Ikoniczny dom mody otwiera się na nowe inwestycje

fashionbiznes.pl 1 rok temu

Francuski dom mody poinformował o planie zakładającym inwestycję we włoskich podwykonawców z branży modowej i obuwniczej. Celem tego działania ma być integracja posiadanego już łańcucha dostaw.

Przeczytaj również: Co dalej z NFT? Czy branża mody poniesie konsekwencje spadku wartości wirtualnych tokenów?

Hermès – nowe inwestycje

W opublikowanym komunikacie dom mody Hermès opowiedział o możliwych ruchach inwestycyjnych. – Moglibyśmy rozważyć integrację pionową z inwestycjami w celu konsolidacji partnerstwa z niektórymi dostawcami, którzy podzielają nasze standardy. Takie jak na przykład jakość – powiedział Eric du Halgouet, wiceprezes wykonawczy Hermès ds. finansów.

W ostatnich latach obserwujemy znaczny rozwój oraz zacieśnianie kontroli nad produkcją wśród francuskich spółek kojarzonych z towarami luksusowymi. W opisany trend wpisuje się, więc również Hermès. – Większość naszych zakładów produkcyjnych znajduje się we Francji. Są one dobrze zintegrowane ze spółką. Część dostawców posiadających specjalistyczną wiedzę z zakresu wyrabiania obuwia i odzieży jest jednak we Włoszech. Myślimy o wzmocnieniu ich działalności. Może to przybrać formę inwestycji mniejszościowych , większościowych lub stworzenia specjalnego zakładu dedykowanego naszym produktom – dodał Halgouet.

Przeczytaj również: Te marki kosmetyczne biją rekordy popularności na TikToku [ranking]

Wzrost sprzedaży produktów domu Hermès

W trzecim kwartale bieżącego roku sprzedaż produktów francuskiego domu mody przewyższyła oczekiwania ekspertów. Za okres trzech miesięcy zakończony w ostatnim dniu września wyniosła ona 3,37 mld euro. W walutach stałych rosnąc o 15,6 proc. w porównaniu do danych zeszłorocznych. – Pomimo niepewnego kontekstu, nasze prognozy pozostają niezmienione. Zauważmy, jaki wzrost udało się wypracować w USA i Azji, w tym w Chinach – podsumował wiceprezes wykonawczy Hermès.

Jak poziom sprzedaży rozkładał się na poszczególne rynki? W obu Amerykach sprzedaż wzrosła o 20 proc. Jak się okazało, w wypracowaniu tych wyników nie przeszkodziła choćby podwyżka cen produktów. W Europie sprzedaż wzrosła o 18,1 proc. Pozytywne sygnały napłynęły również z Chin. – Jest to jednorodny postęp we wszystkich regionach geograficznych i kategoriach produktów – powiedział analityk Bernstein Luca Solca. Dodał on, iż wyniki są potwierdzeniem koncepcji mówiącej o „większej ekspozycji na produkty wysokiej jakości”.

Przeczytaj również: Eksperci wybrali kraje z najpiękniejszymi domami. Na podium znalazło się europejskie państwo

Polityka cenowa

Francuski dom mody nie odczuł zwolnienia sprzedaży choćby pomimo podniesienia cen. W tym roku średnia wartość produktów Hermès podrożała o 7 proc. Zacieśniając te dane… W Stanach Zjednoczonych wzrost był 3-proc., natomiast w Japonii aż dwucyfrowy. W tym kraju jednak powodem wahań był brak stabilności kursu.

Przeczytaj również: Anna Lewandowska w najbardziej kontrowersyjnych butach sezonu

Zdjęcie główne: Instagram @thebirkinfairy

Idź do oryginalnego materiału