Emocje pracowników wg Gallup’s Global Emotions 2024 Report

3 miesięcy temu

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2024

Zauważalny wzrost negatywnych emocji wskazuje na krytyczne znaczenie zdrowia psychicznego pracowników. Posiadanie wiedzy na temat tego, jak ludzie czują się w pracy jest niezbędne dla liderów, którzy dążą do tworzenia efektywnych zespołów i angażującego, efektywnego środowiska pracy. Zaangażowanie pracowników to więcej niż zadowolenie. To pełna obecność psychiczna i gotowość do pracy, mająca oparcie w odpowiednich narzędziach i wsparciu zespołu. Identyfikując i reagując na stresory, na które narażeni są pracownicy, liderzy aktywnie dążą do tworzenia środowiska, które wspiera dobrostan psychiczny zespołów.

W Artykule:

Jak pracownicy oceniają swoją pracę i życie oraz czy istnieje związek między doświadczeniami pracowników a wydajnością organizacji? W artykule przyjrzymy się emocjom pracowników na świecie i w Polsce, w oparciu o raporty Gallupa z ostatnich trzech lat. Bardzo ważne jest zrozumienie, iż raport z danego roku zawiera dane zebrane za rok poprzedni, czyli będziemy mówić o danych z 2021 (raport 2022), 2022 (raport 2023) i 2023 roku (raport 2024 – najnowszy). W najnowszym raporcie wzięto pod uwagę stan emocjonalny pracowników ze 140 krajów.

Gallup World Poll bada stan zdrowia emocjonalnego pracowników na świecie od 2005 roku, a od 2015 publikuje raporty Global Emotions. Oto krótkie podsumowanie ostatnich raportów:

Gallup’s Global Emotions 2022 Report

  • W 2021 roku ludzie czuli się bardziej zmartwieni, zestresowani i smutni niż kiedykolwiek w ciągu ostatnich 16 lat.

Gallup’s Global Emotions 2023 Report

  • Pozytywne doświadczenia ogólnie wzrosły, ale negatywne doświadczenia pozostały na rekordowo wysokim poziomie ustanowionym w 2021 roku.

Gallup’s Global Emotions 2024 Report

  • Pozytywne emocje zakończyły swoje odbicie do poziomów sprzed pandemii w 2023 roku. W tym samym czasie negatywne emocje spadły po raz pierwszy od 2014 roku – ale przez cały czas są wyższe niż dekadę temu.

Eksperci Gallupa alarmują, iż posiadanie wiedzy na temat tego, jak ludzie czują się w pracy jest niezbędne dla liderów, którzy dążą do tworzenia efektywnych zespołów i angażującego, włączającego środowiska pracy. Żaden lider nie może ignorować emocji swoich pracowników takich jak samotność, stres, szacunek i inne.

Zapraszamy do lektury!

Spis treści:

  1. Fakty wg State of the Global Workplace Report 2024
  2. Gallup’s Emotions Report 2024: Wskaźnik Doświadczeń Pozytywnych
  3. Gallup’s Emotions Report 2024: Wskaźnik Doświadczeń Negatywnych
  4. Trendy zaangażowania pracowników w skali globalnej
  5. Stres, zaangażowanie i ocena poziomu życia: Polska vs. Europa vs. Świat
  6. Klimat do zmiany pracy i deklaracje porzucenia pracodawcy
  7. Emocje pracowników – wnioski dla liderów

Kluczowe Fakty wg State of the Global Workplace Report 2024

Global Emotions Report wchodzi w skład większego raportu przeprowadzanego przez Gallupa. State of the Global Workplace Report zawiera coroczne wyniki największego na świecie badania doświadczeń pracowników, obejmującego 160 państw i obszarów. Dzięki danym zawartym w tym raporcie, pracodawcy, menedżerowie i liderzy mogą zobaczyć, jak pracownicy oceniają swoją pracę i życie oraz zrozumieć związek między doświadczeniami pracowników a wydajnością organizacji.

Z najnowszego raportu wyłania się wniosek, iż w ostatnim dziesięcioleciu pogłębia się kryzys zdrowia psychicznego światowej populacji. W ciągu ostatnich lat nastąpił znaczący wzrost ilości osób cierpiących z powodu stresu, smutku, niepokoju, gniewu oraz codziennych obaw i rozterek. Te negatywne emocje osiągnęły w 2023 roku najwyższy poziom od czasu rozpoczęcia badań przez Gallupa.

Jest to o tyle alarmujące, iż negatywny nastrój i stres wpływają na codzienne funkcjonowanie pracowników, powodując wzrost nieprzyjemnych interakcji w miejscu pracy. Dane z raportu Gallup’s State of the Global Workplace 2024 pokazują, iż aż 41% pracowników na świecie walczy z intensywnym stresem w pracy. Stres jest tym większy, im mniej satysfakcjonujący jest poziom zarządzania w danej organizacji.

Z pogłębiającym się kryzysem zdrowia psychicznego oraz braku odpowiednich standardów zarządzania łączy się również poziom zaangażowania pracowników. O ile na świecie i w Europie poziom zaangażowania pozostaje niezmienny w odniesieniu do 2022 roku i wynosi odpowiednio 23% i 13%, o tyle zaangażowanie w Polsce spadło w porównaniu z poprzednim rokiem aż o 4 punkty procentowe i w 2023 roku wyniosło zaledwie 10%. Czy rzeczywiście aż 90% Polaków nie odczuwa satysfakcji z pracy?

Oprócz kryzysu zdrowia psychicznego, niedopasowanego poziomu zarządzania, braku odpowiednich narzędzi i standardów pracy, na tak niski poziom zaangażowania może mieć również wpływ postrzegania dobrostanu. Zaangażowanie i dobrostan pracowników są najważniejsze dla kształtowania ogólnego zadowolenia. Nie wszystkie problemy zdrowia psychicznego są związane z pracą, niemniej praca jest silnym czynnikiem wpływającym na oceny życiowe i codzienne emocje. Pracownicy, którzy są zaangażowani, zgłaszają wyższą jakość życia w porównaniu z tymi, którzy są niezaangażowani. Dlatego ważne jest, aby pracodawcy adresowali problemy zdrowia psychicznego poprzez wsparcie rozwoju pracowników zarówno w aspekcie zawodowym, jak i osobistym.

Istotne jest również zrozumienie przez pracodawców, liderów i menedżerów ludzkiego aspektu zarządzania czyli tego, iż kluczem do efektywnego zarządzania i zaangażowania pracowników jest po prostu bardziej ludzkie, empatyczne podejście, zarządzanie i przywództwo.

Wskaźnik Doświadczeń Pozytywnych 2024

Emocje i stany emocjonalne pracowników wpływają bezpośrednio na chęć pracowników do współpracy, ich motywację, zaangażowanie i efektywność. Corocznie, od 18 lat, Global Emotions Report za pomocą wskaźników pozytywnych i negatywnych doświadczeń, mierzy niematerialne aspekty życia i pracy, czyli uczucia i emocje. Każdy z dwóch wskaźników dostarcza realnego obrazu codziennych doświadczeń pracowników na świecie. Wyniki przedstawione w raporcie opierają się na reprezentatywnych w skali kraju próbach opartych na prawdopodobieństwie wśród dorosłych z całego świata.

Wskaźnik Pozytywnych Doświadczeń i Wskaźnik Negatywnych Doświadczeń z raportu 2024 obliczone są na podstawie ankiet przeprowadzonych w 142 krajach i obszarach w 2023 roku. Margines błędu próby wynosi między ą2,2 a ą5,5 punktu procentowego na poziomie zaufania 95%.

Wynik Wskaźnika Pozytywnych Doświadczeń to średnia wszystkich prawidłowych odpowiedzi twierdzących na poniższe pytania, pomnożona przez 100. Wyniki tego wskaźnika mogą wahać się od zera do 100. Im wyższe wyniki, tym pozytywne emocje są bardziej obecne w danym kraju i rejonie świata. Wyniki te silnie korelują z wyobrażeniami ludzi na temat ich standardu życia, wolności osobistej oraz obecności tzw. social networks.

Pytania o 5 pozytywnych doświadczeń, w kontekście dnia poprzedniego:

  • Czy czułeś się wczoraj wypoczęty?
  • Czy okazywano ci szacunek przez cały dzień?
  • Czy dużo się uśmiechałeś się lub śmiałeś?
  • Czy nauczyłeś się czegoś interesującego?
  • Czy zrobiłeś coś, co powiązałeś z przyjemnymi emocjami?

W 2023 roku 3 z 5 emocji były stabilne w porównaniu z rokiem poprzednim. Były to poczucie wypoczęcia, częste uśmiechanie się i przyjemne emocje po zrobieniu czegoś. Dwie emocje zmieniły kierunek – szacunek (spadek) i uczenie się ciekawych rzeczy (wzrost).

Świeżość, dobry nastrój i radość

Podobnie jak w 2022, w 2023 roku 7 na 10 osób na świecie twierdziło, iż czuli się wypoczęci. Po spadku w 2021 roku do najniższego poziomu od czasu kryzysu gospodarczego w 2008 roku, odsetek osób na całym świecie, które czuły się wypoczęte, wzrósł i wynosił odpowiednio: 71% w latach 2022 i 2023 oraz 69% w 2021 roku. Jednoczesny dobry nastrój i doświadczanie dużo euforii zadeklarowało w 2023 roku 73% badanych.

Szacunek

W 2023 nieco mniej niż 9 na 10 respondentów czuło się traktowanych z szacunkiem (85%), co stanowi spadek o dwa punkty procentowe w porównaniu z rokiem 2022, kiedy to wskaźnik był na poziomie 83%. W 2021 roku było to 86%.

Częsty uśmiech w ciągu dnia

73% badanych dużo się śmiało, uśmiechali się lub śmiali. Wynik ten jest taki sam, jak w roku 2022 i o 1 punkt procentowy więcej niż w 2021 roku (70%).

Nauka lub zrobienie czegoś, co wzbudziło pozytywne emocje

Odsetek osób, które nauczyły się lub zrobiły coś interesującego poprzedniego dnia osiągnął rekordowy poziom 54%, co stanowi wzrost o 4 punkty procentowe w porównaniu z rokiem 2022 i 2021 (50%).

Wskaźnik Pozytywnych Doświadczeń – podsumowanie

Przy znacznym wzroście w jednym elemencie (nauka czegoś ciekawego) składającym się na Wskaźnik Pozytywnych Emocji i spadku tylko w jednym innym (szacunek), globalny wynik tego wskaźnika w 2023 roku wyniósł 71%. To wzrost o 1 punkt procentowy w porównaniu do 2022 roku (70%) i o 2 punkty procentowe w stosunku do 2021 (69%). Tym samym powrócił do poziomu z lat poprzedzających pandemię.

Co warte podkreślenia, ogólny wynik 74% pozytywnych emocji zanotowano w grupie wiekowej poniżej 30 roku zycia. Osoby pochodzące z tej grupy były najbardziej pozytywnie nastawione ze wszystkich grup wiekowych. Eksperci Gallupa wskazują również, iż pozytywne nastawienie ludzi przed 30 rokiem życia powróciło szybciej, a emocje powróciły do poziomu sprzed pandemii rok wcześniej niż u osób ze starszych generacji. Tak więc Wskaźnik Pozytywnych Emocji zawdzięcza swój wzrost osobom w wieku 30 lat i starszym.

Wskaźnik Doświadczeń Negatywnych 2024

Wynik Wskaźnika Doświadczeń Negatywnych to średnia wszystkich prawidłowych odpowiedzi twierdzących na poniższe pytania, pomnożona przez 100. Wyniki wskaźnika na poziomie kraju mogą wahać się od 0 do 100. Im wyższy wynik, tym bardziej powszechne są negatywne emocje w danym kraju i rejonie.

Pytania dotyczące Wskaźnika Doświadczeń Negatywnych:

Czy doświadczałeś wczoraj przez większość dnia następujących emocji:

  • bólu fizycznego?
  • niepokoju?
  • smutku?
  • stresu?
  • gniewu?

Chociaż nie jest to uwzględnione we Wskaźniku Negatywnych Doświadczeń, w tegorocznym raporcie (2024) zadebiutowały ustalenia z Gallupa dotyczące globalnej samotności w 2023 roku. Tak więc, oprócz pytania o doświadczanie pięciu z wymienionych wyżej emocji poprzedniego dnia, doszło pytanie o poczucie samotności.

Wskaźnik Doświadczeń Negatywnych wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. W kontekście pięciu różnych negatywnych doświadczeń w dniu poprzedzającym badanie w 2023 roku [vs. 2022]:

  • 41% globalnej populacji doświadczało codziennego stresu 44% [-3]
  • 21% doświadczało uczucia złości/ gniewu [0]
  • 22% smutku [+1]
  • 20% samotności [tę emocje badano po raz pierwszy]

Poziom negatywnych emocji na świecie przybiera jednak pozytywny trend. Po raz pierwszy od 2014 roku Wskaźnik Negatywnych Doświadczeń spadł do poziomu 31 na 100. W szczególności przyczyniły się do tego spadki takich uczuć i emocji jak codzienne doświadczanie stresu, smutku, złości, zmartwień i bólu fizycznego. Zgodnie z najnowszą coroczną aktualizacją Gallupa dotyczącą codziennych negatywnych i pozytywnych doświadczeń ludzi, ogólny stan zdrowia emocjonalnego na świecie w 2023 roku uległ poprawie o 2 punkty procentowe w porównaniu do roku 2022. Jest to poprawa nieznaczna, jednak – zdaniem ekspertów – może być zalążkiem pozytywnego trendu spadkowego.

Trendy zaangażowania pracowników w skali globalnej

Zaangażowanie pracowników nie jest jednolite. Jego poziom może się wahać od szczerego zaangażowania po skrajne niezaangażowanie. Gallup dzieli zaangażowanych na trzy kategorie: zaangażowani, niezaangażowani i aktywnie niezaangażowani. Przyjrzyjmy się, jak procentowo rozkładało się zaangażowanie na świecie w 2023 [2022] roku oraz co charakteryzuje poszczególne grupy zaangażowania.

23% Zaangażowani [0]
Do grupy zaangażowanych należą pracownicy, którzy mają satysfakcję z pracy. W porównaniu do roku poprzedniego poziom zaangażowanych pracowników na świecie nie zmienił się.

Należący do tej grupy pracownicy:

  • uważają swoją pracę za istotną,
  • mają poczucie przynależności do zespołu,
  • utożsamiają się z organizacją,
  • są dumni z wykonywanej pracy,
  • biorą na siebie odpowiedzialność za swoje osiągnięcia,
  • aktywnie współpracują z zespołem
  • dbają o wartość dodaną dla klienta.

62% Niezaangażowani [+3]
Niezaangażowani to grupa pracowników, którzy „odliczają godziny” do wyjścia z pracy, są raczej obojętni na to, co dzieje się w firmie i stanowią typowy przykład osób „cicho rezygnujących”.

Pracownicy niezaangażowani:

  • wkładają minimalny wysiłek w to, co robią,
  • są mentalnie „odizolowani” od pracodawcy,
  • chociaż są minimalnie produktywni, są bardziej narażeni na stres i wypalenie niż pracownicy zaangażowani, ponieważ czują się zagubieni,
  • niechęć do budowania relacji z pracodawcą powoduje, iż jedynym motywatorem tego, iż wciąż przychodzą, jest wypłata.

15% Aktywnie niezaangażowani [-3]
Aktywnie niezaangażowani to pracownicy aktywnie manifestujący swoje niezaangażowanie.

Ta grupa pracowników:

  • aktywnie wyraża swoje niezadowolenie z pracy w każdym możliwym momencie i aspekcie,
  • podejmuje działania, które bezpośrednio szkodzą organizacji, bo z jednej strony realizują cele, a z drugiej otwarcie sprzeciwiają się liderowi i zarządzającym,
  • to osoby, których rola zwykle nie jest dopasowana do tego, czym faktycznie powinni się zajmować,
  • niszczą nić zaufania między sobą a pracodawcą, tym samym wpływając negatywnie na zachowania w zespole.

Stres, zaangażowanie i ocena poziomu życia: Polska vs. Europa vs. Świat

44% pracowników na świecie doświadczało w 2022 roku dużego stresu w pracy, co było powtórzeniem rekordowego poziomu zestresowanych pracowników z 2021 roku. Ten trend „podwyższonego stresu”, wg badań Gallupa, rozpoczął się dekadę temu i dopiero w 2023 roku zanotował nieznaczny spadek do 41%.

Polscy pracownicy w 2023 roku doświadczali o 7 punktów procentowych mniejszego stresu, w porównaniu z rokiem 2022, kiedy to 37% naszego społeczeństwa odczuwało silny stres każdego dnia. W 2021 roku poziom stresu w Polsce wynosił 38%.

W 2023 roku w Europie codzienny stres obecny był u 37% badanych, to o 1 punkt procentowy mniej niż w 2022 roku i o 2 punkty procentowe mniej niż w 2021.

Raport Gallupa nie bada konkretnie tego, jakie czynniki stresują pracowników. Źródła stresu mogą być różne, już sama praca może stanowić dla niektórych źródło stresu. Jednak z raportu płynie istotny wniosek dotyczący powiązania odczuwania stresu a poziomu zaangażowania. Pracownicy zaangażowani, choć oni również doświadczają stresujących sytuacji, są mniej podatni na stres niż pracownicy o niższym poziomie zaangażowania. Stąd wypływa istotny wniosek dla liderów w kontekście stresu i zaangażowania: czym bardziej zaangażowany pracownik, tym mniejszy poziom stresu.

Biorąc pod uwagę obszar jakości życia, w Polsce 36% pracowników deklaruje, iż żyje się im na bardzo dobrym poziomie. To wzrost o 1 punkt procentowy w porównaniu z 2022 rokiem. Wynik z 2023 roku jest porównywalny z tym, jak oceniają poziom życia ludzie na świecie – 34%. Co ciekawe, prawie połowa, bo 47% badanych [+1 w porównaniu z 2022] przez Gallupa Europejczyków ocenia poziom swojego życia na bardzo dobry. Jest to wzrost o jeden punkt procentowy W Europie % uważa, iż żyje im się na bardzo dobrym poziomie.

Klimat do zmiany pracy i deklaracje porzucenia pracodawcy

Dobry klimat do zmiany pracy

Według specjalistów Gallupa, rok 2023 to kontynuacja zjawiska job recovery, czyli zmiany podejścia do pracy. Ludzie poszukują pracodawców transparentnych, firm z dobrze zarysowaną misją, wizją i wartościami zbieżnymi z wartościami pracownika. W tym kontekście, aby być konkurencyjnym na rynku pracownika, pracodawca musi diametralnie zmienić swoje podejście, jeżeli zależy mu na pozyskaniu talentów i wartościowych pracowników oraz na ich utrzymaniu.

54% światowej populacji uważa 2023 rok za sprzyjający zmianie i poszukiwaniu nowego pracodawcy. To o 1 punkt procentowy więcej niż w 2022, a o 11% niż w 2021 roku. Wg Gallupa wzrost liczby dostępnych miejsc pracy to pozytywna zmiana dla pracowników. Oznacza to, iż pracownicy, którzy są bardzo niezadowoleni z w tej chwili zajmowanego miejsca pracy, mogą je opuścić, a jednocześnie więcej pracowników może znaleźć pracę, która będzie odpowiadała ich preferencjom.

Rok 2023 był dobrym czasem na zmianę pracy również dla Europejczyków, co potwierdza 57% badanych. Wzrost o 1 punkt procentowy obszarze w porównaniu do roku 2022 nie jest tak spektakularny, jak wynik z 2021 roku – wówczas był to wzrost o 36% – jednak ugruntowuje wysoki poziom w tym obszarze.

Polska notuje wzrost o 3 punkty procentowe w porównaniu do 2022 roku – 51% pracowników uważało ubiegły rok za dobry czas na rozglądanie się za nowym miejscem zatrudnienia. Dla porównania, na początku pandemii w 2020 dobry klimat dla zmiany pracy deklarowało 65% Polaków, a w 2021 było to aż 62%. Duży spadek, bo aż o 14 punktów procentowych zanotowano w 2022 roku, czyli po okresie zawirowań na rynku pracy związanych z pandemią Polacy na krótko docenili wartość obecnych miejsc zatrudnienia. Jednakże, w tym obszarze, w 2023 roku nie odbiegamy od poziomu skali globalnej czy europejskiej.

Zamiar odejścia z pracy

W 2022 roku, po raz pierwszy, Gallup zapytał pracowników na świecie nie tylko o to, jak odbierają klimat do zmiany pracy w swoim kraju, ale również o to, czy podejmują działania w kierunku zmiany pracy. Globalnie, ponad połowa pracowników wyraziła wówczas pewien stopień zamiaru zmiany pracy – 51% pracowników w 2022 roku obserwowało oferty lub aktywnie poszukiwało nowej pracy.

Rok 2023 przyniósł w tym obszarze pewne zmiany. Pomimo, iż 52% ludzi globalnie zadeklarowało chęć zmiany pracy, czyli podobnie jak w 2022, to w Europie deklaracje te utrzymują się na podobnym do poprzedniego okresu poziomie i wynoszą 32% [+1]. W Polsce zamiar odejścia i zmiany pracy, z deklaracją aktywnego poszukiwania nowej w 2023 roku zadeklarowało 24% pracowników.

Ludzie są bardziej skłonni do zmiany pracy, gdy widzą więcej możliwości zatrudnienia wokół siebie. O ile jest to sytuacja niezbyt komfortowa dla wielu pracodawców, ma też swój pozytywny wydźwięk. Dzięki większej konkurencji na rynku pracodawcy i walki o talenty pojawiają się bardziej atrakcyjne oferty pracy, a pracodawcy, którzy nie dotrzymują obietnic składanych na etapie rekrutacji są gwałtownie demaskowani i społecznie wykluczani z walki o talenty.

Emocje pracowników – wnioski dla liderów

W typowej organizacji naszych czasów większość pracowników wykazuje brak zaangażowania i aktywności. Ludzie ci „zajmują miejsce”, po prostu „są”, ale nie przejmują odpowiedzialności za swoją pracę. Liderzy, nie angażując takich pracowników, pomijają główny czynnik, który przyczynia się do utrzymania klientów i wzrostu biznesu.

Stres oraz niski poziom zaangażowania są powszechnymi problemami prowadzącymi do stagnacji. Jednak warto zdawać sobie sprawę z tego, iż zaangażowanie pracowników to więcej niż zadowolenie. To pełna obecność psychiczna i gotowość do pracy, mająca oparcie w odpowiednich narzędziach i wsparciu zespołu. Pracownicy, którzy tylko „odcinają kupony,” stanowią niewykorzystany potencjał, czekając na inspirację i motywację.

Menedżerowie odgrywają kluczową rolę w zaangażowaniu zespołu. To oni, według ekspertów Gallupa, odpowiadają za 70% jego poziomu. Niepokojące jest to, iż również liderzy, na równi z podwładnymi, narażeni są na doświadczanie negatywnych emocji. Co więcej, wielu z nich rezygnuje z aktywnej roli, oczekując na narzędzia, które pomogą im stworzyć skuteczne zespoły.

Wnioski z raportu dla liderów, zarządzających i pracodawców

  1. Rozpoznawanie wpływu zdrowia psychicznego na wydajność: Zauważalny wzrost negatywnych emocji wskazuje na krytyczne znaczenie zdrowia psychicznego w pracy. Liderzy muszą aktywnie dążyć do tworzenia środowiska pracy, które wspiera dobrostan psychiczny, identyfikując i reagując na stresory, na które narażeni są pracownicy.
  2. Zarządzanie przez zaangażowanie: Stale niskie poziomy zaangażowania pracowników wymagają od liderów redefinicji strategii zarządzania i przywództwa. Skoncentrowanie się na budowaniu kultury, która promuje zaangażowanie i odporność psychiczną, jest najważniejsze dla wzrostu efektywności i zadowolenia z pracy.
  3. Inwestycja w rozwój pracowników: Utrzymanie wysokiego poziomu zaangażowania i produktywności wśród pracowników jest możliwe przez ciągłe inwestowanie w ich rozwój. Programy szkoleniowe i mentoringowe, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb pracowników, indywidualne ścieżki rozwoju, mogą znacząco przyczynić się do ich rozwoju i satysfakcji zawodowej.
  4. Adaptacyjność w zarządzaniu: Zmieniające się warunki rynkowe wymagają od menedżerów elastyczności w podejściu do zarządzania. Aby efektywnie reagować na potrzeby swoich zespołów oraz zmieniające się oczekiwania, liderzy muszą być otwarci na eksperymentowanie z nowymi strategiami zarządzania i przywództwa,.
  5. Podejmowanie działań opartych na danych: Regularne mierzenie i analiza kluczowych wskaźników wyników (KPIs) w kontekście zarządzania i przywództwa umożliwiają liderom lepsze zrozumienie wpływu ich decyzji na organizację.

Duże znaczenie w tworzeniu angażującego i efektywnego środowiska pracy ma zatem holistyczne podejście do zarządzania, które bierze pod uwagę zarówno emocjonalne, jak i profesjonalne potrzeby pracowników.

________________________________

WSPARCIE GRUPY LP

W Grupie LP otrzymasz nasze wsparcie na każdym etapie transformacji swojej organizacji i swojego przywództwa. Wierzymy w ciągły rozwój liderów, w Blended Learning z użyciem mądrego digitalu, oferujemy kursy i programy rozwojowe (Youniversity), więc o ile w firmie jesteście tym zainteresowani, zapraszamy do współpracy! Tylko w 2024 roku z bezpłatnej konsultacji skorzystało ponad 120 firm, a z połową z nich rozpoczęliśmy współpracę.

Skontaktuj się z nami, jeżeli szukasz WSPARCIA w takich obszarach jak:​

  • Misja, wizja, wartości, cele, strategia – TRANSFORMACJA STRATEGICZNA
  • Kultura organizacyjna – TRANSFORMACJA PRZYWÓDZTWA
  • Poukładanie oraz wzrost efektywności procesów – TRANSORMACJA PROCESÓW​
  • Efektywne i angażujące środowisko pracy – TECHNOLOGY SUPPORTED LEADERSHIP 734
  • Skuteczne programy rozwojowe – DIGITAL & BLENDED LEARNING
Idź do oryginalnego materiału