Gaming Factory miał 3,95 mln zł straty netto, 3,4 mln zł straty EBITDA w 2023 r.

3 tygodni temu

Warszawa, 26.04.2024 (ISBnews) – Gaming Factory odnotował 3,95 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2023 r. wobec 7,77 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.

Strata operacyjna wyniosła 3,55 mln zł wobec 5,16 mln zł straty rok wcześniej. Strata EBITDA wyniosła 3,4 mln zł wobec 5,03 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,65 mln zł w 2023 r. wobec 2,53 mln zł rok wcześniej.

“Za nami bardzo pracowity i udany pod kątem działalności operacyjnej okres. Na początku 2023 roku kurs spółki oscylował w granicach 5 złotych przy bardzo mizernych obrotach, zaś w nowy rok weszliśmy z kursem na poziomie 12 zł, z inwestorem instytucjonalnym na pokładzie i kapitałem pozyskanym na dalszy rozwój – przy niekorzystnym sentymencie wokół branży. Co więcej, pozyskaliśmy bardzo mocnego zagranicznego partnera i kolejne miliony na rozwój, tym razem naszej głównej produkcji. Sytuacja Gaming Factory na przestrzeni kilkunastu miesięcy zmieniła się diametralnie. Aktualnie firma jest w lepszej kondycji niż kiedykolwiek. Koncentracja na własnych zespołach produkcyjnych, marketingowych czy testerskich okazała się słusznym krokiem i przynosi coraz lepsze efekty. Zatrudnienie w strukturach naszej firmy urosło do około 50 osób. Nasz zespół jest bardzo doświadczony i zaangażowany, co bardzo mnie cieszy. Przed nami bowiem najważniejsze miesiące w historii firmy, wszyscy jesteśmy na to gotowi” – powiedział prezes Mateusz Adamkewicz, cytowany w komunikacie.

Dodał, iż najważniejszym wydarzeniem zeszłego roku było ogłoszenie i “entuzjastyczne” przyjęcie przez graczy i media “Japanese Drift Master” – najważniejszej produkcji spółki.

“Premiera flagowego tytułu jest zaplanowana na ten rok, a główną wersję poprzedzi jeszcze letni prolog. jeżeli chodzi o wyniki finansowe, to przy braku większych premier i dużych inwestycjach w rozwój zespołu w 2023 roku pozostaliśmy pod kreską. Dodatkowo w związku z pełną koncentracją na ‘JDM’ musieliśmy podjąć niełatwe decyzje o wstrzymaniu czy zaniechaniu kilku produkcji, co również miało negatywny wpływ na wyniki za ubiegły rok. Jesteśmy w pełni skoncentrowani na naszej najważniejszej premierze, co powinno radykalnie przełożyć się na wyniki już za 2024 rok oraz dalszy dynamiczny rozwój naszej firmy” – podsumował prezes.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2023 r. wyniosła 3,27 mln zł wobec 5,42 mln zł straty rok wcześniej.

Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole, notowany na głównym rynku GPW. Spółka produkuje i wydaje gry o zróżnicowanej tematyce, w tym: symulatory, gry przygodowe i gry akcji.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału