaszając, iż w dniu 6 grudnia pracę będzie można zakończyć o 14:00. To gest, który ma na celu zachęcenie pracowników do spędzenia czasu według własnego uznania – czy to poprzez spędzenie czasu z rodziną, aktywności charytatywne czy też realizację swoich pasji. Konkursy obejmowały możliwość umieszczenia zdjęć na wewnętrznym kanale firmy, gdzie wszyscy pracownicy mieli okazję oddać głos na najciekawszą stylizacje, która została nagrodzona prezentem niespodzianką. Konkurs ten, co roku cieszy się dużym zainteresowaniem, dlatego też zostanie zorganizowany również w nadchodzącym 2025 roku.
WELLBEING & WORK-LIFE BALANCE
16 stycznia 2023 roku w Blue Monday przygotowaliśmy dla pracowników paczki ze słodkościami oraz komunikację nawiązującą do dbania o zdrowie psychiczne i pamiętaniu o nim, nie tylko w dni takie jak ten, ale przez cały czas.
10 października w Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego zorganizowany został webinar dla pracowników we współpracy z Fundacją Twarze Depresji, który miał na celu zwiększenie świadomości wśród pracowników na temat depresji oraz wsparcie dla tych, którzy tego potrzebują.
W 2023 roku zorganizowaliśmy również webinar dla pracowników organizowany w biurze C&W przy współpracy z Helping Hand, webinar został zorganizowany z okazji Dnia Walki z Depresją.
8 marca z okazji Dnia Kobiet zorganizowaliśmy również spotkanie z Olgą Kordys Kozierowską z Fundacji Sukces Pisany Szminką, na którym poruszyliśmy m.in. o tym jak pokonać stereotypy i otworzyć się na różnorodność, o kompetencjach przyszłości oraz komunikacji wśród zespołów.
Podczas miesiąca różnorodności, przypadającego w maju, zorganizowaliśmy dla pracowników serię webinarów poświęconą tematyce neuroróżnorodności w miejscu pracy. Celem tych wydarzeń było zwiększenie świadomości i zrozumienia różnorodności neurologicznej oraz stworzenie przestrzeni do otwartej dyskusji na temat wyzwań i korzyści związanych z neuroróżnorodnością w środowisku zawodowym. Chcieliśmy również dostarczyć praktycznych wskazówek i narzędzi, które mogą pomóc w tworzeniu bardziej inkluzywnej kultury pracy, gdzie każdy pracownik, niezależnie od swojego sposobu funkcjonowania neurologicznego, może czuć się akceptowany i zintegrowany w miejscu pracy.
W 2025 roku planujemy kontynuować organizację wydarzeń z zakresu zdrowia i dobrostanu, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród pracowników.Top of Form
Warsztaty Follow – up
Warsztaty organizowane dla wszystkich pracownika 3-6 miesięcy po zatrudnieniu, które są dobrą okazją do podsumowania tego okresu. Podczas spotkania zespół HR wspólnie przygląda się początkom pracowników w firmie oraz omawia, w jakim stopniu udało się zrealizować oczekiwania i nadzieje, z którymi pracownicy wchodzili do organizacji. Podczas Warsztatów zespół HR ma okazję porozmawiać z pracownikami otwarcie o tym, które rozwiązania i benefity odpowiadają ich potrzebom, a także, co firma mogłaby ulepszyć lub dodać do oferty.
Benefity w Twoich Rękach – Talon na Balon
Proponowane benefity mają wiele wspólnego z kulturą firmy. W Cushman & Wakefield stawiamy mocno na luźną i koleżeńską atmosferę w pracy oraz dbamy o zdrowie psychiczne, bezpieczeństwo i równowagę między pracą, a życiem prywatnym naszych pracowników. Potwierdzeniem wspólnego dbania o naszą kulturę organizacyjną jest nowy benefit Talon na Balon, przygotowany przez Grupę Ambasadorów. Każdy pracownik otrzymał dostęp do aplikacji, w której mają dostęp do 14 talonów do wykorzystania jednorazowo w trakcie całego roku kalendarzowego. Takie inicjatywy cieszą podwójnie, inicjatywa od pracowników dla pracowników jest w naszej ocenie potwierdzeniem dużej dojrzałości naszej organizacji.
Benefity w Twoich Rękach – Kluby Pasji
W ramach rewizji pakietu benefitów i konsultacji z pracownikami powstał pomysł na Kluby Pasji. Pomysł spotkał się z dużym zainteresowaniem wśród pracowników. Zasady są proste każdy może założyć swój klub pasji, ale musi spełniać min. kryteria, tj. min. 10 osób z min. 3 linii biznesowych.
Spotkania klubów realizowane są regularnie i wszyscy są na nich mile widziani. Każdy chętny może dołączyć do klubu i zapoznać się z profilem działalności poszczególnych grup. Szczegóły są dostępne na naszej platformie kafeteryjnej.
Nasze obecne kluby:
- Zaksiążkowani
- C&W Sailing Team
- Kuszłejkowy Klub Gokartowy
- Cushwake Gaming
- C&W Karaoke Klub „Śpiewać każdy może …”
- Planszówki C&W
- Złote Paletki – Klub Pasji Tenisa Stołowego w Złotych Tarasach
- Motocyklowy Klub Pasji „Broken Spokes”
- Czerwone Korale
- Coolturalni
- Wieczni studenci
- C&W Padel Group
- Narciarski i Snowboardowy Klub Pasji C&W Polska
Benefity w Twoich Rękach – 2 dodatkowe dni wolne w roku
W 2022 roku wprowadziliśmy benefit dla wszystkich pracowników w postaci dodatkowych 2 dni wolnych w roku, który cieszył się dużym zainteresowaniem. Z dodatkowych dni wolnych w 2024 r. skorzystało 189 osób.
W tym roku podjęliśmy decyzję o kontynuowaniu benefitu, według zasad:
Każdy, kto wykorzysta wszystkie przysługujące dni urlopu wypoczynkowego do dnia 31.12.2024r., otrzyma 2 dodatkowe dni wolne do wykorzystania w 2024 roku.
Zgodnie z zapowiedziami z zeszłego roku, przegląd benefitów dla pracowników C&W w Polsce zagościł na stałe na naszej agendzie.
Benefity w Twoich Rękach – dodatkowe dni wolne za staż pracy w C&W.
Nasi pracownicy cenią sobie benefity, które dają im możliwość odpoczynku, zadbania o zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym oraz wellbeing. W związku z tym benefitem chcemy podziękować, a jednocześnie docenić pracowników, którzy są z nami najdłużej. Dlatego osoby, które pracują w C&W:
- Powyżej 3 lat – otrzymają 1 dodatkowy dzień wolny
- Powyżej 5 lat – otrzymają 2 dodatkowe dni wolne
- Powyżej 7 lat – otrzymają 3 dodatkowe dni wolne
- Powyżej 10 lat – otrzymają 4 dodatkowe dni wolne
Zasady:
1. Dodatkowe dni wolne będą przysługiwały wszystkim pracownikom, którzy do 31 grudnia poprzedniego roku wykorzystają wszystkie przysługujące dni wolne (urlop wypoczynkowy oraz dni dodatkowe);
2. Dodatkowe dni wolne będą przysługiwały wszystkim pracownikom spełniającym kryteria i będą dostępne w kolejnym roku kalendarzowym po nabyciu uprawnienia.
ZDROWE I BEZPIECZNE ŚRODOWISKO PRACY
Warsztaty z pierwszej pomocy podczas Letniej Integracji pracowników
W maju podczas letniej integracji pracowników C&W odbyły się warsztaty z pierwszej pomocy, które pomogły pracownikom odświeżyć informację o pierwszej pomocy. Ratownicy medyczni ustawili różne stanowiska, na których mogliśmy nauczyć się różnych aspektów pierwszej pomocy, takich jak resuscytacja krążeniowo-oddechowa, tamowanie krwawienia, pomoc ofiarom wypadku (z imponującym symulowanym scenariuszem wypadku), a także jak pomagać w przypadkach zadławienia i jak ratować niemowlęta, noworodki, a choćby psy To właśnie dzięki takim inicjatywom możemy wzmocnić się i dokonać zmian w sytuacjach kryzysowych.
Zasady Smart Working Rules
Zasady Smart Working Rules zostały wypracowane wspólnie z Grupą Ambasadorów OneCushwake w ramach projektu Return to Office. Wdrożone „Złote Zasady” Smart Working Rules, zasady ułatwiają pracownikom organizację pracy, komunikację oraz zarządzanie spotkaniami, pozwalają zadbać zarówno o lepszą współpracę, jak i wellbeing.

Worksmile
Nasi pracownicy mają również dostęp do platformy worksmile, która promuje dobre samopoczucie pracowników w miejscu pracy poprzez różnorodne aktywności, w tym także wyzwania sportowe. Te wyzwania mogą obejmować różne formy aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia, którymi pracownicy dzielą się z innymi pracownikami.
Projekt CushwakeCares
HelpingHand
Helping Hand to platforma, dzięki której nasi pracownicy otrzymują kompleksowe i osobiste wsparcie psychologiczne w postaci wartościowych treści oraz interaktywnych spotkań
z terapeutami i psychologami. Na platformie nasi pracownicy mogą znaleźć liczne materiały, webinaria i filmy edukacyjne od ekspertów Helping Hand, którzy udzielają porad, wyjaśnień i praktycznych wskazówek, jak radzić sobie z wyzwaniami, przed którymi stoimy w życiu zawodowym i prywatnym. Nasi pracownicy otrzymują maile od Helping Hand za pośrednictwem comiesięcznego newslettera.
CushwakeCares
Cushwake Cares to nasz wewnętrzny portal wellbeingowy, w którym nasi pracownicy znajdą zapisy przeszłych wydarzeń, a także wiele materiałów i instrukcji, które pomogą im zadbać o ich dobre samopoczucie. Dobre samopoczucie jest ważne nie tylko w pracy, ale także w domu, zwłaszcza, gdy pracujemy z domu. Na stronie Cushwake Cares nasi pracownicy znajdą również porady na temat efektywnej pracy z domu oraz artykuły na temat zdrowego odżywiania, ćwiczeń fizycznych, które pomogą Ci zachować formę i prowadzić zdrowy tryb życia. Cushwake Cares oferuje kursy; sesje masażu i jogi, warsztaty wellbeing z ekspertami. Nasi pracownicy są również zachęcani do podejmowania inicjatyw w firmie, które mają pozytywny wpływ na ich pracę i samopoczucie.
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA
- Inwestor w Kapitał Ludzki 2023,2024
- Friendly Workplace 2022,2023,2024
- HR Najwyższej Jakości 2022,2023,2024, 2025
- CEE Retail Awards 2023 w kategorii Shopping Center Manager dla Emili Załuskiej z Klifu w Warszawie
- CEE Retail Awards 2023 w kategorii Project Management Firm
- Gala Panattoni w kategorii Best Industrial Agency 2023
- The Agent of the Year 2022 in Central and Eastern Europe at the CEE Quality Awards
- World’s Best Real Estate Advisor and Consultant by Euromoney for fifth consecutive year 2022
- The Property Management of the Year – 2022 CEE Investment Awards by Europa Property
- CEEQA Agency of the Year 2024
- CEEQA Capital Markets Team of the Year 2024
- CEEQA Property Management Team of the Year 2024
INFORMACJE DODATKOWE
Awanse wewnętrzne
Cushman & Wakefield mocno stawia na rozwój pracowników poprzez transparentne dzielenie się z nimi otwartymi ścieżkami kariery, udostępnianiając otwarte pozycje w newsletterze HR oraz poprzez wewnętrzny proces rekrutacji. Staramy się dać pracownikom możliwości rozwojowe w ramach naszej organizacji lokalnie, ale również globalnie
Jubileusze
Świętowanie jubileuszy podczas kwartalnych spotkań Town Hall to doskonały sposób na podkreślenie wartości, jakie firma przywiązuje do lojalności i zaangażowania swoich pracowników. Takie uroczystości dają możliwość docenienia osób, które swoją pracą przyczyniają się do sukcesu organizacji przez dłuższy czas.
Podczas tych spotkań wyróżniane są osoby, które obchodzą ważne rocznice pracy w firmie, takie jak 5, 10, 15, 20 a choćby 25 lat. Każdy z jubilatów może zostać osobiście wspomniany, pracownikom są wręczane są drobne upominki oraz doładowanie na platformie Worksmile. To nie tylko miły gest, ale także motywacja dla innych pracowników, by angażowali się w długoterminową współpracę.
Impact Maker Awards
Wyróżnienie #ImpactMaker to inicjatywa organizowana w biurze Cushman & Wakefield mająca na celu nagradzanie i docenianie pracowników, którzy wyróżniają się swoimi działaniami i osiągnięciami, wykazując wyjątkową inicjatywę oraz wpływ na różne obszary działalności firmy. To wydarzenie ma miejsce w kontekście dążenia do stworzenia bardziej zaangażowanej i efektywnej społeczności pracowników, promującej innowacje, rozwój biznesowy oraz kulturę organizacyjną opartą na wartościach.
#ImpactMaker zostało zorganizowane w celu docenienia osób, które wyróżniają się w jednej z pięciu kategorii: wpływ na klienta, generowanie przychodów lub oszczędności kosztów, oddziaływanie na społeczność, doskonalenie procesów oraz przywództwo w dziedzinie różnorodności i inkluzji.
Wyniki #ImpactMaker będą ogłoszone podczas spotkania online w świątecznym duchu w 2023 roku. Pracownicy są zachęcani do nominowania swoich kolegów, podwładnych lub choćby siebie samego do tej nagrody, a komitet #ImpactMaker oceni wszystkie nominacje i wybierze pięć osób, które zostaną uhonorowane za ich wkład i osiągnięcia. Termin na złożenie nominacji upływa w pierwszym tygodniu grudnia, a wyniki zostaną ogłoszone podczas świątecznego spotkania firmowego.
Newsletter HR
Jest to komunikacja mailowa wysyłana, co 2 tygodnie do pracowników, która na celu ma dzielenie się z pracownikami kluczowymi informacjami z obszaru HR, ale również informowanie ich o ważnych wydarzeniach i zmianach w firmie.
Przyjazna rektrutacja
W całym procesie rekrutacji zaczynając od publikacji ogłoszenia a kończąc na złożeniu oferty i zatrudnieniu stawiamy na profesjonalną i terminową komunikację z Kandydatami. Dbamy o to, aby nasze ogłoszenia były inkluzywne, konkretne i dobrze oddawały zakres obowiązków i naszą kulturę organizacyjną. Zapewniamy informacje o firmie, z którymi Kandydat może się zapoznać zanim zdecyduje się zaaplikować, za pośrednictwem naszej strony Kariera oraz profilu pracodawcy na pracuj.pl. Dbamy o to, aby Kandydat miał zapewnione informacje m.in. o przebiegu rekrutacji, jak wyglądają konkretne etapy i czego może się spodziewać na spotkaniu.
Osobom biorącym udział w wywiadach telefonicznych i spotkaniach zawsze udzielamy informacji zwrotnej, niezależnie od decyzji (zazwyczaj telefonicznie, ponieważ zależy nam na kontakcie osobistym i budowaniu relacji), staramy się też, aby była udzielona możliwie jak najszybciej (najczęściej do tygodnia od rozmowy telefonicznej/spotkania). Dajemy Kandydatom feedback, ale też sami o niego pytamy, a potem wprowadzamy sugestie w czyn, co pozwala wprowadzać ulepszenia w procesie.
Jesteśmy otwarci na kontakt z Kandydatem – na każdym etapie może przesłać nam zapytanie dotyczące procesu (przez dedykowany adres mailowy [email protected] lub bezpośrednio do Rekrutera) lub skontaktować się z nami telefonicznie, chętnie odpowiadamy na pytania i udzielamy potrzebnych wskazówek.
Jesteśmy zaangażowani w relację z Kandydatem – jak najlepiej przygotowujemy się do rozmowy. Podczas spotkań dbamy o candidate experience zarówno w zakresie merytorycznym, jak i w kwestiach organizacyjnych (Kandydaci mają np. możliwość wyboru formy spotkania – online lub na miejscu, w naszym biurze zapewniającym najwyższe standardy m.in. w zakresie ochrony zdrowia).
Dbamy o poufność i bezpieczeństwo danych naszych Kandydatów, korzystamy z rozwiązań (system ATS) zapewniających bezpieczeństwo danych osobowych.
Rekrutacja to „gra zespołowa”, dlatego stale dzielimy się wiedzą w zakresie dobrych praktyk i podnosimy swoje kompetencje.
Szanujemy Kandydatów, dbając o to, aby w procesie rekrutacji nie występowały zachowania ani treści dyskryminujące. Koordynujemy wstępne etapy Onboardingu, mając na celu przyjazne wprowadzenie Kandydata do nowej firmy i nowej roli – zapewniamy szkolenia w zakresie systemów HRowych i korzystania z naszej oferty benefitowej, a także lunch z managerem lub członkiem zespołu pierwszego dnia pracy.
Temat ekologii jest istotny dla firmy jak również dla pracowników, pojawia się szereg inicjatyw proponowanych przez pracowników, a Tydzień Ziemii i Exoboxy są jednym z wielu przykładów.
Ekologia w pracy – Ecoboxy
Cushman & Wakefield dba o środowisko i wraz z EcoBean zamyka obieg kawy, do Ecobox’ów nasi pracownicy wrzucają wyłącznie fusy kawowe. Pomagając zebrać 500 kg fusów kawowych zapobiegamy emisji 300 kg Co2, generujemy mniej odpadów oraz wspieramy innowacje dzięki którym zebrane fusy zostaną wykorzystane ponownie.
Ekologia w pracy -Obchody Światowego Dnia Ziemi
Z okazji obchodów Światowego Dnia Ziemi w dniach 17- 21 kwietnia 2023 roku zorganizowane zostały różnorodne aktywności i wydarzenia, które promują pro ekologiczne postawy oraz edukują na temat działań, które mogą przyczynić się do ochrony środowiska. Wszystkie inicjatywy miały na celu mobilizację pracowników do podejmowania działań proekologicznych zarówno w miejscu pracy jak i w życiu prywatnym. Podjęliśmy szereg działań w duchu zielonej świadomości, ekologii, kuchni i kosmetyków roślinnych. Tydzień
Ziemi podzielony został na tematyczne dni:
Poniedziałek – Dom w duchu „Zero Waste”
Wtorek – „Zero Waste”, na co dzień
Środa – Dbajmy o swoje rośliny
Czwartek – Eko biuro
A przez cały tydzień – wyprzedaż garażowa, zbiórka przepisów zero waste, stworzenie bazy aplikacji, blogów i książek o tematyce zero waste
Zaproponowaliśmy pracownikom kilka inicjatyw, które możemy zrealizować w ramach tych dni, zachęciliśmy ich również do zgłaszania własnych inicjatyw, które pomogą rozbudzić świadomość ekologiczną i zadbać o naszą Planetę.
Nasze regionalne biura również zorganizowały lokalne obchody Światowego Dnia Ziemi, również wiele osób dołączyło do warsztatów organizowanych w biurze w Warszawie, poprzez platformę Teams.
Z okazji ostatniego Dnia Ziemi zorganizowaliśmy wydarzenie, które miało na celu uświadomienie pracownikom wagi ekologicznych wyborów w codziennym życiu. Spotkanie poprowadziła Paulina Górska, eko-aktywistka oraz jedna z najbardziej wpływowych eko-influencerek w Polsce, która podzieliła się swoją wiedzą na temat ekologii oraz dobrych praktyk, które możemy wprowadzić w naszych codziennych działaniach.
W trakcie spotkania poruszyliśmy istotne kwestie związane z ekologicznym stylem życia, takie jak:
- Minimalizm, less waste i zero waste,
- Rola segregacji śmieci i jej wpływ na środowisko,
- Dowody na globalne ocieplenie i ich wpływ na zdrowie nasze i naszych bliskich,
- Trendy ekologiczne w firmach, miastach i produktach,
- Jak indywidualne wybory mogą przyczynić się do zmiany w skali globalnej.
Była to doskonała okazja do dyskusji o tym, jak zmieniać nasze codzienne nawyki na bardziej ekologiczne, a także, jakie kroki mogą podjąć firmy, aby stać się bardziej przyjazne środowisku.
EDUKACJA
W Cushman & Wakefield jesteśmy otwarci na współprace z młodymi osobami. Na stałe współpracujemy z kilkunastoma studentami. Standardową i docelową praktyką jest wieloletnia współpraca, oparta formalnie o umowę o pracę.
Wprowadziliśmy program stażowy, gwarantujący zdobycie doświadczenia poprzez realizację praktycznych zadań i projektów pod okiem doświadczonego opiekuna.
Od 2023 współpracujemy z Kołem SKN Konsultingu, który działa przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Przy współpracy z Kołem realizujemy projekt Kobiety w Biznesie a misją projektu jest zainspirowanie młodych kobiet poprzez zorganizowaną przez nas serię warsztatów i mentorignu do rozwijania się zarówno w świecie wielkich korporacji, jak i zakładania własnych działalności. w tej chwili jesteśmy w trakcie rozmów z przedstawicielami projektu Kobiety w Biznesie, aby również w 2024 roku w firmie Cushman & Wakefield odbyły się warsztaty oraz mentoring dla studentów SGH.
Na początku 2023 roku mieliśmy również przyjemność uczestniczyć w Real Estate Conference organizowanej przez Studenckie Koło Naukowe Real Estate, które działa przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Celem projektu było przybliżenie studentom różnych segmentów rynku nieruchomości, pogłębienie ich wiedzy branżowej oraz zapoznanie uczestników z prognozami dla tego rynku na najbliższe lata.
W czerwcu 2023 roku mieliśmy okazję zorganizować warsztat dla studentów SGH w ramach Real Estate Case Day, pt. „Tworzenie narracji przy procesie sprzedaży nieruchomości – analiza danych i wnioskowanie”. Warsztat dla studentów przeprowadził jeden z naszych pracowników zajmujący się rynkami kapitałowymi.
W październiku 2023 roku wystartowała pierwsza edycja rocznych studiów podyplomowych „Nieruchomości komercyjne” w Akademii Leona Koźmińskiego. Partnerem merytorycznym i współtwórcą kierunku jest zespół międzynarodowej agencji doradczej Cushman & Wakefield. Przedstawiciele Cushman & Wakefield poprowadzą znaczną część zajęć zaplanowanych w programie studiów. Wykładowcami z ramienia firmy będą wiodący eksperci rynków kapitałowych, rynku magazynowego, rynku biurowego, ekspertka specjalizująca się w tematyce zarządzania nieruchomościami oraz ekspertka wycen nieruchomości oraz tematyki związanej ze zrównoważonym rozwojem. W programie studiów oprócz zajęć teoretycznych i warsztatów z zakresu wycen, finansowania, komercjalizacji i sprzedaży nieruchomości zaplanowano też wizyty w topowych warszawskich nieruchomościach – biurowej, magazynowej, handlowej i w budynku z mieszkaniami na wynajem.
AKCJE PROSPOŁECZNE FIRMY / WOLONTARIAT
- 23 maja 2024 roku w 19. Dzielnicy wystartował szósty Niebieski Bieg Charytatywny ‘’Po Woli dla Autyzmu ‘’ organizowany w formie gry miejskiej przez Cushman & Wakefield. W tym roku głównym celem było zebranie środków, które sfinansują dostęp do diagnostyki oraz terapii dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu, podopiecznych Fundacji SYNAPSIS. W roku 2025 planujemy kolejną edycję charytatywnego biegu ‘’Po Woli dla Autyzmu ‘’.
- Regularnie już od wielu lat współpracujemy z fundacją „Uśmiech dziecka na dzień dziecka” – nasi pracownicy spełniają marzenia dzieci z domów dziecka dot. wymarzonych prezentów świątecznych.
- W 2023 roku również postanowiliśmy wesprzeć akcję Szlachetnej Paczki poprzez zorganizowanie zbiórki najpotrzebniejszych artykułów dla wybranej rodziny, która została wskazana przez naszych pracowników. Ta inicjatywa była owocem naszego zaangażowania społecznego i chęci pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Pracownicy zaangażowali się w zbieranie niezbędnych artykułów dla tej konkretnej rodziny. Ta wspólna akcja nie tylko umożliwiła dostarczenie potrzebnych środków i produktów, ale również podkreśliła siłę solidarności oraz empatii w naszej społeczności.
- W 2024 roku zdecydowaliśmy się wesprzeć kampanię Szlachetna Paczka – ogólnopolski projekt społeczny organizowany przez Stowarzyszenie Wiosna, którego głównym celem jest udzielanie materialnej i psychologicznej pomocy rodzinom i osobom w trudnych sytuacjach życiowych. Zorganizowaliśmy zbiórkę najbardziej potrzebnych rzeczy dla wybranej rodziny, wskazanej przez naszych pracowników. Ta inicjatywa była wynikiem naszego zaangażowania społecznego i chęci niesienia pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Pracownicy zaangażowali się w zbieranie niezbędnych rzeczy dla tej rodziny. Ta wspólna akcja nie tylko umożliwiła dostarczenie potrzebnych zasobów i produktów, ale także podkreśliła siłę solidarności i empatii w naszej społeczności. W 2024 roku około 65 osób (pracownicy, członkowie rodzin i współpracownicy) zaangażowało się w tę kampanię. Zebraliśmy 4021,68 PLN, za które zakupiliśmy 20 wizyt u rehabilitanta dla Mikolaja oraz brakujące środki czystości. Pozostałe przedmioty zostały uzupełnione z zebranych produktów. Rodzina otrzymała także używany, sprawny laptop.
- Nasi pracownicy regularnie podejmują inicjatywy związane z pomocą zwierzętom przebywającym w schroniskach, m.in w schronisku na Paluchu. Zorganizowaliśmy zbiórkę karmy oraz tekstyliów specjalnie przeznaczonych dla bezdomnych i potrzebujących czworonogów. To poruszające działanie, które odzwierciedla zaangażowanie i troskę naszej społeczności pracowniczej w dobro zwierząt była owocem wspólnych wysiłków naszych pracowników, którzy pragnęli wnieść istotny wkład w polepszenie warunków życia zwierząt w schroniskach.
- ALL4Kids Charity Race 2024 to inicjatywa łącząca aktywność fizyczną z pomocą potrzebującym. Firma wystawiła aż 9 drużyn, które przez tydzień gromadziły kilometry, biegając, jeżdżąc na rowerze, pływając i uczestnicząc w różnych aktywnościach fizycznych. Pracownicy wzajemnie się motywowali do osiągania jak najlepszych wyników, co zaowocowało wysoką pozycją zespołu „Adventure Hunters”. Wśród ponad 300 zespołów (1500 uczestników), drużyna Cushman & Wakefield znalazła się w TOP10. Aktywność miała także wymiar charytatywny – każdy pokonany kilometr przeliczano na punkty, które następnie zamieniano na kwoty wpłacane na konto Fundacji Dobrej Inicjatywy. Łącznie zebrano 413 000 PLN, które przeznaczono na stypendia dla dzieci i młodzieży, wspierając ich rozwój i pasje. Inicjatywa nie tylko promowała integrację zespołu i zdrowy styl życia, ale również umożliwiła pracownikom zaangażowanie się we wspólne, wartościowe działanie na rzecz młodych talentów.
- Ogólnopolska kampania Funduszu Dzieci Osieroconych „Uśmiech Dziecka na Dzień Dziecka” polega na spełnieniu marzeń wybranego dziecka poprzez zakup wymarzonego prezentu. Większość podopiecznych marzy o książkach, plecakach do szkoły, dresach, spodniach, letnich sukienkach, piłkach i innych drobiazgach. Prezenty są wręczane w Dzień Dziecka, 1 czerwca.Dzieci pozostające pod opieką Fundacji często są ciężko doświadczone przez los – wciąż opłakują stratę bliskich lub zmagają się z poważnymi chorobami. Siedmioletni Jakub spędzi swój pierwszy Dzień Dziecka bez mamy. Trzynastoletni Denis z niecierpliwością czeka na 1 czerwca – jego choroba jest w remisji, ale w swoim krótkim życiu przeszedł już całkowite usunięcie guza mózgu, chemioterapię, radioterapię i leczenie podtrzymujące. W 2023 roku nasi pracownicy spełnili marzenia 35 dzieci!
- W 2022 roku Cushman & Wakefield zorganizował wydarzenie integracyjne, które połączyło troskę o środowisko z budowaniem relacji w zespole. W ramach akcji pracownicy firmy wspólnie wyruszyli, aby posprzątać Plażę Romantyczną oraz pobliski las. Celem inicjatywy było zarówno oczyszczenie lokalnego terenu, jak i uwrażliwienie uczestników na potrzebę ochrony przyrody.Podczas akcji członkowie zespołu mieli okazję współpracować w grupach, dzieląc się zadaniami i wzajemnie motywując. Wydarzenie sprzyjało nieformalnym rozmowom, integracji pomiędzy działami i wzmacnianiu więzi w duchu wspólnej odpowiedzialności za otaczający świat.W trakcie sprzątania uczestnicy zebrali znaczną ilość odpadów, w tym plastiku, szkła i innych śmieci, które stanowiły zagrożenie dla lokalnej flory i fauny. Pracownicy podkreślali, iż wspólny wysiłek był nie tylko satysfakcjonujący, ale również inspirujący, pokazując, jak drobne działania mogą przynieść wymierne korzyści dla środowiska.
