Estée Lauder otworzy centrum rozwoju zapachów

fashionbiznes.pl 1 rok temu

Ikoniczna Francja wraz z jej kosmetycznymi doświadczeniami nieprzerwanie przyciągają amerykańskie grupy kosmetyczne. Podczas gdy marka Coty rozpoczęła handel na giełdzie Euronext Paris, grupa Estée Lauder poinformowała o utworzeniu centrum innowacji zapachowej w Paryżu. Zauważmy, iż marka założona przez Josephine Esther Mentzer zadeklarowała 40-proc. wzrost w segmencie prestiżowych zapachów w porównaniu do 2019 roku.

Przeczytaj również: Podsumowanie zmian w branży beauty w III kwartale 2023

Estée Lauder – centrum zapachowe

Najnowszy obiekt tworzony przez amerykański koncern swoją siedzibę będzie miał w Paryżu (nie ogłoszono jeszcze dokładnego adresu). Wiadomo natomiast, iż będzie on nosił nazwę „L’Atelier”, a jego celem stać ma się poszukiwanie innowacji oraz dbanie o rzemiosło. Z uzyskanych informacji wiemy, iż na jego otwarcie poczekamy niemal do końca 2024 roku.

Jego misją będzie wspieranie rozwoju portfolio marek zapachowych grupy Estée Lauder poprzez ustanowienie bliskiego kontaktu z jej perfumiarzami, dostawcami oraz partnerami produkcyjnymi. Prowadzony przez dedykowany zespół ekspertów zapachowych L’Atelier pogłębić ma współtworzenie i współpracę z podmiotami zewnętrznymi. Celem jest przyspieszenie czasu wprowadzania na rynek innowacyjnych zapachów, opakowań i koncepcji – powiedział rzecznik marki.

Z pewnością ruch marki jest próbą wykorzystania dynamiki swojej działalności w zakresie zapachów. Według Euromonitora, rynek ten będzie rósł o 9 proc. rocznie przez najbliższe cztery lata. Podkreślmy jednak, iż w całym roku obrotowym 2022/23, kończącym się 30 czerwca, sprzedaż spadła o 10 proc. do 15,93 mld USD (- 6proc. w ujęciu porównywalnym).

Przeczytaj również: Top spółki beauty na świecie, w które warto inwestować [analiza techniczna]

Estée Lauder – podstawowe informacje

Estée Lauder to marka kosmetyczna założona przez urodzoną 1 lipca 1906 roku Josephine Esther Mentzer. Jej marzenie o tworzeniu zaczęło się spełniać dzięki kontaktom wuja, doktora Johna Schotza. To on wprowadził ją do świata mody. Od 1924 roku prowadziła własne przedsiębiorstwo „New Way Laboratories”. Dzięki krewnemu chemikowi, młoda dziewczyna gwałtownie opanowała sztukę mieszania substancji, z których powstawały kosmetyki o wyjątkowych zapachach i adekwatnościach. Jej eksperymenty odbywały się w kuchni, a próby doprowadziły do powstania linii kremów nadających cerze zdrowy koloryt i blask.

W 2003 roku, magazyn „Fortune” umieścił Estée Lauder na 349 pozycji wśród najbardziej wpływowych firm amerykańskich. Oszacowano, iż działalność marki generowała przychody w kwocie 4,5 mld USD, zatrudniając przy tym 21,5 tys. pracowników. Estée Lauder posiada duże portfolio marek zapachowych, w tym Jo Malone London, Tom Ford i Le Labo, a także francuskie domy Kilian Paris i Editions de Parfums Frédéric Malle.

Przeczytaj również: DIOR J’ADORE: wyjątkowa wystawa celebrująca kultowy zapach

Zdjęcie główne:

Idź do oryginalnego materiału