EGabinet chce rozszerzyć działalność na placówki POZ od III kw. 2026 r. – wywiad

8 godzin temu

Warszawa, 04.11.2025 (ISBnews/ISBzdrowie) – eGabinet wśród najważniejszych projektów rozwojowych wskazuje rozszerzanie funkcjonalności poprzez wprowadzenie modułu rozliczeń NFZ, obejmującego POZ, Ambulatoryjną Opiekę Specjalistyczną i szpitale jednego dnia, planowane do wdrożenia w III kw. przyszłego roku, poinformował ISBzdrowie CEO Piotr Strychalski. Z jego słów wynika również, iż spółka zamierza zwiększać zatrudnienie.

“W najbliższym czasie zamierzamy skoncentrować się na trzech obszarach rozwoju. Pierwszym z nich jest rozszerzanie funkcjonalności poprzez wprowadzenie modułu rozliczeń NFZ, obejmującego POZ, Ambulatoryjną Opiekę Specjalistyczną i szpitale jednego dnia. Planujemy go wdrożyć w trzecim kwartale 2026 r. Równolegle rozwijamy też automatyzację raportowania i zarządzania finansami. Drugim istotnym dla nas obszarem są integracje i interoperacyjność. Stawiamy na dalszy rozwój połączeń z systemami księgowymi, marketplace’ami medycznymi oraz rozwiązaniami telemedycznymi, aby usprawnić przepływ danych w obrębie naszego technologicznego ekosystemu. Trzecim kierunkiem rozwoju jest natomiast skalowanie oraz zawieranie partnerstw strategicznych. W perspektywie najbliższych miesięcy zamierzamy wzmacniać relacje z naszymi partnerami branżowymi, laboratoriami, dostawcami sprzętu i firmami technologicznymi, sukcesywnie rozbudowując ekosystem dla placówek medycznych” – powiedział Strychalski w rozmowie z ISBzdrowie.

Ocenił, iż rozszerzenie działalności na placówki POZ i obsługa świadczeń w ramach NFZ wiąże się z dużymi wyzwaniami.

“Niewątpliwie dużym wyzwaniem będzie zachowanie zgodności z regulacjami oraz dostosowywanie się na bieżąco do przepisów prawnych. Z pewnymi trudnościami może się też wiązać przekonanie rynku do korzystania z nowych technologii, które wdrażamy. Wynika to z dużego przywiązania do rozwiązań, które funkcjonują na rynku już od wielu lat. Jestem jednak przekonany, iż warto zmierzyć się z tymi wyzwaniami, ponieważ nagrodą będzie wyposażenie placówek medycznych w najnowocześniejsze oprogramowanie w Polsce, które zwiększy jakość i skuteczność leczenia polskich pacjentów” – podkreślił.

“Wiele wskazuje na to, iż rok 2026 zaowocuje bardzo ciekawymi projektami, dlatego już teraz rozpoczęliśmy procesy rekrutacyjne na stanowiska związane z IT” – powiedział także.

Strychalski ocenia, iż zastosowanie nowych technologii może stać się przełomem w funkcjonowaniu ochrony zdrowia i sprawić, iż niekończące się kolejki pacjentów oraz brak wolnych terminów w przychodniach staną się tylko przykrym wspomnieniem. Liczy, iż nastąpi to znacznie szybciej, niż się spodziewamy.

“Dążymy do tego już teraz, odciążając lekarzy w ich codziennej pracy, usprawniając procesy i zmniejszając biurokrację w placówkach medycznych. Przykładem jest skrócenie czasu wystawiania e-recepty w systemie do zaledwie 14 sekund. Jeszcze lepszym sposobem na zmniejszenie biurokracji może być wdrożenie systemu EDM z automatycznym wypełnianiem danych, gotowymi szablonami wizyt oraz integracją z e-ZLA i e-receptą. To rozwiązanie pozwala skrócić czas każdej wizyty o kilka minut, co przy 20 pacjentach przekłada się na oszczędność choćby 90 minut dziennie. Specjalista zyskuje więc 1,5 godziny w ciągu dnia, które może przeznaczyć dla pacjentów” – wskazał.

Według niego placówki medyczne, które wdrożyły zintegrowane systemy, zapewniają wsparcie w codziennej pracy zarówno personelowi administracyjnemu, jak i lekarzom oraz managerom klinik. Strychalski szacuje, iż nowoczesne rozwiązania technologiczne zmniejszają obciążenie lekarzy wykonywaniem zadań administracyjnych o 35-40%. W przypadku personelu zajmującego się rejestracją oraz pracowników administracyjnych może to być choćby 45-60%.

“Zaawansowane systemy wykorzystujące sztuczną inteligencję są więc już nie tylko narzędziami technologicznymi, ale pełnią funkcję strategicznego partnera w rozwoju medycyny cyfrowej, za pomocą którego opieka zdrowotna staje się efektywna i skoncentrowana na potrzebach pacjenta” – podsumował prezes.

eGabinet powstał w 2020 r. jako odpowiedź na rosnące potrzeby cyfryzacji sektora ochrony zdrowia, szczególnie w kontekście zmian, jakie przyniosła pandemia COVID-19. Początkowo działalność spółki koncentrowała się na stworzeniu prostego narzędzia umożliwiającego umawianie wizyt i realizację teleporad. Z biegiem lat projekt ewoluował w kierunku kompleksowego systemu SaaS, który obejmuje pełne zarządzanie procesem pracy w gabinecie – od elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM), przez rejestrację pacjentów, aż po rozliczenia i analitykę.

Agnieszka Katrynicz

(ISBnews/ISBzdrowie)

Idź do oryginalnego materiału