Dynamiczne zarządzanie cenami w sprzedaży wielokanałowej. Poznaj SmartPrice – rewolucję w zakresie repricingu

ewp.pl 1 tydzień temu

Dlaczego strategia cenowa jest tak ważna

Wielu właścicieli e-sklepów traktuje ustalanie cen jako jednorazową decyzję lub jako coś, co można zmieniać ad hoc. W praktyce jednak cena to jeden z najważniejszych punktów styku klienta z marką. Na cenę wpływa wiele czynników. Jest za wysoka? Nie sprzedasz. Za niska? Nie zarobisz.

Brak strategii cenowej może prowadzić do:

  • spadku sprzedaży, mimo dobrego ruchu na stronie,
  • niekontrolowanego obniżania marży,
  • przegrywania z konkurencją, która działa szybciej i mądrzej.

Czym jest SmartPrice

SmartPrice to autorskie narzędzie Ideo do inteligentnego zarządzania cenami, które reaguje na zmiany rynkowe w czasie rzeczywistym. System stanowi centrum wiedzy na temat produktów, cen i stanów magazynowych – harmonizuje dane i umożliwia centralne zarządzanie zróżnicowaniem cenowym (promocje, rabaty, marże) dla wielu kanałów.

Warto wiedzieć

Podstawą SmartPrice jest monitoring cen konkurencji oraz automatyczne dostosowywanie ceny w Twoim sklepie – zgodnie z ustalonymi wcześniej regułami. To rozwiązanie nie tylko oszczędza czas, ale także optymalizuje zysk. Dzięki niemu Twoje produkty lub usługi mogą być tańsze, gdy trzeba – i droższe, gdy masz taką możliwość. Co najważniejsze – zawsze masz nad tym kontrolę.

Repricing na własnych zasadach to potęga

SmartPrice daje Ci możliwość pełnej customizacji w zakresie ustalania cen. Opcja „o 1 zł mniej niż [nazwa konkurenta]” to już od dawna za mało. Rynkowe ceny na produkt, który sprzedajesz, są w SmartPrice przetwarzane przez algorytmy AI uwzględniające marżę, dostępność czy okresowe promocje.

Wolność repricingu w SmartPrice to:

  • dowolne źródła danych, scenariusze i automatyzacje cen,
  • gwarancja bezpieczeństwa Twoich danych – w odróżnieniu od rozwiązań typu SaaS,
  • algorytmy na wyłączność, do których nigdy nie będzie miała dostępu Twoja konkurencja.

Czy SmartPrice to rozwiązanie dla Twojego biznesu

SmartPrice to rozwiązanie dla liderów rynku, którzy chcą utrzymać miejsce w czołówce, dla mniejszych, którzy intensywnie się rozwijają, i dla wszystkich e-commerce, który już nigdy nie chce sprzedawać poniżej progu rentowności. Korzystasz z rozwiązania do dynamicznego śledzenia cen, ale to dla Ciebie za mało? To zwykle pierwszy sygnał, iż SmartPrice jest tym, czego szukasz.

Postaw na SmartPrice, jeśli:

  • prowadzisz sprzedaż wielokanałową (np. B2B + B2C + Allegro + wiele innych),
  • chcesz automatyzować ceny w zależności od kanału sprzedaży i stanu magazynowego,
  • definiujesz ceny w złożony sposób i chcesz nimi elastycznie zarządzać,
  • w Twojej branży liczy się szybka reakcja i uwzględnianie okienek czasowych.

Przykład

GT Group Tomaszek to lider branży AGD/RTV, który sprzedaje w wielu kanałach m.in. w ramach marek Max Elektro i Max Kuchnie. Klient nie znalazł na rynku rozwiązania, które spełniałoby jego wymagania, i zdecydował się na wdrożenie SmartPrice. Efekty? Bardziej niż zadowalające:

  • oszczędność ponad 800 godzin miesięcznie po stronie kierowników handlowych,
  • eliminacja sprzedaży poniżej progu rentowności (szacowana na dziesiątki tysięcy złotych miesięcznie),
  • efektywne zarządzanie procesami handlowymi i cenami, co zwiększyło konkurencyjność firmy.

Zastanów się, czy stać Cię na tracenie klientów i marży

W chwili gdy przeglądasz tego e-booka, Twoja konkurencja zmieniła cenę dwa razy. Dynamiczny repricing to nowy standard. jeżeli chcesz skalować biznes na swoich zasadach, potrzebujesz systemu, który gwałtownie reaguje i wyprzedza działania konkurencji. Tylko tak wygrywa się omnichannel.


Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2025”. Kliknij w baner i pobierz.


Idź do oryginalnego materiału