DoorDash nie pozwoli Ci dać napiwku kierowcom Nowego Jorku bez aplikacji

cyberfeed.pl 2 tygodni temu


W zeszłym tygodniu złożyłem duże zamówienie na obiad dla siebie i kilku znajomych za pośrednictwem DoorDash. Nie było możliwości dodania napiwku przy składaniu zamówienia, ale nie martwiłem się zbytnio — DoorDash zapewnił mnie, iż będę mógł dać napiwek po złożeniu zamówienia lub jego dostawie.

Skorzystałem z usługi po raz pierwszy od listopada ubiegłego roku i od tego czasu DoorDash wprowadził kilka dużych zmian: w proteście przeciwko nowojorskiej ustawie gwarantującej minimalne wynagrodzenie kierowcom dostaw, z platformy usunięto możliwość dodania napiwku kiedy składasz zamówienie. Teraz w Nowym Jorku klienci tacy jak ja, którzy chcą przez cały czas dawać napiwki, muszą to zrobić po złożeniu zamówienia.

Dopiero gdy wróciłem, aby dodać napiwek do zamówienia na kolację, zdałem sobie sprawę, jak trudny był to proces DoorDash, choćby po początkowej płatności. Na stronie internetowej DoorDash przeszukałem strony z paragonami i poprzednimi zamówieniami, aby znaleźć sposób na dodanie napiwku. Przejrzałem e-mail z potwierdzeniem i znalazłem opcję „dodaj napiwek”. Nic.

Jedynym sposobem, w jaki mogłem dodać napiwek, było wysłanie wiadomości do działu obsługi DoorDash za pośrednictwem czatu i poproszenie o manualne dodanie napiwku. Zirytowany zapytałem, dlaczego po dokonaniu płatności nie można dodać napiwku osobie dostarczającej mi jedzenie i otrzymałem niejasną odpowiedź na temat tego, w jaki sposób DoorDash przeprowadza aktualizacje systemów. Następnie czat został nagle zakończony.

Test przeprowadzony przez innego Skraj reporter znalazł podobne przeszkody w przypadku napiwków. W aplikacji DoorDash opcja „dodaj napiwek” znajduje się u góry podczas przeglądania poprzedniego zamówienia. Jednak w Internecie nie można znaleźć takiej opcji. Nie mam aplikacji DoorDash i nie chcę jej, ale chciałbym mieć łatwy sposób na dodanie wskazówki dla moich kierowców.

DoorDash ma szeroką obecność choćby poza własną aplikacją: niektóre restauracje korzystać z infrastruktury firmy na swoich własnych stronach internetowych w celu realizacji zamówień. Nie zawsze jest oczywiste, iż DoorDash ma w tym udział, ale kierowcy dostawczy mogą przegapić napiwki, jeżeli istnieją przeszkody w dodaniu napiwku. Weź strona zamówień online dla Han Dynasty, restauracji na Brooklynie korzystającej z DoorDash. Nie ma możliwości dania napiwku przy kasie; nie ma też wzmianki o możliwości dodania napiwku po fakcie.

DoorDash nie odpowiedział od razu na moje pytania dotyczące tego, czy jest to błąd, czy funkcja.

Przejście DoorDash na dawanie napiwków po złożeniu zamówienia to sposób firmy na wywołanie złości w związku z nową minimalną stawką godzinową wynoszącą 17,96 USD dla kierowców dostawczych. Ogłaszając zmianę sposobu udzielania napiwków, DoorDash zwany Prawo Nowego Jorku „nieprzemyślane” i „ekstremalne”. Dostawcy zarabiali wcześniej około 7,09 dolara na godzinę, mimo iż wykonywali m.in niebezpieczna i często niewdzięczna praca.

„Wiemy, iż napiwki są przez cały czas ważnym sposobem, w jaki konsumenci mogą wyrazić swoje uznanie dla Dashers, dlatego przez cały czas będą mogli dawać napiwki po kasie i przez maksymalnie 30 dni od złożenia zamówienia” – napisała firma w swoim ogłoszeniu o zmianach w zakresie napiwków. I tak, to prawda, przez cały czas istnieje sposób, aby dodać napiwek do zamówienia DoorDash — firma po prostu sprawi, iż będziesz musiał to zrobić.



Source link

Idź do oryginalnego materiału