Spółka Monnari Trade S.A., właściciel salonów odzieżowych Monnari i Femestage, w III kwartale 2023 roku zanotował 72,5 mln zł przychodu wobec 66,16 mln zł rok wcześniej.
Przeczytaj również: Czy Polki przez cały czas kupują produkty Monnari?
Monnari Trade S.A., polska spółka odzieżowa, w okresie od 1 stycznia do 30 września 2023 uzyskała ponad 215 mln zł przychodu, czyli o 10,3 proc. więcej w ujęciu rdr. Sprzedaż detaliczna w okresie styczeń–wrzesień 2023 r. zanotowała 6,8 proc. wzrostu w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku, jednak w trzecim kwartale tempo wzrostu uległo znacznemu osłabieniu.
Jednocześnie wzrosła również marża brutto na sprzedaży, która z 53 proc. w roku ubiegłym wzrosła do 56,7 proc. W okresie styczeń-wrzesień 2023 wskaźnik ten wzrósł o ok. 2,6 p. proc. do poziomu 59,3 proc. .
Monnari Trade zamyka sklepy
Grupa Monnari Trade działa na rynku od 2000 roku, a historia marki Monnari sięga roku 1998. Na GPW spółka notowana jest od 2006 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 288 mln zł w 2022 r.
Na koniec trzeciego kwartału Grupa posiadała 184 salony pod marką Monnari (w tym 20 salonów franczyzowych) oraz 16 salonów pod szyldem Femestage, które mieszczą się w galeriach i centrach handlowych oraz na ulicach handlowych w całej Polsce. Całkowita powierzchnia handlowa wynosi około 46,6 tys. m kw. (47,5 tys. m kw. w trzecim kwartale 2022 r.). Oznacza to spadek rdr. powierzchni sieci o ok. 1,9 proc. i ilości salonów o 7.
Zdjęcie główne: Unsplash