Jakie marki warto śledzić na LinkedIn? Wysoko Bielenda i Answear

fashionbiznes.pl 1 rok temu

LinkedIn daje ogromne możliwości dla empoyer brandingu i rozwoju biznesu. Zauważa to coraz więcej światowych i polskich marek, które aktywnie tworzą tam swoje profile, gromadząc coraz to większe grono odbiorców. Które polskie profile znanych firm e-commerce warto śledzić na na LinkedIn?

LinkedIn to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, która sukcesywnie poszerza swoje grono użytkowników. Platforma wykorzystywana jest przede wszystkim do nawiązywania kontaktów biznesowych i budowania marki osobistej. Przestrzeń ta chętnie wykorzystywana jest też przez małe firmy i ogromne koncerny, które na swoim profilu gromadzą informacje o sobie, kreują pozytywny wizerunek, nawiązują relacje z potencjalnymi klientami czy prowadzą rekrutacje. w tej chwili na LinkedIn znajdziemy ponad 59 mln kont firmowych. Platforma Digitalx postanowiła sprawdzić, jak polskie marki radzą sobie na tej platformie.

Najpopularniejsze polskie profile z branży e-commerce na LinkedIn

Digitalx przygotował zestawienie 20 najaktywniejszych na LinkedIn polskich kont z branży e-commerce, które aktywnie wykorzystują potencjał tej platformy i zgromadziły wokół siebie najwięcej odbiorców. Wśród przedsiębiorców, którzy prowadzą najaktywniejsze polskie profile znaleźli się: Biedronka, Allegro, Lidl, Rossmann czy Empik. Niekwestionowanym zwycięzcą rankingu została spółka LPP, którą śledzi niemal 74 tysięcy użytkowników.

W rankingu polskich profili na LinkedIn, które zgromadziły najliczniejszą społeczność znalazły się marki z segmentu moda & beauty. Są to kolejno:

1 miejsce: LPP – 73 561 obserwujących
5 miejsce: CCC – 26 262 obserwujących
8 miejsce: MODIVO – 17 293 obserwujących
9 miejsce: OTCF – 13 103 obserwujących
12 miejsce: Answear – 9 096 obserwujących
17 miejsce: Bielenda – 6 839 obserwujących

Bądź na bieżąco i śledź Fashion Biznes na LinkedIn

Jakie są korzyści prowadzenia profilu firmowego na LinkedIn?

Firmowy profil na LinkedIn niesie szereg pozytywów dla małych i dużych marek. Jedną z nich jest widoczna obecność w sieci i budowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród obecnych pracowników, potencjalnych kandydatów i kontrahentów. Employer branding na LinkedIn pozwala zaprezentować misję i wizję firmy, przekazać wartości oraz zaprezentować kulturę organizacyjną. Dzięki publikacji wartościowych treści, prezentacji wyników i osiągnięć zwiększa szansę na zainteresowanie firmą, a co za tym idzie zbudowanie silnej pozycji na rynku.

Wśród kolejnych korzyści, jakie niesie aktywność na LinkedIn, Digitalx wymienia również zwiększenie rozpoznawalności marki. Regularne informowanie o działalności i kreowanie wizerunku w sieci pozwala dotrzeć do większej ilości potencjalnych pracowników, nowych klientów czy partnerów biznesowych.

Firmowy profil na LinkedIn jest też niezbędny do budowania relacji w biznesie – wskazkuje Digitalx. To nieodzowne narzędzie do tworzenia relacji z innymi firmami i ekspertami w branży. Będąc obecnym na LinkedIn, firmy mają również możliwość śledzenia działań konkurencji, co pomaga w lepszym zrozumieniu biznesowego otoczenia, dostrzegania zmian na rynku i obserwacji bieżących trendów.

Które światowe marki są najpopularniejsze na LinkedIn?

Digitalx przyjrzał się również najpopularniejszym światowym profilom na LinkedIn. Wśród zagranicznych profili, które zgromadziły wokół siebie największą społeczność znalazły się takie firmy jak:

1 miejsce: Amazon – 30 222 633 obserwujących
2 miejsce: Microsoft – 19 617 104 obserwujących
3 miejsce: IKEA – 2 682 799 obserwujących
4 miejsce: H&M – 2 345 778 obsrwujących
5 miejsce: Zalando – 276 987 obserwujących

Zdjęcie główne: Unsplash

Idź do oryginalnego materiału