Cyber_Folks liczy na optymalizację kosztów dzięki rozwiązaniom AI, nie redukcję etatów

19 godzin temu

Grupa cyber_Folks planuje wdrażanie kolejnych rozwiązań opartych na AI – choć w ramach już zabudżetowanego capeksu – i liczy na osiągnięcie dzięki temu lepszej optymalizacji kosztów i efektywności; nie ma natomiast planów redukcji etatów z tego tytułu, poinformowali przedstawiciele spółki.

„Dzisiaj bardzo mocno dbamy o tę ogromną naszą inwestycję. Wydaliśmy 550 mln zł na na Shopera i chcemy, aby te pieniądze jak najlepiej pracowały, także dla państwa. I Bardzo dużo energii poświęcamy na dewelopmencie technologicznym, wprowadzaniu nowych narzędzi, właśnie tych AI-owych, także tych związanych z data science i tutaj wiele nowości zaprezentujemy klientom. Pracujemy także nad M&A” – powiedział prezes Jakub Dwernicki podczas wideokonferencji.

Podkreślił, iż jeżeli chodzi o Shopera, kolejne kwartały wyglądają „bardzo, bardzo obiecująco i optymistycznie”.

„Jeżeli chodzi o skalę, no to wiadomo, iż w e-commerce czwarty kwartał jest najlepszy, ale ale ja bym się spodziewał, iż te efekty zobaczymy szybciej” – dodał prezes.

Jeśli chodzi o nakłady na infrastrukturę AI, spółka „raczej planuje” mieścić się w dotychczasowym budżecie kapesowym, poinformował chief technology officer Łukasz Piecuch.

Dwernicki podkreślił, iż „jasnym celem” wdrażania rozwiązań opartych na AI jest optymalizacja kosztów.

„Naszym celem absolutnie nie jest redukcja etatów, ale dostarczenie takiego ramienia i narzędzia naszym pracownikom, żeby albo mogli więcej klientów obsłużyć jakby tymi samymi zasobami, albo obsłużyć ich szybciej i efektywniej. Bo my cały czas obserwujemy iż potrzeby supportowe naszych klientów rosną” – powiedział prezes.

Dodał, iż spółka identyfikuje „całą masę” naszędzi AI-owych dla merchantów.

W zakresie planów związanych z wykorzystaniem AI wewnątrz organizacji cyber_Folks wymienił:

* Kolejne tematy do autonomicznej obsługi przez AI

* Asystent AI w Panelu Klienta

* Asystent AI w Panelu usług VPS i dedykowanych

* Wsparcie Agenta AI przy przeszukiwania bazy wiedzy/pomocy cyber_Folks

* Autodiagnostyka poprzedzająca kontakt Klienta z Obsługą

* Asystent operacyjny AI – automatyczne wykonywanie operacji na zlecenie klienta np.:

• Konfiguracja domen, skrzynek

• Edycja DNS

• Instalacja certyfikatów

• Zamawianie dodatkowych usług

* Podnoszenie jakości istniejących usług przy użyciu narzędzi AI:

• Rozszerzenie funkcjonalności usług

• Zaawansowane narzędzia AI do monitorowania i optymalizacji parametrów świadczonych usług

• Inteligentne mechanizmy predykcyjne umożliwiające wyprzedzanie potrzeb klientów

• Ciągłe doskonalenie procesów w oparciu o analizę AI danych operacyjnych

„Oczywiście, cały czas zwracamy uwagę na to, gdzie nasze narzędzia AI, gdzie usługi AI, gdzie usługi mogą zyskać po implementacji AI. Chociażby zaawansowane narzędzia do monitorowania, optymalizacji świadczonych usług. mechanizmy predykcyjne, które umożliwią jakby wyprzedzenie potrzeb klienta. To w dłuższej perspektywie jest stanie się integralną częścią naszych produktów, nie tylko usprawniając obsługę, ale przede wszystkim rozszerzając ich funkcjonalność i jakość” – podsumował Piecuch.

cyber_Folks (wcześniej R22) to grupa spółek technologicznych, koncentrująca się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2017 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału