Dino Polska oczekuje średniego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży w istniejących sklepach (LfL) w 2025 r. po wzroście w tym ujęciu o 4,8% r/r w I półr. br., podała spółka.
„Zarząd Dino ocenia, iż na działalność Grupy Dino do końca 2025 r. mogą mieć wpływ następujące czynniki: korzystna sytuacja makroekonomiczna w Polsce, a także wzrost wynagrodzenia minimalnego oraz funkcjonowanie programów socjalnych zwiększających dochody rozporządzalne konsumentów i wydatki na konsumpcję, przy jednoczesnym utrzymywaniu się ostrożnych postaw zakupowych, w efekcie czego zarząd spółki oczekuje średniego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży LFL w 2025 r.” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W celu dalszego zwiększania przychodów ze sprzedaży LfL Dino Polska będzie podejmować działania zmierzające do zwiększenia liczby klientów robiących zakupy w sklepach Dino i wartości zakupów pojedynczego klienta, zapowiedziano także.
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I półroczu 2025 r. 4,8%. W II kw. 2025 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 8,8%.
„Głównym czynnikiem pozytywnie kształtującym dynamikę sprzedaży LfL w II kwartale 2025 r. było przesunięcie Świąt Wielkanocnych z I kw. w 2024 r. do II kw. 2025 r.” – czytamy dalej.
Dino to ogólnopolska sieć oraz wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie średniej wielkości supermarketów. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews