Warszawa, 27.05.2025 (ISBnews) – Wirtualna Polska Holding ocenia, iż turystyka to dla Grupy obszar o największym potencjale wzrostu. Spodziewa się, iż pełny wpływ przejęcia Invia Group będzie widoczny za ok. 12 miesięcy, poinformował prezes Jacek Świderski
“Wyniki za I kwartał potwierdzają, iż turystyka to dla nas obszar o największym potencjale wzrostu. Przejęcie Invia Group zamknęliśmy miesiąc temu, na jego pełny wpływ poczekamy około 12 miesięcy. Pracujemy nad integracją zespołów, technologii i modeli działania. Cel jest niezmienny: budowa europejskiej grupy turystycznej, która będzie skutecznie konkurować z globalnymi platformami. Już teraz działamy na 9 europejskich rynkach i obsługujemy rocznie prawie 6 mln podróżnych. W segmencie reklamy i subskrypcji ogłaszamy wejście w obszar ‘retail media’, poprzez rozszerzenie odnoszącej sukcesy sieci WPartner” – powiedział Świderski, cytowany w komunikacie.
WPartner for Retailers jest odpowiedzią na rosnące potrzeby reklamodawców, którzy chcą docierać z przekazem marketingowym do użytkowników w miejscu podejmowania decyzjach zakupowych. Te nowe, jakościowe miejsca reklamowe będą umieszczone w sklepach online, platformach zakupowych (tzw. marketplace’ach) oraz aplikacjach mobilnych. Jednocześnie sprzedawcy, dołączając do WPartner for Retailers, rozbudują swój model biznesowy o przychody ze sprzedaży reklam, wyjaśniono.
Retail Media to dziś jeden z najszybciej rozwijających się segmentów reklamy cyfrowej. Dzięki bliskiemu połączeniu z aktywnością konsumencką, rynek ten ma według prognoz rosnąć w Polsce między 20 a 30% rocznie. Wirtualna Polska, posiadająca własną platformę reklamy Programmatic, dane o zachowaniach użytkowników i blisko 30-letnie doświadczenie w monetyzacji powierzchni reklamowej, naturalnie rozszerza swoją działalność o ten segment, podkreśliła spółka.
“WPartner for Retailers to rozwinięcie sprawdzonej już sieci brokerskiej dla wydawców – WPartner. Budujemy nowe źródło przychodów dla sklepów internetowych, tak jak z sukcesem dostarczamy od trzech lat popyt reklamowy do publisherów w Polsce i za granicą. Dołączenie powierzchni sklepów obok powierzchni wydawców pozwoli markom skutecznie docierać do potencjalnych konsumentów w środowiskach zakupowych, a platformom i sklepom online zarabiać na reklamie dzięki technologii i popytowi reklamowemu z WP” – dodała Inventory Efficiency&Growth Director Beata Tłuczkiewicz.
W I kw. 2025 roku przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding SA osiągnęły blisko 372 mln zł. To oznacza wzrost o ponad 22 mln zł, czyli o ponad 6% r/r. Kluczowym motorem wzrostu był segment turystyczny, w którym spółka sfinalizowała też rekordową inwestycję, czyli przejęcie Invia Group.
Skorygowana EBITDA wyniosła 85,8 mln zł i utrzymała się na poziomie nieco wyższym niż w 2024 roku. Zysk netto w I kw. wyniósł 12,4 mln zł. Segment turystyczny wygenerował przychody na poziomie 147,8 mln zł – o prawie 22 mln zł więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Dwucyfrowy wzrost przychodów odnotował również segment finansów konsumenckich, czytamy w komentarzu do wyników.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). W październiku 2024 roku z serwisów i usług internetowych spółki korzystało prawie 20 mln Polaków. Od 2015 r. Wirtualna Polska Holding jest notowana na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
(ISBnews)