Grupa Żabka sprawdzona przez PwC

2 dni temu
Zdjęcie: Grupa Żabka PwC


Agencja Informacyjna: Grupa Żabka, zarządzająca największą siecią sklepów w Polsce znów otrzymała certyfikat EQUAL-SALARY, przyznawany przez szwajcarską fundację o tej samej nazwie. Audyt potwierdził, iż luka płacowa w Grupie Żabka wynosi poniżej 5 proc. – to mniej niż średnia w Unii Europejskiej (12,7 proc.) i w Polsce (7,8 proc.).

Spis treści

Joanna Bańczewska o przewadze konkurencyjnej dzięki różnorodności i równości
W Grupie Żabka ważne są obiektywne kryteria wynagrodzeń
Katarzyna Komorowska wyjaśnia co jest ważne z perspektywy równości płac
Żabka ponownie przeszła certyfikację EQUAL-SALARY
Grupa Żabka liderem sklepów typu modern convenience
Kompleksowy ekosystem Grupy Żabka
Struktura ekosystemu Grupy Żabka

Certyfikat EQUAL-SALARY został przyznany na podstawie badania ośrodka doradczego PwC, w którym wzięło udział 2.800 osób z centrali, centrów logistycznych i spółek Grupy Żabka. Proces obejmował analizę danych, anonimowe ankiety oraz wywiady z pracownikami, zarządem i działem zarządzania zasobami ludzkimi (HR).

Joanna Bańczewska o przewadze konkurencyjnej dzięki różnorodności i równości

„Dzięki różnorodności i równości Grupa Żabka buduje swoją przewagę konkurencyjną – to one napędzają koprporację do działania i pozwalają się rozwijać.” – Wyznaje Jolanta Bańczerowska – członek zarządu, Chief People Officer, Grupa Żabka. – „Uzyskanie certyfikatu EQUAL-SALARY potwierdza, iż wynagrodzenia „nie mają płci”. To dla Grupy Żabka istotny sygnał, iż tworzy środowisko, w którym każdy ma równe szanse rozwoju i wpływu. Przedsiębiorstwo tak rozumie odpowiedzialne przywództwo.” – Uważa Jolanta Bańczerowska – członek zarządu, Chief People Officer, Grupa Żabka.

W Grupie Żabka ważne są obiektywne kryteria wynagrodzeń

Jak przekonują przedstawiciele; w Grupie Żabka ważne są obiektywne kryteria wynagrodzeń – takie jak umiejętności, wyniki oraz wpływ na organizację, które wzmacniają kulturę odpowiedzialności i zaufania, przyciągają talenty oraz sprzyjają budowaniu zaangażowanych zespołów. Przedsiębiorstwo stosuje zasady równego traktowania wszystkich pracowników i docenia ich indywidualne cechy oraz różnorodność zespołu, które wspierają rozwój organizacji.

Katarzyna Komorowska wyjaśnia co jest ważne z perspektywy równości płac

„Rok 2025 jest szczególnie istotny z perspektywy równości płac, a także kwestii związanych z różnorodnością w miejscu pracy, ponieważ wchodzą w życie nowe regulacje polskie i Unii Europejskiej, które dotyczą przedsiębiorców.” – Przypomina Katarzyna Komorowska – Partner, PwC Polska. – „Tym bardziej cieszy, iż są przedsiebiorstwa, które kulturę dbania o równość w organizacji, w różnych wymiarach, wprowadziły już dawno i przez cały czas skutecznie ją realizują. Dzięki temu można pokazywać dobre wzorce innym pracodawcom, którzy dopiero zaczynają tę drogę.” – Wyjaśnia Katarzyna Komorowska – Partner, PwC Polska.

Żabka ponownie przeszła certyfikację EQUAL-SALARY

Pierwszą certyfikację EQUAL-SALARY Foundation Grupa Żabka zakończyła z sukcesem już w 2022 r. jako pierwsze przedsiębiorstwo detaliczne. Certyfikat przyznawany jest na 3 lata. Po tym okresie, chcąc potwierdzić równe podejście do sposobu wynagradzania, przedsiębiorstwo musiała przejść kolejną certyfikację. Wyróżnienie opiera się na międzynarodowych standardach równości zgodnych z celami Organizacji Narodów Zjednoczonych i jest uznawane przez Komisję Europejską.

Grupa Żabka liderem sklepów typu modern convenience

Modern convenience to anglojęzyczny termin odnoszący do pojęcia „współczesnej wygody”, w węższym znaczeniu używa się go w odniesieniu do modelu małych sklepów, zwykle położony w dzielnicach mieszkaniowych miast albo w innych dogodnych i często odwiedzanych punktach przez klientów. W Polsce twórczo koncepcję sklepów modern convenience twórczo rozwija sieć sklepów Żabka.

W tego typu placówkach oferuje się przede wszystkim towary pierwszej potrzeby, a więc żywność i napoje, wiele jest gotowych do natychmiastowego spożycia, a zatem są to przede wszystkim gotowe, konfekcjonowane produkty spożywcze i napoje (mrożonki, konserwy, paczkowane wędliny i sery, lody) itp., środki czystości osobistej i gospodarczej, gazety, alkohole, papierosy, zapałki, baterie itd. Czasami są też np. losy na loterie. W sklepach sieci są to choćby startery do telefonów komórkowych i ich zasilenia, możliwość nadania i odebrania paczki, ubezpieczenia czy choćby naprawa obuwia. Sieć posiada też szeroką ofertę posiłków na ciepło takich jak hot dogi, pizza, panini, frytki i wiele innych. Furrorę stanowi sprzedaż wysokiej jakości gorącej kawy.

Kompleksowy ekosystem Grupy Żabka

Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem modern convenience, którego misją jest tworzenie wartości, poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.

Struktura ekosystemu Grupy Żabka

Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie moder convenience liczącą na koniec czerwca 2025 r. blisko 11.800 placówek, działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów, przez całą dobę, w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje ponadto zaawansowaną i stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, która powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza, restauracyjnej jakości, gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych, Grupa Żabka realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dóbr szybkozbywalnych (FMCG – angielski akronim dystrybucji MCG to skrót od angielskiego terminu: Fast Moving Consumer Goods). Spółka Żabka uruchomiła również w Republice Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo. Od października 2024 r. akcje Spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Dziękujemy za przeczytanie tekstu do końca. Polecamy inne wiadomości zamieszczone na stronie internetowej www.agencja-informacyjna.com. Życzymy ciekawej lektury. Agencja Informacyjna

AI, gospodarka /kam/ 21 października 2025, zdjęcie SHOX art Pexels.com

Idź do oryginalnego materiału