Google pokaże ubranie na ciele i znajdzie jego tańszy zamiennik

fashionbiznes.pl 1 rok temu

Przymierzając ubrania w sklepie, od razu możemy stwierdzić, czy do nas pasuje. jeżeli tak nie jest, szeroka gamą produktów z pewnością pozwoli dobrać coś, co leży na nas idealnie. To doświadczenie, które w teorii jest niedostępne w zakupach online, Google postanowił uczynić realnym. Wprowadzenie wirtualnej przymierzalni, pomoże dopasować strój choćby zza ekranu telefonu. Wraz z nowymi funkcjami, z przymierzalni mogą skorzystać już kobiety i mężczyźni.

Aby dostarczyć zakupowych wrażeń na jak najwyższym poziomie, w tym roku Google wprowadził szereg nowych funkcji: wirtualna przymierzalnia odzieży wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję, aby pokazać ubrania na szerokiej gamie prawdziwych modelek, a nowe filtry pomogą znaleźć dokładnie to, czego szukasz.

Chociaż odzież jest jedną z najczęściej wyszukiwanych kategorii zakupów, większość kupujących online jest zgodna z tym, iż przed zakupem trudno jest przewidzieć, jak ubrania będą prezentować się na sylwetce. 42 proc. kupujących online nie czuje się reprezentowanych przez zdjęcia modelek, a 59 proc. czuje się niezadowolonych z przedmiotu, który kupili w sieci, ponieważ wyglądał na nich inaczej, niż oczekiwano. Wirtualna przymierzalnia od Google pozwala sprawdzić jeszcze przed zakupem, czy dany produkt będzie leżeć odpowiednio.

Jak działa wirtualna przymierzalnia?

Wirtualna przymierzenie odzieży pokazuje, jak ubrania wyglądają na różnych rzeczywistych modelach. Dotychczas marki modowe indywidualnie fotografowały stroje na osobach lub cyfrowo nakładały je na zdjęcia modelek, czego efektem był płaski wygląd produktów. Sztuczna inteligencja od Google wykorzystuje dane Shopping Graph do nakładania cyfrowych ubrań na prawdziwe modelki, dzięki czemu można uzyskać rzeczywisty wygląd tkaniny na danej sylwetce. Funkcja wirtualnej przymierzalni odzwierciedli w jaki sposób tkanina będzie marszczyć się i w naturalny układać na różnych typach ciała. Google wykorzystuje tu różnorodne typu sylwetek, w rozmiarach XXS–4XL, reprezentujące różne odcienie skóry, kształty ciała, pochodzenie etniczne i rodzaje włosów. Sposób, w jaki stworzono funkcję Virtual Try-On, Google szczegółowo wyjaśnia TUTAJ.

Usługa aktualnie dostępna jest tylko w Stanach Zjednoczonych, ale wraz z postępem Google możemy spodziewać się, iż już niedługo będzie wprowadzona również na rynki europejskie. Marki dostępne w wirtualnej przymierzalni to między innymi H&M, Anthropologie, J.Crew, Abercrombie & Fitch, Banana Republic, czy Under Armour. Warto podkreślić, iż opcja Virtual Try On od Google jest częścią Search Generative Experience, eksperymentalnej wersji wyszukiwarki Google, która wymaga rejestracji użytkownika.

Choć usługa została wprowadzona do użytków klientów w USA już w połowie bieżącego roku, Google sukcesywnie rozszerza ją o nowe funkcje. Zaledwie kilka dni temu wirtualna przymierzalnia, która dotychczas bazowała tylko na damskich sylwetkach, rozszerzyła swoje możliwości o modę męską, a konkretniej o kategorię topów. od dzisiaj klienci w USA będą mogli sprawdzać jak wybrane produkty będą pasować i wyglądać na ich własnych ciałach.

Funkcja Google przedstawi różne zakupowe opcje

Wirtualna przymierzalnia Google to nie jedyne udogodnienie z wykorzystaniem AI wprowadzone przez technologicznego giganta. Google ułatwia zakupy stosując nowe, udoskonalone filtry wyszukiwań. jeżeli podoba ci się konkretna rzecz, ale szukasz jej tańszej wersji lub innej opcji kolorystycznej – Google wyciągnie pomocną dłoń i w kilka sekund znajdzie modele zgodne z twoimi preferencjami. Dzięki uczeniu maszynowemu i nowym algorytmom dopasowywania wizualnego Google pozwala na poszukiwania produktu pod kątem różnorodnych kolorów, stylów czy wzorów. W przeciwieństwie do zakupów w sklepie, gdzie klient ograniczony jest do asortymentu jednego dostawcy, Google dostarczy cały wachlarz produktów dostępnych w sieci.

Istotna zmiana dla sprzedawców

Dostosowywanie się do technologicznych realiów i wychodzenie na przeciw potrzeb konsumentów, ma również znaczącą wartość dla producentów odzieży. Badania Google wskazują, iż 79 proc. ankietowanych konsumentów online zadeklarowało, iż są bardziej chętni do kupienia rzeczy online, jeżeli mają pewność, iż będą w niej dobrze wyglądać. Możliwość przymierzenia ubrań danych marek w wirtualnej przymierzalni pozytywnie wpływa na odbiór danej marki i owocną interakcję na linii sprzedawca – klient. Google wskazuje, iż odbiór danej marki i jej produktów może zwiększyć się choćby o 30 proc.

Zdjęcie główne: mat. prasowe Google

Idź do oryginalnego materiału