Grupa PHH liczy w tej chwili ponad 50 hoteli i obiektów z blisko 6 tysiącami pokoi, co czyni ją drugą największą grupą hotelową w kraju i pierwszą z wyłącznie polskim kapitałem. Grupa współpracuje – jako franczyzobiorca – z czołowymi światowymi sieciami hotelowymi, takimi jak Marriott International, Hilton International, Best Western Hotels&Resorts, InterContinental Hotels Group i Louvre Hotels Group.
Celem grupy jest utworzenie silnego i profesjonalnego polskiego podmiotu hotelowego, konkurencyjnego w branży, sprawnie zarządzającego bazą obiektów poprzez wdrażanie nowoczesnych procedur, poprawę rentowności czy dostosowanie standardu hotelu do ewentualnego wprowadzenia marki hotelowej.
Grupa PHH oferuje rozbudowaną sieć hoteli i obiektów, zlokalizowanych w różnych częściach Polski – w dużych miastach, mniejszych miejscowościach, a także turystycznych rejonach górskich i nadmorskich, o zróżnicowanym standardzie: biznesowe premium, wypoczynkowe premium, biznesowe, ekonomiczne, wypoczynkowe, uzdrowiska. W skład grupy wchodzi 10 spółek – Polski Holding Hotelowy, PHH Hotele, Gliwicka Agencja Turystyczna, Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Usług Turystycznych, PHN Property Management, Przedsiębiorstwo Usługowe Holtur, Interferie, Interferie Medical SPA, Geovita i Elbest.
Esencja marki PHH (claim branding): „Polski kapitał – światowa jakość.”
Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl
„Grupa PHH jest pierwszym pracodawcą, spośród firm z branży turystyczno-hotelarskiej, z certyfikatem naszej redakcji. Przyznając certyfikat, w szczególności pragnęliśmy docenić obszar kultury organizacyjnej, której model opiera się na motywowaniu, angażowaniu i docenianiu pracownika. Takie elementy jak integracja i inspirowanie innych, pogłębianie więzi i relacji wewnątrz zespołu poprzez udział we wspólnych projektach sprawiają, iż w PHH istnieje twórcze i angażujące środowisko pracy.
Doskonale odzwierciedla to realizowany od 2021 r. innowacyjny program “AMBASADOR”, którego idea i założenia przynoszą efekt w postaci przyjaznej atmosfery w firmie i budowania silnych i pozytywnych relacji z pracownikami. Dodatni wpływ programu widzimy również w pozostałych sferach, takich jak work-life balance czy obszar prozdrowotny. Ogromnie cieszy nas fakt, iż realizowany przez PHH projekt wzmacnia i propaguje postawy prospołeczne. Wyrazy uznania Jesteśmy pewni, iż “AMBASADOR” będzie świetną inspiracją dla innych pracodawców w Polsce i znakomitym przykładem dla firm z branży hotelarskiej. Warto też dodać, iż Grupa PHH to miejsce przyjazne dla rozwoju zawodowego kobiet, 60% kadry zarządzającej stanowią Panie.
Serdecznie gratulujemy, życząc Grupie PHH kolejnych sukcesów w tworzeniu nowoczesnego i przyjaznego środowiska pracy, a także dalszego rozwoju projektu AMBASADOR oraz podobnych inicjatyw angażujących i integrujących pracowników”.
Profil Pracodawcy:
RELACJE Z PRACOWNIKAMI
Kultura organizacyjna PHH jest najlepiej wyrażona w autentycznym i innowacyjnym programie AMBASADOR, który jest realizowany w firmie od października 2021 roku.
Jest to projekt, w którym doskonale widać, jakie wartości ma firma, jak buduje i utrzymuje relacje z pracownikami i między pracownikami. Jest to praktyczny sposób, w jaki firma dba o swoich pracowników.
Na czym polega innowacyjność programu AMBASADOR
Program AMBASADOR jest połączoną odpowiedzią na potrzeby firmy PHH (budowanie autentycznej marki pracodawcy) oraz aktualne potrzeby społeczeństwa, co wpływa na jego innowacyjność:
- pracodawca motywuje, wspiera i nagradza pracowników, aby byli zaangażowani nie tylko w swoim środowisku pracy i na swoich stanowiskach pracy, ale by również aktywnie działali na rzecz społeczeństwa
- stwarza okazję do pracy społecznej, aby pracownicy mieli satysfakcję z niesienia pomocy innym oraz poczucia, iż można zmieniać świat wokół siebie, dając swoją energię i wsparcie innym ludziom z lokalnej społeczności
- program z jednej strony angażuje pracowników, a z drugiej strony promuje działania i postawy pracowników, które wzmacniają dobrostan jednostki oraz pogłębiają poczucie sprawczości, empatii i wdzięczności
Filary programu AMBASADOR
- wzmocnienie więzi społecznych na poziomie relacji ze społeczeństwem: wzmacnianie norm społecznych oraz wolontariat pracowniczy
- profilaktyka prozdrowotna, która promuje zapobieganie chorobom i wzmacnia zdrowie pracownika
Cele programu AMBASADOR:
- pobudzanie zaangażowania pracowników, aby byli prawdziwymi ambasadorami swojej firmy, którzy autentycznie identyfikują się ze swoim pracodawcą
- tworzenie nowych form uznania dla pracowników
- tworzenie kultury organizacyjnej, która wzmacnia postawy odpowiedzialności społecznej i obywatelskiej oraz wzmacnia więzi koleżeńskie
- wzmocnienie retencji pracowników i integracji zespołów w oparciu o wspólne wartości
- budowanie wizerunku zaangażowanego pracodawcy, który ma realne działania w zespołach i w społeczeństwie
Działania z zakresu wolontariatu pracowniczego są prowadzone długoterminowo i przez cały rok, a wolontariacie biorą udział osoby z zarządu firmy, dyrektorzy, kierownicy i pracownicy liniowi obiektów hotelarskich.
Komunikacja wokół programu AMBASADOR ma na celu pokazanie wewnętrznych działań marki pracodawcy, aktywizację pracowników, aby działania prospołeczne trwały przez cały rok, a nie tylko akcyjnie.
Ponadto program AMBASADOR jest wykorzystywany do regularnej komunikacji wewnętrznej, która przybliżała sylwetki pracowników, pokazuje ich w działaniu, aby przykłady z życia były dla innych inspiracją.
NA BAZIE PROGRAMU AMBASADOR POWSTAŁA KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA, KTÓRA OBEJMOWAŁA:
- Regularne informowanie pracowników w newsletterach wewnętrznych o rozwoju programu.
- Informowanie o statusach, punktach i nagrodach w programie oraz laureatach, czyli Ambasadorach, w tym wręczanie nagród.
- Stworzenie dedykowanej strony internetowej (platforma programu), przez co w pełni wykorzystano nowoczesne rozwiązania technologiczne w duchu ekologii – zgłoszenia do programu są w formie online, bez dodatkowego zużycia papieru; z programu można korzystać również na wszystkich urządzeniach mobilnych.
- Zwiększenie świadomości o działaniach prospołecznych i prozdrowotnych programu Ambasador, by pobudzić udział i zaangażowanie pracowników na różnych szczeblach.
- Informowanie o kampaniach prospołecznych i prozdrowotnych, które firma poradzi przez cały rok i zachęcanie pracowników do udziału
Organizatorzy programu AMBASADOR na bieżąco monitorują poszczególne aktywności w postaci miesięcznych raportów i walidacji aktywności, aby mieć pewność, iż aktywności są dopasowane do potrzeb pracowników i cieszą się ich zainteresowaniem.
Informacje o wynikach/wskaźnikach programu są regularnie przekazywane w materiałach wewnętrznych i biuletynach.
WSKAŹNIKI MONITOROWANIA:
- Liczba założonych kont
- Suma przyznanych punktów
- Punkty wymienione na nagrody
- Wartość odebranych nagród
- Zgłoszone aktywności
- Udział jednorazowy w wolontariacie społeczny
- Wolontariat – członkostwo
- Punkty za wyjątkową pomoc koleżeńską
- Ponadstandardowe wykonywanie obowiązków
- Udokumentowana pochwała gościa lub współpracownika
- Profilaktyka zdrowotna
- Udział w akcjach pomocy dla Obywateli Ukrainy
- Dzień Ziemi
- Polecenie pracownika
- Punkty na start
- Cashback
W REZULTACIE W PROGRAMIE JEST OBECNIE:
- 1 potrójny Ambasador
- 9 podwójnych Ambasadorów
- 62 pojedynczych Ambasadorów
To, co jest niezwykle ważne – pracownicy bardzo chętnie udzielają swojego wizerunku do promocji i komunikacji działań w programie AMBASADOR i są bardzo dumni, iż swoim przykładem mogą inspirować innych do działania oraz zmieniać świat wokół siebie.
Zarówno na zdjęciach, jak i filmach widać prawdziwą euforia laureatów, którzy otrzymują status AMBASADORA. Dotyczy to różnych pokoleń pracowników niezależnie od płci, czy narodowości.
POTWIERDZENIE AUTENTYCZNOŚCI PROGRAMU AMBASADOR – WYBRANE WSKAŹNIKI*
- Wzmocnienie postaw autentycznych w dialogu partnerskim obserwowane we wzroście liczby pochwał ze strony współpracowników (1543%) oraz otrzymanych punktów za wyjątkową pomoc koleżeńską (1000%).
- Pro aktywność pracowników obserwowana poprzez udział jednorazowy w wolontariacie społecznym (1970% ).
- Wizerunek marki nowoczesnej, dbającej o pracowników poświadczone ponadstandardowym wykonywaniem obowiązków pracowniczych (1763%).
- Zaangażowanie i budowanie poczucia wśród pracowników PHH w ramach rozumienia, iż wszyscy mają wpływ na budowanie marki – wzrost udziału uczestników w programie Ambasador w latach 2022-2023 z 250 do 370 osób.
*Dane z okresu: marzec 2022 r. – marzec 2023 r.
DOTYCHCZASOWE REZULTATY DZIAŁANIA PROGRAMU AMBASADOR:
- Autentyczność i satysfakcja ambasadorów, którzy dobrowolnie i świadomie współdziałają ze swoim pracodawcą.
- Podejmowanie przez pracowników aktywności, które wykraczają poza zadania zawodowe i dają im nowe doświadczenia i pozytywne emocje.
- Stworzenie zorganizowanych możliwości wolontariatu pracowniczego, w którym można dopasować aktywności społeczne w zależności od indywidulanych zainteresowań i wolnego czasu.
- Możliwość współpracy z innymi ludźmi (poza firmą), poszerzanie horyzontów oraz uwrażliwienie na drugiego człowieka.
- Zainteresowanie pracowników profilaktykę prozdrowotną, aby zapobiegać, a nie leczyć.
ROZWÓJ PRACOWNIKÓW
Rozwój zawodowy pracowników PHH odbywa się na dwóch płaszczyznach:
- szkolenia, warsztaty edukacyjne, mentoring, coachnig oraz udział w konferencjach webinariach w ramach tematów, które są najważniejsze dla spółki i wg potrzeb pracowników każdego szczebla (np. szkolenia BHP, szkolenia z zakresu bezpieczeństwa danych (RODO) i systemów informatycznych, szkolenia stanowiskowe oraz podnoszące kwalifikacje pracowników – z naciskiem na stanowiska operacyjne, sponsorowana nauka języków obcych metodą e-learning, szkolenia związane z aktualizacją przepisów prawa i zasadami programów funkcjonujących w firmie, warsztaty rozwoju programu grywalizacji organizowane dla laureatów konkursu Ambasador
- udział w specjalistycznych szkoleniach sieci hotelowych (Marriott International, Hilton International, Best Western Hotels&Resorts, InterContinental Hotels Group, Louvre Hotels Group), które są realizowane wg stanowisk na różnych etapach rozwoju zawodowego pracowników
Dodatkowo:
- udział przedstawicieli Spółki w konferencjach branżowych (np. Hotel Trends, Profit Hotel itp.) i tematycznych (jak np. Konferencja PFR),
- uzyskane nagrody dot. Pracowników
Firma została wyróżniona na Gali Odpowiedzialny i Przyjazny Pracodawca
Polski Fundusz Rozwoju oraz Pracownicze Plany Kapitałowe PPK po raz 4. wyróżniły firmy, których pracownicy oszczędzają w PPK. Wśród laureatów znalazł się Polski Holding Hotelowy, który otrzymał nagrodą specjalną „Odpowiedzialny i Przyjazny Pracodawca”.
Celem programu jest wyróżnienie przedsiębiorców, którzy zaangażowali się we wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) w swoich firmach. – Ponad 70 proc. pracowników spółki przystąpiło do programu Pracowniczych Planów Kapitałowych.
Partnerstwo z jednostkami edukacyjnymi:
- umowy ze szkołami hotelarskimi, gastronomicznymi na praktyki uczniowskie w hotelach PHH
- praktyki studenckie na podstawie umów zlecenie w Biurze Zarządu oraz w poszczególnych Oddziałach
Informacje dodatkowe:
- Hotel Renaissance z Warszawy wziął udział w dniu otwartym Zespołu Szkół Gastronomicznych im. Eugeniusza Pijanowskiego przy ulicy Poznańskiej. Hotel Renaissance zasilił grono przedstawicieli najlepszych hoteli w Warszawie zaproszonych przez dyrekcję szkoły
W związku z rozwojem spółki i zwiększeniem liczby obiektów, w tym i liczby pracowników w ramach holdingu – od stycznia tego roku podjęto kompleksowe działania w kierunku strategicznego projektu Employer Brandingu w ramach których zdefiniowane będę potrzeby edukacyjne pracowników w ujęciu długoterminowym. Rozważane jest także stworzenie kompleksowego i długoterminowego programu rozwoju zawodowego pracowników, który będzie poprzedzony badaniami potrzeb edukacyjnych.
WORK LIFE BALANCE
Firma dba o dobrostan pracowników i zachęca ich do równowagi między pracą zawodową, a życiem prywatnym. Aktywności w tym zakresie są przedstawione w punkcie 1. oraz prezentacji.
ZDROWE MIEJSCE PRACY
Firma zwraca uwagę na działania pro zdrowotne, a szczególnie profilaktykę zdrowotną i nagradza pracowników za ich aktywności w tym zakresie w programie AMBASADOR.
Firma uzyskała Certyfikaty bezpieczeństwa Covid-19
- poszczególne Oddziały PHH uzyskały certyfikaty potwierdzające , iż każdy obiekt w 100% spełnia wymogi bezpieczeństwa sanitarnego
Firma oferuje:
- pakiet opieki medycznej w PZU Zdrowie – z dostępem dla wszystkich pracowników do bezpłatnej diagnostyki i 11 specjalistów w placówkach PZU na terenie całego kraju
- pakiet ubezpieczenia na życie w PZU Życie – aktywny w kraju i za granicą
Dodatkowo
PHH prowadzi bieżące działania na rzecz ochrony środowiska – wybrane przykłady
- Instalację perlatorów, czy segregacja śmieci tam, gdzie jest to możliwe oraz np.
Hampton by Hilton Warsaw Airport Stawia na ECO. Zgodnie z polityką sieci Hilton, a także w trosce o środowisko hotel Hampton by Hilton Warsaw Airport wycofuje się z plastiku. Do wyboru mamy kubek ryżowy wielokrotnego użytku, notes z jabłek, czy słomki ze słomy. Pierwsza część nowych ekologicznych gadżetów jest już dostępna w hotelu.
- Podobnie jak w poprzednich latach hotel Courtyard by Marriott Warsaw Airport wziął udział w akcji „Godzina dla Ziemi”. W sobotę, 26 marca 2022 o godz. 20:30, na jedną godzinę zostały przygaszone światła główne na terenie hotelu. Pracownicy hotelu są dumni, iż co roku w ten tak prosty sposób przyczyniają się do ochrony środowiska naturalnego.
- Na terenie parkingu hotelu Renaissance ruszył dostęp do ładowarki pojazdów elektrycznych.
Ładowarka charakteryzuje się możliwością jednoczesnego ładowania dwóch aut elektrycznych o mocy od 1,4 kW do 22 kW każde. Operatorem stacji jest Orlen.
- W związku z obchodami Dnia Ziemi – 22 kwietnia, pracownicy hotelu Courtyard zorganizowali sprzątanie świata z elektroodpadów, tonerów i baterii, natomiast pracownicy hotelu Moxy Katowice Airport wysprzątali cały teren hotelowy.
Hotel Courtyard promuje akcję wśród wszystkich pracowników licząc, iż uda się wymienić wszystkie elektro-odpady na coś wartościowego. W tym roku celem zbiórki jest zdobycie materiałów plastycznych potrzebnych do arteterapii. Z kolei załoga Moxy Katowice Airport wysprzątała cały teren hotelowy. Zostały wyzbierane wszystkie śmieci, wygrabiona zieleń oraz pozamiatane podjazdy.
PROWADZONO TAKŻE DEDYKOWANE KAMPANIE INFORMACYJNE POWIĄZANE Z PROGRAMEM AMBASADOR
Profilaktyka zdrowotna (wybrane):
- I Ty zostań honorowym krwiodawcą
- Europejski Dzień walki z rakiem prostaty – 15 września
- Europejski Dzień walki z rakiem piersi – 15 października
Do komunikacji wewnętrznej włączono także działania CSR firmy wg Kalendarz CSR na dany rok.
BENEFITY PRACOWNICZE W PHH
System premiowania: motywacyjny, zindywidualizowany system premiowania pracowników – ze stosowaniem indywidualnych planów motywacyjnych z celami przypisanymi do każdego rodzaju stanowiska
- pracownicy mają wymierny wpływ na osiągnięty wynik, poprzez zaangażowanie w wykonywanie swoich zadań
- wzmacniane są relacje międzyludzkie poprzez feedback przekazywany przy omówieniu realizacji planu.
Benefity pracownicze:
- program grywalizacji Ambasador
- sponsorowane pakiety ubezpieczenia na życie (PZU Życie)
- sponsorowane pakiety prywatnej opieki medycznej (PZU Zdrowie)
- refundowana nauka języków obcych metodą on-line (Langmedia)
- preferencyjne stawki pracownicze na pobyty w hotelach Grupy
- preferencyjne stawki pracownicze na posiłki pracownicze
- prężnie działający fundusz socjalny (dopłaty do wczasów, wypłaty świąteczne, spotkania dla pracowników i ich Rodzin)
System benefitów jest w układzie kafeteryjnym na platformie Benefit Systems, co pozwala pracownikowi wybrać rodzaj dodatkowego świadczenia (karta fitness lub bilet do teatru).
NAGRODY
Przyznane firmie nagrody lub wyróżnienia w obszarze HR w ciągu ostatnich 3 lat
PHH został wyróżniony na Gali Odpowiedzialny i Przyjazny Pracodawca
Polski Fundusz Rozwoju oraz Pracownicze Plany Kapitałowe PPK po raz 4. wyróżniły firmy, których pracownicy oszczędzają w PPK. Wśród laureatów znalazł się Polski Holding Hotelowy, który otrzymał nagrodą specjalną „Odpowiedzialny i Przyjazny Pracodawca”.
Celem programu jest wyróżnienie przedsiębiorców, którzy zaangażowali się we wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) w swoich firmach.
ZAANGAŻOWANIE PROSPOŁECZNE PHH
Pracownicy PHH w ramach programu AMBASADOR dobrowolnie uczestniczą działaniach prospołecznych przez cały rok.
Dodatkowe informacje o wolontariacie pracowników:
- Nasz kolega z biura zarządu, Jerzy Żochowski organizator zlotów harcerskich w 78. rocznicę Powstania Warszawskiego został odznaczony srebrnym krzyżem zasługi przez Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, Andrzeja Dudę
- Coroczny udział w akcji SOS Wioski Dziecięce np. w 2020 roku
„Drodzy Mikołajowie, w tym roku po raz kolejny wsparliśmy podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Pomimo wyzwań, które niesie za sobą pandemia nie mogliśmy zapomnieć o potrzebujących i wspólnie spełniliśmy aż 139 mniejszych i większych dziecięcych marzeń! Odzew był ogromny! Nasze serca pomieściły o 52 listy więcej niż w ubiegłym roku. Po otrzymaniu pięknie zdobionych listów ruszyliśmy na zakupy. Następnie hotele przekazały 39 paczek do wiosek w Karlinie i Siedlcach. A w transporcie 106 paczek do Lublina i Kraśnika pomógł nam nasz diler Carolina Toyota Wola/Włochy/Wesoła wypożyczając pro bono samochód dostawczy.
Polski Holding Hotelowy, tradycyjnie już w okresie przedświątecznym, włączył się w szereg działań charytatywnych. Pracownicy holdingu, jak co roku wsparli akcję Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce – Listy do św. Mikołaja oraz działania Fundacji Dziecięca Fantazja, a także objęli patronatem wybrane placówki pożytku publicznego.
Np.
- W ramach akcji CSR pracownicy Holiday Inn Rzeszów Airport, wspomogli w tym roku Dom Samotnej Matki w Rzeszowie. Zespół hotelu zebrał najpotrzebniejsze rzeczy (ubrania, zabawki dla dzieci, środki higieniczne i chemiczne) i przekazał paczki.
- Już po raz 10 charytatywna sztafeta Poland Business Run odbyła się w niedzielę 5 września, a 5-osobowa drużyna Golden Tulip pokonała 4 km na rzecz pomocy osobom po amputacji i z niepełnosprawnością ruchową.(09.2021)
Polski Holding Hotelowy jest także inicjatorem pierwszych w branży hotelowej ŚNIADAŃ HR, które zwracają uwagę przedstawicieli branży na najważniejsze wyzwania dla firm, w tym zatrzymania talentów w organizacjach oraz przywrócenia prestiżu zawodu hotelarza i pokazania hotelarstwa jako atrakcyjnego miejsca pracy niezależnie od wieku, płci, czy narodowości.
Zapraszamy na stronę www.phh.pl