Disney zmienia strategię. Odchodzi od kablówki, stawia na streaming i zwalnia

2 dni temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Disney znów zwalnia pracowników. Gigant branży rozrywkowej poinformował, iż pracę straci kilkaset osób na całym świecie. Decyzję uzasadnił potrzebą obniżenia kosztów., mimo iż w II kwartale zyski firmy wzrosły o 7 proc. r/r. Proces zwolnień rozpoczął się w poniedziałek - informuje portal fortune.com.


Walt Disney Co. znalazł się pod presją, ponieważ widzowie odchodzą od subskrypcji telewizji kablowej na rzecz platform streamingowych. Co ogranicza przychody z reklam i dystrybucji dla operatorów tradycyjnych kanałów. Dlatego Disney i jego konkurenci zmieniają swoje strategie biznesowe. W nowych skupiają więcej uwagi na inwestowanie w oglądanie treści za pośrednictwem serwisów streamingowych.


Disney zwalnia. Pracę straci kilkaset osób


Disney nie podał konkretnej liczby zwalnianych pracowników. Poinformował, iż cięcia dotkną kilka zespołów, w tym działy marketingu filmowego i telewizyjnego. Redukcja etatów obejmie też pracowników działów castingu, rozwoju i finansów korporacyjnych Disneya. Żaden z nich nie zostanie całkowicie zamknięty. „Podjęliśmy chirurgiczne działania, aby zminimalizować liczbę pracowników, których to dotyczy” – zapewnił cytowany przez BBC rzecznik firmy. Reklama


Przedsiębiorstwo z siedzibą w Kalifornii zatrudnia 233 tys. osób, z czego nieco ponad 60 tys. poza granicami Stanów Zjednoczonych. Disney jest właścicielem wielu firm z branży rozrywkowej, w tym wydawnictwa komiksów Marvel, Hulu - jednej z najpopularniejszych platform streamingowych w USA i ESPN - stacji telewizyjnej wyspecjalizowanej w produkcji i nadawaniu programów sportowych. Jeszcze niedawno firma rozważała pozbycie się własnych sieci telewizyjnych, w tym ABC, ale ostatecznie zdecydowała się zachować aktywa.


Disney tnie etaty. Mimo poprawy przychodów


Informacja o redukcji zatrudnienia nadeszła niecały miesiąc po tym, jak Walt Disney Co. ogłosiła, iż w drugim kwartale jej przychody wyniosły 23,6 miliarda dolarów. To o 7 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. Gigant poinformował, iż wzrost ten wynika z pozyskania nowych abonentów usługi streamingowej Disney+.
Ogłoszone redukcje nie są pierwszymi w tym roku. Ostatnia runda zwolnień odbyła się w marcu, kiedy to pracę straciło 200 pracowników w stacji telewizyjnej ABC. Dwa lata wcześniej, w 2023 r., pracę straciło prawie 7000 osób. Przyczyna była taka sama jak teraz - cięcie kosztów. Jak obliczono, pozbywając się pracowników Disney zaoszczędził 5,5 mld dolarów.
Idź do oryginalnego materiału