Jak zarabiać na Instagramie? Ile można zarobić?

1 rok temu

Instagram to w tej chwili jedno z najpopularniejszych mediów społecznościowych na świecie, z którego korzystają użytkownicy niemal na wszystkich kontynentach. Fotograficzny serwis społecznościowy powstał w 2010 roku, a od tamtej pory przeszedł wiele metamorfoz i modyfikacji.

Obecnie Instagram umożliwia edycję zdjęć oraz filmów i udostępnianie ich na swoim koncie, a także przygotowywanie dwudziestoczterogodzinnych relacji. Serwis może w tej chwili poszczycić się dwoma miliardami użytkowników, dlatego nikogo nie dziwi fakt, iż dla wielu osób stał się internetowym rynkiem, giełdą czy bannerem reklamowym.

Jak zarabiać na Instagramie? Istnieje wiele sprawdzonych sposobów, aby dorabiać na swoim profilu instagramowym, otrzymywać regularnie całkiem dobre pieniądze, a choćby stać się bogatym. Jak one wyglądają i co warto wiedzieć na temat zarabiania na Instagramie? Poniżej znajdują się najważniejsze informacje na ten temat oraz wiele cennych wskazówek.

Jak zacząć zarabiać na Instagramie?

Pierwszym krokiem jest przełączenie konta prywatnego na konto profesjonalne. Wystarczy wejść do ustawień i znaleźć zakładkę konto, a tam wybrać opcję „przełącz na konto profesjonalne”.

Co to jest konto profesjonalne Instagram i do czego służy?

Konto profesjonalne Instagram to opcja dająca dostęp do wszelkich funkcji biznesowych oraz statystyk. Dzięki niemu można dowiedzieć się, kto obserwuje konto oraz w jakich godzinach najlepiej dodawać posty. Jest to więc realne narzędzie dla przedsiębiorców i osób prowadzących e-marketing. Jest ono w pełni bezpłatne i wymaga tylko przełączenia ustawień w zakładce Konto.

Konto profesjonalne na Instagramie daje mnóstwo możliwości, ale to dopiero początek drogi do zarabiania pieniędzy. Instagram opiera się na obrazie i nieco mniejszym stopniu na tekście poniżej wrzucanych zdjęć lub filmów. Bardzo istotny jest pomysł na własne konto, troska o spójny wizerunek oraz jakość zamieszczanych zdjęć. Powinny one cechować się dobrą kompozycją, odpowiednim kontrastem i prezentować jak najlepiej to, co chcemy sprzedawać, nas samych czy cokolwiek, co ma związek z tematem danego konta.

Dobrze przygotowane konto z ciekawymi treściami przyciągnie nowych obserwujących, a to właśnie ich ilość bezpośrednio przekłada się na możliwość zarabiania w serwisie. Istnieje bowiem wielka szansa, iż zbudowana przez użytkownika społeczność będzie również grupą docelową dla innych osób, marek czy wielkich firm, które zaproponują barter czy też płatne reklamy.

Zarabianie na Instagramie – na czy można zarobić?

Zarobki na Instagramie są zależne od bardzo wielu czynników. Wielką rolę odgrywa tutaj popularność danego konta, a także rodzaj podjętej współpracy. Instagram ze względu na swoją popularność i fakt, iż korzysta z niego niemal każdy stał się niezbędną platformą do promowania własnego biznesu. Istnieje choćby powiedzenie, iż jeżeli jakiejś firmy nie ma na Instagramie, to znaczy, iż nie istnieje.

Promowanie własnego biznesu lub twórczości na tej platformie jest więc pierwszą opcją na generowanie zysku. Wystarczy założyć konto firmowe lub artystyczne, a następnie ciężko pracować na to, aby zgromadzić lojalną społeczność, wśród której znajdują się potencjalni klienci. To znakomita forma promocji dla fotografów, grafików, sklepów sprzedających najróżniejsze towary czy też różnego rodzaju usługodawców. Można jednak nie mieć żadnego biznesu, a mimo to zarabiać dzięki platformie. Jak to zrobić?

Jeśli Twoje konto cieszy się wyjątkową popularnością, ponieważ zamieszczasz na nim filmiki instruktażowe dotyczące różnych dziedzin, porady, śmieszne treści czy cokolwiek, co jest oryginalne i znajduje odbiorców, gromadzi się na nim coraz więcej osób. Jednocześnie masz szansę zaprezentować im produkty innych marek i właśnie na tym zależy wielu firmom.

Osoby, które mają dużo followersów na Instagramie mogą spodziewać się tego, iż prędzej czy później otrzymają oferty polegające na reklamowaniu poszczególnych produktów.

Stawki za reklamę tego rodzaju wahają się od kilku tysięcy do choćby kilkudziesięciu tysięcy, a wszystko zależy od popularności właściciela konta. Na podobnej zasadzie działa umieszczanie w postach tak zwanych linków afiliacyjnych, które można podpiąć pod dowolną grafikę, zdjęcie, logo czy też opublikować jako adres URL odsyłający do strony reklamowanej marki czy konkretnego produktu. Ciekawą opcją na zarobek jest również kooperacja z programami partnerskimi (np. SP Bankier czy Money2Money) i otrzymywanie prowizji od sprzedanych produktów.

Jak zarabiać na Instagramie – jak wykorzystać hashtagi?

Instagram to serwis społecznościowy, który nieustannie się rozwija i wychodzi naprzeciw potrzebom swoich użytkowników. Jednocześnie oni sami uczą się, jak najlepiej go wykorzystywać do własnych celów. Czasem jest to chęć bycia popularnym i marzenie o zostaniu influencerem, a innym razem motorem napędowym tego rodzaju działań jest zarobek.

Jak wykorzystać hashtagi do zarabiania na Instagramie? Hashtagi to słowa wpisywane pod zdjęciem, które ułatwiają innym użytkownikom znalezienie interesujących ich treści. Ilekroć po symbolu „#” zaczynamy wpisywać jakieś słowo, pojawiają się podpowiedzi i ilość zdjęć z takim samym opisem. Nie warto wybierać hashtagów, które mają miliony powtórzeń, ponieważ w ten sposób wcale nie przyciągniemy nowej grupy obserwujących. Dobór odpowiednich słów kluczowych, które będą unikalne i oryginalne, to klucz do sukcesu. Warto opisywać zdjęcia tak, aby hashtagi odzwierciedlały jak najwierniej to, co one przedstawiają lub rodzaj usług, które chcemy zaoferować. Badania wykazują, iż optymalna ilość hashtagów pod jednym zdjęciem to mniej więcej trzydzieści słów.

Zarabianie na Instagramie – jakich błędów nie należy popełniać?

Zarabianie na Insta jest wyjątkowo kuszącą opcją dla wielu osób, ponieważ większość z nas ma konto w tym serwisie i wyobraża sobie, iż jest to szansa na bardzo łatwy dochód. W związku z tym wiele osób decyduje się na przyśpieszenie nieco procesu zdobywania popularności i popełnia błędy, które rzutują na odbiór zamieszczanych treści. W dzisiejszych czasach ludzie cenią przede wszystkim autentyczność, przejrzystość i szczerość, dlatego kupowanie lajków na Instagramie nie jest najlepszym sposobem na jego rozwój.

Po pierwsze wygenerowane polubienia są dość drogie, po drugie nie zapewniają użytkownikowi prawdziwych obserwujących, a po trzecie ci prawdziwi bardzo gwałtownie zorientują się, iż liczba Twoich followersów podejrzanie wzrosła. Takie konta nie cieszą się zaufaniem i narażają właścicieli na śmieszność. Kolejnym błędem jest spamowanie, czyli zasypywanie innych użytkowników setkami kopiowanych i wklejanych wiadomości zapraszających na Twoje konto. Droga na skróty tego rodzaju nie przynosi już takich korzyści, jak jeszcze parę lat temu, a jedynie irytuje ludzi, którzy pod swoimi zdjęciami znajdują dziesiątki zaproszeń zamiast merytorycznych opinii na temat ich zdjęć. Użytkownicy, którzy wciąż usilnie zachęcają innych do odwiedzania ich konta, uchodzą za osoby namolne i desperacko pragnące uwagi, co nie jest zbyt przyjemną etykietką.

Ile trzeba mieć obserwatorów na Instagramie, aby zacząć zarabiać?

Wszystko zależy od tego, o jaką formę zarobku chodzi. W przypadku sklepów sprzedających swoje produkty czy usługodawców wystarczy mniejsza ilość followersów, która przerodzi się w realne zakupy czy korzystanie z usług.

Jeśli jednak chodzi o zarabianie poprzez prowadzenie popularnego konta, trzeba liczyć się z tym, iż wymaga to co najmniej 10 tysięcy prawdziwych obserwatorów.

To właśnie od tego pułapu zaczynają się sypać oferty od firm i marek zainteresowanych współpracą, a im więcej obserwujących, tym większe pieniądze można zarobić.

Jak zdobywać followersów na Instagramie i zwiększać zasięgi?

Odradza się kupowania obserwujących, ponieważ nie są oni prawdziwymi ludźmi, natomiast istnieje wiele sposobów na zdobycie obserwujących, którzy będą szczerze zainteresowani publikowanymi przez danego użytkownika treściami i pomogą mu zbudować zaangażowaną społeczność na koncie. Warto zadbać o to, aby konto miało zwięzły opis, za pomocą którego każdy odwiedzający będzie miał okazję dowiedzieć się czegoś o osobie, której posty ją zainteresowały. Kolejnym krokiem jest dodawanie unikalnych hashtagów pod zdjęciami i filmami, a także komentowanie zdjęć innych użytkowników w merytoryczny sposób.

Okazywanie zaangażowania prędzej czy później zadziała również w drugą stronę. Nie bez znaczenia jest również regularne publikowanie, jakość i wartość publikowanych treści, a także dobry pomysł na relacje na Instagramie, które w ostatnich latach biją rekordy popularności. Warto też pamiętać o tym, iż trendy i algorytmy na Instagramie co jakiś czas się zmieniają, dlatego pomocne jest śledzenie na bieżąco informacji na temat działania platformy.

Idź do oryginalnego materiału