Średnie miesięczne wynagrodzenie w sektorze sprzedaży i marketingu wynosi 13 966 PLN/brutto, czytamy w 12. edycji raportu płacowego przygotowanego przez firmę Antal. Przyjrzyjmy się jakie płace otrzymują konkretni specjaliści.
Zgodnie z danymi zebranymi przez Antal największy roczny wzrost wynagrodzenia odnotowano w branży prawniczej. Tamtejsi eksperci i menadżerowie otrzymują średnio 14 505 PLN/brutto, czyli o 11 proc. więcej niż przed rokiem. 8-proc. wzrost płac dotknął farmaceutów (14 647 PLN/brutto) oraz pracowników bankowości i ubezpieczeń (średnio 13 738 PLN/brutto). Tegoroczna edycja raportu odsłoniła również sektory, w których mimo dwucyfrowego poziomu inflacji poziom wynagrodzenia niemal nie drgną. Niestety, 1-proc. wzrost płac tyczy się pracowników z sektora sprzedaży i marketingu…
– Wzrosty wynagrodzenia uzyskują przede wszystkim osoby, które dopiero niedawno rozpoczęły swoją karierę zawodową. To właśnie one najbardziej odczuwają wzrost cen i w wyniku tego negocjują wyższe stawki. Ponadto ich płace są waloryzowane o inflację. W tym samym czasie wynagrodzenia menedżerów i dyrektorów rosną nieznacznie – mówi Artur Skiba, prezes zarządu Antal.
Przeczytaj również: Sztuka relaksu z Maczfit
Miesięczne wynagrodzenia w handlu detalicznym i e-commerce
- Projektant – od 10 tys. do 12 tys. PLN/brutto
- Kierownik sklepu – od 8 tys. do 10 tys. PLN/brutto
- Social media manager – od 10 tys. do 12 tys. PLN/brutto
- Kierownik sprzedaży – od 10 tys. do 12 tys. PLN/brutto
- Visual merchandiser – od 10 tys. do 12 tys. PLN/brutto
- Dyrektor kolekcji (branża odzieżowa) – od 18 tys. do 20 tys. PLN/brutto
- Dyrektor komercyjny – od 18 tys. do 20 tys. PLN/ brutto
Miesięczne wynagrodzenia w marketingu
- Specjalista ds. trade marketingu – od 8 tys. do 10 tys. PLN/brutto
- Młodszy kierownik marki – od 8 tys. do 10 tys. PLN/brutto
- Kierownik marki – od 10 tys. do 12 tys. PLN/brutto
- Kierownik marketingu – od 12 tys. do 14 tys. PLN/brutto
- Dyrektor marketingu – od 20 tys. do 25 tys. PLN/brutto
Human Resources
- Specjalista ds. kadr i płac – od 8 tys. do 11 tys. PLN/brutto
- Specjalista ds. wynagrodzeń i benefitów – od 9 tys. do 12 tys. PLN/brutto
- Specjalista ds. rekrutacji i employer brandingu – od 9 tys. do 11 tys. PLN/brutto
- HR manager – od 20 tys. do 30 tys. PLN/brutto
- Dyrektor personalny – od 30 tys. do 40 tys. PLN/brutto
Home office najatrakcyjniejszym benefitem
Możliwość pracy zdalnej jest jednym z trzech najważniejszych benefitów, które pracownik chciałby otrzymywać od swojej firmy. Pracodawcy zauważają tę potrzebę i w 60-proc. przypadków godzą się na taką formę pracy. Poza tym 55 proc. przedsiębiorstw zapewnia dostęp do prywatnej opieki medycznej, 54-proc. proponuje elastyczny czas pracy, a 42 proc. gwarantuje dodatkowe premie i bonusy.
– Pracownicy cenią sobie też wsparcie ze strony pracodawcy w zachowaniu równowagi między życiem zawodowym a osobistym. Innowacyjną odpowiedzią na te potrzeby może być zapewnienie zespołowi dostępu do usług typu concierge. Dzięki temu asystent wyręczy pracowników w codziennych wyzwaniach, oszczędzając czas i redukując poziom stresu wynikający z trudów łączenia życia zawodowego z prywatnym – zauważa Alicja Backer, Business Development Manager, Sodexo Polska.
Największe różnice między ofertą pracodawców a oczekiwaniami pracowników dotyczą dodatkowych dni urlopu – 33 proc. respondentów chciałoby otrzymywać taki benefit. Strony znacznie mija się również z oczekiwaniami dotyczącymi samochodu służbowego. Otrzymuje go 24 proc. badanych, podczas gdy chciałoby mieć takowy do dyspozycji aż 54 proc.