Ile zarabia projektant, social media manager i visual merchandiser? Te kwoty mogą zaskoczyć

fashionbiznes.pl 1 rok temu

Średnie miesięczne wynagrodzenie w sektorze sprzedaży i marketingu wynosi 13 966 PLN/brutto, czytamy w 12. edycji raportu płacowego przygotowanego przez firmę Antal. Przyjrzyjmy się jakie płace otrzymują konkretni specjaliści.

Zgodnie z danymi zebranymi przez Antal największy roczny wzrost wynagrodzenia odnotowano w branży prawniczej. Tamtejsi eksperci i menadżerowie otrzymują średnio 14 505 PLN/brutto, czyli o 11 proc. więcej niż przed rokiem. 8-proc. wzrost płac dotknął farmaceutów (14 647 PLN/brutto) oraz pracowników bankowości i ubezpieczeń (średnio 13 738 PLN/brutto). Tegoroczna edycja raportu odsłoniła również sektory, w których mimo dwucyfrowego poziomu inflacji poziom wynagrodzenia niemal nie drgną. Niestety, 1-proc. wzrost płac tyczy się pracowników z sektora sprzedaży i marketingu…

– Wzrosty wynagrodzenia uzyskują przede wszystkim osoby, które dopiero niedawno rozpoczęły swoją karierę zawodową. To właśnie one najbardziej odczuwają wzrost cen i w wyniku tego negocjują wyższe stawki. Ponadto ich płace są waloryzowane o inflację. W tym samym czasie wynagrodzenia menedżerów i dyrektorów rosną nieznacznie – mówi Artur Skiba, prezes zarządu Antal.

Przeczytaj również: Sztuka relaksu z Maczfit

Miesięczne wynagrodzenia w handlu detalicznym i e-commerce

  • Projektant – od 10 tys. do 12 tys. PLN/brutto
  • Kierownik sklepu – od 8 tys. do 10 tys. PLN/brutto
  • Social media manager – od 10 tys. do 12 tys. PLN/brutto
  • Kierownik sprzedaży – od 10 tys. do 12 tys. PLN/brutto
  • Visual merchandiser – od 10 tys. do 12 tys. PLN/brutto
  • Dyrektor kolekcji (branża odzieżowa) – od 18 tys. do 20 tys. PLN/brutto
  • Dyrektor komercyjny – od 18 tys. do 20 tys. PLN/ brutto

Miesięczne wynagrodzenia w marketingu

  • Specjalista ds. trade marketingu – od 8 tys. do 10 tys. PLN/brutto
  • Młodszy kierownik marki – od 8 tys. do 10 tys. PLN/brutto
  • Kierownik marki – od 10 tys. do 12 tys. PLN/brutto
  • Kierownik marketingu – od 12 tys. do 14 tys. PLN/brutto
  • Dyrektor marketingu – od 20 tys. do 25 tys. PLN/brutto

Human Resources

  • Specjalista ds. kadr i płac – od 8 tys. do 11 tys. PLN/brutto
  • Specjalista ds. wynagrodzeń i benefitów – od 9 tys. do 12 tys. PLN/brutto
  • Specjalista ds. rekrutacji i employer brandingu – od 9 tys. do 11 tys. PLN/brutto
  • HR manager – od 20 tys. do 30 tys. PLN/brutto
  • Dyrektor personalny – od 30 tys. do 40 tys. PLN/brutto

Home office najatrakcyjniejszym benefitem

Możliwość pracy zdalnej jest jednym z trzech najważniejszych benefitów, które pracownik chciałby otrzymywać od swojej firmy. Pracodawcy zauważają tę potrzebę i w 60-proc. przypadków godzą się na taką formę pracy. Poza tym 55 proc. przedsiębiorstw zapewnia dostęp do prywatnej opieki medycznej, 54-proc. proponuje elastyczny czas pracy, a 42 proc. gwarantuje dodatkowe premie i bonusy.

Pracownicy cenią sobie też wsparcie ze strony pracodawcy w zachowaniu równowagi między życiem zawodowym a osobistym. Innowacyjną odpowiedzią na te potrzeby może być zapewnienie zespołowi dostępu do usług typu concierge. Dzięki temu asystent wyręczy pracowników w codziennych wyzwaniach, oszczędzając czas i redukując poziom stresu wynikający z trudów łączenia życia zawodowego z prywatnym – zauważa Alicja Backer, Business Development Manager, Sodexo Polska.

Największe różnice między ofertą pracodawców a oczekiwaniami pracowników dotyczą dodatkowych dni urlopu – 33 proc. respondentów chciałoby otrzymywać taki benefit. Strony znacznie mija się również z oczekiwaniami dotyczącymi samochodu służbowego. Otrzymuje go 24 proc. badanych, podczas gdy chciałoby mieć takowy do dyspozycji aż 54 proc.

Zdjęcie główne: Pexels
Przeczytaj również: Ukryte zawody: znaczenie zawodu Visual Merchandiser dla marek modowych
Idź do oryginalnego materiału