Inwestorzy stawiają na big data i analizę zachowań konsumenckich

2 lat temu
Consumer Intelligence sp. z o.o, zajmująca się pozyskiwaniem i zarządzaniem informacją zakupową, pozyskała nowego inwestora, Fundusz SPINAKER alfa, który zainwestował ponad 1 mln PLN w nowe rozwiązania spółki.


Spółka specjalizuje się m.in. w budowie aplikacji na rynku centrów handlowych, obsługuje program lojalnościowy Blovly, a także ma ambitne plany podboju nowych rynków. w tej chwili obsługuje wiele centrów, skupiając się w swoich rozwiązaniach m.in. na optymalizacji portfela najemców i urządzenia przestrzeni w taki sposób, aby dostarczyć klientom jak najlepszych doświadczeń zakupowych (consumer experience). Równocześnie, w tej grupie klientów, spółka chce budować lepsze doświadczenia zakupowe konsumentów w połączeniu z eventami, degustacjami - zyskujących ostatnio na znaczeniu food hall’ali - tak, aby dawać więcej wrażeń niż proste zakupy online.



„Pomimo, iż zauważamy istotny trend wzrostowy zakupów online, to konsumenci przez cały czas poszukują ciekawych doświadczeń podczas rzeczywistych zakupów. To właśnie m.in. centra handlowe mają szansę zapewnić te doświadczenia, o ile będą szczegółowo analizować potrzeby konsumentów, odpowiednio modyfikować ofertę i dynamicznie dostosowywać się do zmieniającego się rynku. Popyt na usługi spółki wynika z chęci managerów centrów do poszukiwania rozwiązań, które mają dostarczać istotnie lepszych doświadczeń konsumentom decydującym się na zakupy w kanale tradycyjnym” – wyjaśnia Michał Barański, Członek Zarządu i zarazem specjalista w dostarczaniu danych rynkowych klientom korporacyjnym.



Chęć dostarczania markom narzędzia do polepszania doświadczeń zakupowych konsumentów w offline poprzez połączenie dwóch światów, ma odzwierciedlenie w aktualnym projekcie nawigacji z wykorzystaniem augmented reality. Celem projektu Mall Navigator jest rozszerzenie funkcjonalności aplikacji mobilnych dostarczanych centrom handlowym o innowacyjną nawigację wewnątrz pomieszczeń (indor navigation), opartą na obrazie z telefonu komórkowego. Dzięki niej każdy użytkownik aplikacji mobilnej danego centrum będzie mógł łatwo poruszać się w jego obrębie, a także docelowo realizować zakupy przy wsparciu asystenta.



Skąd taki pomysł? Przeciętna wielkość centrów handlowych stale rośnie. Centra handlowe, oprócz funkcji handlowych, zapewniają również m.in. rozrywkę (kina, place zabaw), możliwość załatwienia konkretnych spraw (usługi finansowe, punkty napraw, usługi telekomunikacyjne), czy pełnią też funkcje usługowe (centra fitness, placówki służby zdrowia). Przyczynia się to do systematycznego powiększania powierzchni użytkowych, ale równocześnie - do utrudnionej nawigacji. Tradycyjne, interaktywne mapy oraz systemy informacji wizualnej nie spełniają oczekiwań klientów, co w konsekwencji skutkuje ich błądzeniem po obiekcie oraz poczuciem straty czasu.



„Bodźce te mogą wpływać na niekorzystną ocenę pobytu, negatywne emocje w danym centrum handlowym, jak również zamianę tradycyjnego modelu zakupu odbywającego się w centrach handlowych na rzecz zakupów produktów online” – dodaje Michał Barański.


Dzięki zdobytemu finansowaniu zespół Consumer Intelligence zbuduje i rozwinie rozwiązanie z zakresu pozycjonowania i nawigowania wewnątrz budynków, co uzupełni ofertę spółki m.in. do centrów handlowych.


„Aktualnie nie istnieją aplikacje pozwalające nawigować w centrum handlowym przy pomocy obrazu z komórki – bez beaconów, wifi, czy GPS. Operatorzy centrów handlowych poszukują nowych metod wspierania swoich klientów w nawigacji po ich obiektach. Rozwiązaniem problemu nawigacji w sklepach wielkopowierzchniowych, a w szczególności centrach handlowych, może być lokalizacja oparta na obrazie z kamery komórki, a nie GPS (który nie dociera do wewnątrz), wifi czy beacony, które wymagają włączenia bluetooth w komórce. Dodatkowo rozwiązania te są drogie we wdrożeniu i nie w pełni wydajne” – dodaje Krystian Dylewski, Prezes Zarządu Spółki.



Spółka operuje na lukratywnym i perspektywicznym rynku Data as a Service (DaaS), gdzie, zgodnie z prognozami ekspertów, obserwować będziemy ciągłą tendencją wzrostową. Rynek danych jako usługi został wyceniony na 26,23 mld USD w 2019 r. i ma osiągnąć 46,50 mld USD do 2025 r., co umożliwi spółce oferowanie własnych usług w obszarze zbierania i przetwarzania danych.



Spółka współpracuje z sieciami handlowymi, m.in. CBRE i producentami FMCG (Procter & Gamble, Coca Cola), Philip Morris International. W 2020 r. pozyskała Inwestora KnowledgeHub Starter, który w ramach rundy zalążkowej wsparł jej działania inwestycją w kwocie 1 mln PLN. Spóła obsługuje klientów, producentów w Polsce i m.in. na Ukrainie, z ambicjami poszerzania rynków o kraje sąsiadujące.



„W naszej ocenie oferowane przez spółkę rozwiązanie doskonale wpisuje się w istniejącą potrzebę rynkową. Inwestycja Funduszu przełoży się na poszerzenie portfela usług spółki, a nowa usługa nawigacji i docelowo asysty przy zakupach przyczyni się do poprawy doświadczeń zakupowych klientów, co więcej - będzie wsparciem zarządzających centrami handlowymi w rozwoju uatrakcyjniania tej powierzchni” – wyjaśnia Tomasz Marczuk, Członek Zarządu Funduszu SPINAKER alfa.



Consumer Intelligence rozwija narzędzia z obszaru MarTech (marketingu technologicznego). Spółka równocześnie jest właścicielem Blovly - programu lojalnościowego, który zmienia obecne status quo w budowaniu przywiązania klientów do dużych marek. Dzięki Blovly, zaraz po zeskanowaniu paragonu przy pomocy aplikacji (podobnie jak kodu QR), użytkownik otrzymuje nagrody od marek, których produkty wybrał, a same marki zyskują rozbudowany moduł raportowy (aktualizowany na bieżąco), z dostępem do wszystkich ważnych informacji o klientach i ich zwyczajach zakupowych. Na tej podstawie mogą szczegółowo analizować zachowania konsumentów i przewidywać trendy.



Założycielem Consumer Intelligence jest Krystian Dylewski – architekt rozwiązań AI z doświadczeniem we współpracy z działami marketingu największych światowych korporacji. Zarząd spółki współtworzy Michał Barański z ponad 15-letnim doświadczeniem na rynku retail i FMCG oraz Jakub Radzikowski, nowo dołączający Członek Zarządu, wnoszący doświadczenia z rynku FMC, który ostatnie lata zawodowe spędził w Coca-Cola Company.



Bieżąca inwestycja została przeprowadzona w ramach działania BRIdge Alfa, współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Idź do oryginalnego materiału