Jesteśmy polską firmą z siedzibą w Warszawie, skąd obsługujemy klientów na obszarze 11 państw Europy. Jesteśmy liderem w procesowaniu płatności elektronicznych i jednocześnie europejskim hubem IT, technologii, zarządzania oraz rozwoju produktów.
Jako największy operator płatności bezgotówkowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, wspieramy przedsiębiorców w cyfrowym świecie transakcji płatniczych. Dajemy im narzędzia, dzięki którym mogą jeszcze lepiej obsługiwać swoich klientów, niezależnie od tego gdzie są i w jaki sposób chcą dokonać zakupu.
Od 23 lat budujemy świat, w którym transakcje płatnicze przebiegają niemal niezauważalnie, są szybkie, bezpieczne i wygodne. Nieprzerwana ewolucja rynku usług finansowych wymaga od nas ciągłego rozwoju, innowacyjnego myślenia oraz budowania rozwiązań i kompetencji, które jeszcze wczoraj nie istniały.
Dzięki ciągłemu rozwojowi naszej działalności możemy świadczyć usługi operacyjne i prowadzić obsługę płatności na 50 rynkach i w ponad 150 walutach, dla firm o różnej wielkości i charakterze działalności.
Wierzymy w siłę naszych wartości, którymi są: uczciwość, odpowiedzialność, różnorodność i praca zespołowa – dzięki nim nasi pracownicy i klienci zostają z nami na lata.
eService należy do notowanej na NASDAQ amerykańskiej Spółki EVO Payments oraz PKO Banku Polskiego.
Ocena redakcji MarkaPracodawcy.plJesteśmy pod wrażeniem konsekwentnych działań eService w zakresie rozwoju zawodowego i szeroko pojętego komfortu pracy swoich pracowników! Cieszy nas również fakt, iż firma dba także o wysoki poziom kompetencji kadry menedżerskiej, m.in. wdrażając w ostatnim czasie uszyty na miarę program rozwoju kompetencji liderskich. Na uwagę i uznanie zasługują również pozostałe inicjatywy, w szczególności działania wspierające pracowników – rodziców, a także nowy budujący relacje międzyzespołowe projekt “Meet My Team”. Doceniamy troskę o zdrowie i dobrostan pracowników, czego dowodem są inicjatywy z obszaru well-being. Istotnym wydarzeniem w 2022 roku było wdrożenie programu “Wartości EVO”. To naszym zdaniem kamień milowy na drodze do dalszego rozwoju nowoczesnej kultury organizacyjnej eService. Gratulujemy nagrody, życząc całej ekipie eService dalszego rozwoju i sukcesów w realizacji kolejnych działań na rzecz przyjaznego miejsca pracy.
PROGRAMY ROZWOJOWE
Posiadamy szeroką ofertę świadczeń dla pracowników, którzy chcą się rozwijać zawodowo:
- Dla osób, ukierunkowanych na aktywne rozwijanie kariery, określamy indywidualny plan rozwoju zawodowego;
- Mamy plan szkoleniowy i systematycznie szkolimy naszych pracowników (nauka języków obcych, SQL, Power Point, Excel i systematycznie uczymy się udzielać pierwszej pomocy)
- Organizujemy social learning poprzez wewnętrzne spotkania typu Brunch&Learn;
- Korzystamy z platform elearningowych (Udemy, Cornerstone, eTutor);
- Współfinansujemy studia MBA i mamy program cochingowy dla kadry kierowniczej;
- Każdy pracownik może skorzystać z programu „być jak”, aby móc poznać pracę na innym stanowisku
- Zapewniamy naukę blended learning dla wybranej grupy pracowników.
W zeszłym roku wdrożyliśmy uszyty na miarę program rozwoju kompetencji liderskich. Zaczęliśmy od zbadania potrzeb managerów w zakresie rozwoju ich umiejętności zarządczych. Na tej podstawie dopasowaliśmy do potrzeb, opracowaliśmy i wdrożyliśmy 6 szkoleń, które rozwijają kompetencje ważne w pracy managera w świecie VUCA.
Przygotowane zostały następujące tematy szkoleń:
- Wpływ i autorytet lidera. Jak rozwijać swój leadership?
- Jak delegować zadania, by rozwijać zespół?
- Jak motywować i angażować zespół do działania?
- Jak zarządzać oczekiwaniami pracowników?
- Jak efektywnie pracować w zmianie?
- Jak prowadzić „trudne rozmowy” z pracownikami?
- Ze szkoleń skorzystali prawie wszyscy nasi managerowie i zostały one ocenione przez uczestników – powyżej 5 (w 6 stopniowej skali).
- Jesteśmy również w trakcie projektowania programu mentoringowego dla naszych pracowników.
PROGRAMY DEDYKOWANE
Prowadzimy szereg działań mających na celu ciągłe udoskonalanie naszego miejsca pracy. W 2022 roku podjęliśmy nowe inicjatywy.
Pierwszą z nich jest cykliczne wydarzenie „Meet my Team”. Celem tych cyklicznych spotkań jest umożliwienie poznania osób z innych zespołów, z którymi na co dzień nie mamy okazji współpracować oraz stworzenie okazji do budowania wzajemnych relacji. Zorganizowaliśmy do tej pory 3 edycje tego wydarzenia, odbywa się ono co 2 miesiące. NPS, czyli wskaźnik zadowolenia, wynosi 50. Jest to wynik zadawalający, jednak w tym roku będziemy pracować, aby wskaźnik ten wzrósł o minimum 15 punktów.
Przeprowadziliśmy także badanie potrzeb well-beingowych wśród naszych pracowników. Dzięki temu badaniu wdrożyliśmy szereg aktywności związanych z tym obszarem. Są to między innymi wspólne zdrowe śniadania oraz warsztaty z dietetykiem. Raz w tygodniu nasi pracownicy mogą skorzystać z darmowych zajęć jogi prowadzonych w godzinach popołudniowych w naszym biurze. Zajęcia te cieszą się dużym zainteresowaniem, a ich jakość oceniana bardzo wysoko, – na poziomie 4,67 (w 5 stopniowej skali)
Ważnym działaniem wprowadzonym w 2022 roku jest program ,,Wartości EVO”. Celem tego programu jest promowanie oraz docenianie postaw, zachowań, działań lub osiągnięć pracowników mających wpływ na tworzenie kultury organizacyjnej opartej na poniższych wartościach grupy EVO.
Ważną grupą i całkiem liczną wśród naszych pracowników jest grupa rodziców, dlatego z myślą o nich realizujemy poniższe inicjatywy:
- Każdy rodzic może korzystać z benefitów skróconej pracy (w dni ważne dal budowania relacji rodzic dziecko, np. rozpoczęcie roku szkolnego i jego zakończenie, dzień dziecka czy dzień rodziny
- Prowadzimy wydarzenie „dziecko w eService”, podczas którego każde pracownicze dziecko jest zapraszane na świętowanie dnia dziecka w biurze. Jest to okazja do poznania świata płatności elektronicznych a także zobaczenie jak pracują rodzice
- Przeprowadzamy konkursy plastyczne dla dzieci. Warto tu wspomnieć, iż od kilku lat karta świąteczna wysyłana do naszych klientów jest wykonana na bazie dziecięcych rysunków
W ramach inicjatyw związanych z integracją organizujemy:
- Spotkania Grow. Keep z nowymi pracownikami, aby podsumować ich pierwsze doświadczenia w eService. Jest to także okazja do opowiedzenia nowycm osobom o wartościach i naszej kulturze organizacyjnej.
- Spotkania integracjyjne, w których biorą udział pracownicy i współpracownicy i partnerzy biznesowi eService
- Cykliczne spotkania celebrujące awanse naszych pracowników
- Celebrację stażu pracy – mamy grupę pracowników, która pracuje u nas od samego początku, czyli od 1999 roku)
- Cykliczne rajdy motocyklowe członków EVO eService Moto Club
- Turniej w piłkarzyki z okazji międzynarodowego dnia mężczyzn eService’ owy
Plany na 2023
W tym roku będziemy kontynuować inicjatywy podjęte w poprzednich latach, które stały się już niemal naszą tradycją. Rozwiniemy także naszą ofertę związaną z wellbeingiem, ale przede wszystkim z obszarem zdrowia psychicznego naszych pracowników i ich bliskich.
ZDROWE I BEZPIECZNE ŚRODOWISKO PRACY
Naszym pracownikom oferujemy:
- Stabilną branżę z perspektywą pracy na lata;
- Możliwość zdobycia unikalnych kompetencji na rynku pracy;
- Pakiet szkoleń dopasowanych do potrzeb pracowników i możliwość rozwoju zawodowego;
- Platformy e-learningowe (eTutor, Cornerstone);
- Możliwość udziału w międzynarodowych projektach mających wpływ na zmieniający się świat płatności elektronicznych;
- Możliwość awansu;
- Program poleceń pracowniczych;
- Program doceniania pracowników;
- Celebrację stażu pracy;
- Udział w akcjach charytatywnych;
- Możliwość pracy zdalnej;
- Spotkania integracyjne;
- Pakiety Luxmed z opieką stomatologiczną możliwością wykupienia pakietu dla rodziny;
- Ubezpieczenie grupowe i podróży zagranicznych;
- Kartę Multisport dla pracownika i jego, rodziny;
- Dodatkowe godziny wolne na spędzanie czasu z rodziną;
- Wydarzenia wellbeingowe;
- Prezent na narodziny dziecka (szumiś);
- Elastyczne piątki;
- Dodatkowe świadczenia socjalne;
- Strefę chillout (konsola do gier, piłkarzyki, bilard);
- Dostęp do pracowniczej biblioteki.
Nasza oferta benefitowa została rozszerzona o Employee Assistance Program. Dzięki tej platformie każdy pracownik oraz członek jogo rodziny ma anonimowy dostęp do specjalistów, u których uzyska pomoc psychologiczną i prawną, wsparcie w kwestiach finansowych, rodzinnych i tych dotyczących pracy – czyli we wszystkich istotnych sprawach mogących wpływać na nasze samopoczucie i funkcjonowanie zarówno w sferze życia zawodowego, jak i prywatnego.
Cyklicznie w naszej firmie organizujemy spotkania dotyczące profilaktyki zdrowia ze specjalistami, między innymi spotkania dotyczące profilaktyki raka piersi i jąder.
Trzymamy rękę na pulsie! Dlatego w zeszłym roku, tuż po wybuchu wojny w Ukrainie zorganizowaliśmy webinar dla naszych pracowników o sposobie radzenia sobie z trudnymi emocjami u siebie i swoich dzieci.
Dbamy także o kondycję fizyczną naszych pracowników. Podejmujemy ogólnofirmowe wyzwania sportowe (zespołowo spalamy kalorie z wykorzystaniem aplikacji mobilnych – coroczna akcja „Aktywuj się na wiosnę”, międzynarodowa akcja „Steptember”, zachęcamy pracowników do biegania i chodzenia – co roku startujemy jako drużyna eService w Biegnij Warszawo i Maszeruję Kibicuję);
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA
- Najlepsze Produkty dla Biznesu 2022 LikePOS – Gazeta Finansowa
- Lider Sprzedaży Programu Polska Bezgotówkowa 2022 – Fundacja Polska Bezgotówkowa
- Finansowa Marka Roku 2022 – Gazeta Finansowa
- Friendly Workplace 2022 – Marka Pracodawcy
- Najlepszy Pracodawca 2021 – Gazeta Finansowa
- Finansowa Marka Roku 2021 – Gazeta Finansowa
- Lider Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego 2020 – nagroda za największą liczbę umów zawartych z przedsiębiorcami w całym okresie działania Programu – nagroda przyznana przez Fundację Polska Bezgotówkowa (w 2021)
Trochę danych:
- 4,02/5,0 naszych pracowników poleca naszą firmę jako pracodawcę
- 4,27/5,0 pracowników czuje się docenionych przez swojego przełożonego
- 35% naszych pracowników jest z nami więcej niż 5 lat
- 28 osób zmieniło stanowiska w ramach rekrutacji zewnętrznych
- 50 osób awansowało
- 40% liderów naszej organizacji to kobiety
Podejmujemy również inicjatywy z zakresu ekologii:
- Oddajemy swoje książki do firmowej biblioteczki i dajemy im drugie życie
- Nie używamy w naszej firmie butelek plastikowych
- Nasze terminale są odnawiane i używane wielokrotnie
- Zmniejszamy ilość drukowanego papieru
EDUKACJA
Co roku w naszej firmie organizujemy letni program praktyk. W 2022 wzięło w nim udział 18 osób. Praktykanci mieli okazję zdobywać nowe umiejętności i wiedzę we wszystkich liniach biznesowej naszej firmy:
- Hub IT
- Hub operacji Bizesowych
- Sprzedaż
- Finanse
- Zespoły wspierające biznes
Jak praktyki wyglądają w danych?
- Średnia ocena praktyk 4,40/5,0.
- Wsparcie opiekuna praktyk zostało ocenione na poziomie 4,80/5,0.
- NPS wyniósł 60, jest to wynik do domu. Jednak zachęca do pracy i rozwoju naszego programu praktyk.
- 87,5% praktykantów chce pracować w przyszłości w eService.
Dzielimy się wiedzą. Raporty z naszych badań dostępne są publicznie w wielu językach, a także nasi experci publikują artykuły na łamach prestiżowych gazet:
Międzynarodowe badanie Postaw wobec form płatności prowadzimy cyklicznie już 5 lat. Wyniki publikujemy w social mediach i na portalach branżowych. Piszą o nas, a nasi eksperci wypowiadają się na łamach gazet:
- ksiegowosc.infor.pl
- telix.pl
- prnews.pl
- dlahandlu.pl
- alebank.pl
- managerplus.pl
- handelextra.pl
- https://mycompanypolska.pl/artykul/eservice-i-kevin-ruszyla-wspolpraca-z-litewskim-fintechem/8856
- https://gf24.pl/wp-content/uploads/2022/03/raport-e-commerce-1.pdf
- https://gf24.pl/28615/branza-it-przebija-szklany-sufit/
AKCJE PROSPOŁECZNE FIRMY / WOLONTARIAT
W zeszłym roku skala udzielonej przez nas pomocy była niesamowita.
– Ruszyliśmy z akcją „Płacę i Pomagam”, której celem było ułatwienie przedsiębiorcom włączenia się w zbiórki pieniężne na pomoc Ukrainie. Z wykorzystaniem autorskiego systemu przygotowanego dla serii nowoczesnych terminali płatniczych Tetra stworzyliśmy funkcjonalność, która przy okazji codziennych transakcji kartą umożliwiła szybkie przekazywanie datków. Środki wpłacane dzięki terminali eService trafiły w całości i bez pośredników na konta wybranych – sprawdzonych i wiarygodnych – organizacji charytatywnych, takich jak SOS Wioski Dziecięce w Polsce oraz Polski Czerwony Krzyż.
- Biegi charytatywne i wspieranie instytucji charytatywnych (UNICEF, Rak&Roll, Mimo Wszystko Anny Dymnej, Fundacja dla zwierząt Niechciane i Zapomniane, SiePomaga) ;
- Zbiórki pieniędzy przeznaczonych na pomoc potrzebującym (organizujemy w siedzibie firmy kiermasze charytatywne);
- Zbiórki krwi – eService posiada Certyfikat Firmy Promującej Honorowe Oddawanie Krwi;
- Wsparcie instytucji charytatywnych: Dom Dziecka (coroczna akcja Zostań Świętym Mikołajem – spełniamy marzenia dzieci z domu dziecka, kupujemy prezenty świąteczne na podstawie nadesłanych przez dzieci listów do Mikołaja (Dom Dziecka pod Białymstokiem – 2017/2018/2019/2022) ;