Jak jednym słowem opisać mijający rok – pełen wyzwań i przemian?
Gi Group Holding po raz 3. organizuje plebiscyt na HR-owe Słowo Roku, zapraszając pracujących, kandydatów, organizacje branżowe i media do zgłaszania słów i wyrażeń, które odzwierciedlały najważniejsze zjawiska świata pracy w mijającym roku. Wyrażenia można zgłaszać do 10 grudnia.
Język, który opisuje rzeczywistość HR
Plebiscyt, zapoczątkowany w 2023 roku, tworzy przestrzeń do refleksji nad tym, czym w danym roku żył świat pracy. Wskazywane w nim słowa to nie tylko modne hasła, ale terminy, które pojawiają się w rozmowach menedżerów, rekruterów i pracowników, a także w mediach, analizach branżowych czy debatach o gospodarce.
W ubiegłorocznej edycji HR-owym Słowem Roku zostało „AI”, co odzwierciedlało gwałtowny wzrost znaczenia sztucznej inteligencji w procesach HR, rekrutacji oraz zarządzania talentami. Drugie miejsce przypadło „jawności wynagrodzeń”, co potwierdza wagę tematu równości płacowej i nadchodzących zmian legislacyjnych. Na trzecim miejscu uplasował się „ChatGPT” – wyrażenie
Wybrane słowa nie są tylko hasłami – odzwierciedlają to, co było najważniejsze dla pracowników i pracodawców
– Plebiscyt daje nam szansę, by wspólnie podsumować mijający rok i nazwać zjawiska, które realnie wpływały na rynek pracy. Wybrane słowa nie są tylko hasłami – odzwierciedlają to, co było najważniejsze dla pracowników i pracodawców, pokazują też wyzwania, z którymi mierzyła się branża HR. Mijający rok pokazał, iż obok technologii równie ważne były wyzwania społeczne i ekonomiczne. Rosnące koszty, niepewność zatrudnienia, presja płacowa, rozwój kompetencji czy migracja to tylko niektóre z nich – mówi Kamil Jankowski, dyr. ds. marketingu i komunikacji w Gi Group Holding.
Zgłoszenia słów i wyrażeń – do 10 grudnia
Jeszcze do 10 grudnia 2025 r. każdy może zgłosić swoje propozycje słów i wyrażeń, które – jego zdaniem – najlepiej oddają ducha mijającego roku w HR. Zgłoszeń można dokonywać na oficjalnym profilu Gi Group Holding na LinkedIn: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7401557021205917696
11 grudnia spośród zgłoszonych propozycji Kapituła plebiscytu wybierze 10 słów. Internauci będą mogli głosować na wybrane słowo w otwartej ankiecie online do końca roku. Wyniki zostaną ogłoszone na początku stycznia 2026 r.
Organizatorzy i partnerzy
Inicjatorem plebiscytu jest Gi Group Holding wraz ze spółkami Gi Group, Grafton Recruitment i Wyser Executive Search. W działania włączają się również partnerzy: Federacja Przedsiębiorców Polskich, Polskie Forum HR oraz Konfederacja Lewiatan.

14 godzin temu











