Godło „Teraz Polska” dla firmy startującej w konkursie to nie tylko możliwość posługiwania się znakiem promocyjnym o niezwykłym potencjale marketingowym, ale także szereg dodatkowych korzyści, w tym właśnie wspomniany networking, solidna dawka merytorycznej wiedzy, a nieraz również – rozrywki.
Jesienna edycja Klubu odbyła się 23 października w Legia Sports Bar klubu Legia Warszawa. Zebranych gości powitał Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, a spotkanie poprowadził Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska”. Omówił on również wyniki badania sondażowego „Teraz Polska” zrealizowanego przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego we współpracy z ASM – Research Solutions Strategy.
Jakość produktu najistotniejsza w decyzjach zakupowych
– Najistotniejszym czynnikiem, który wpływa na decyzje zakupowe Polaków, jest jakość produktu – wskazało ją 87,3% respondentów. Cena plasuje się na drugim miejscu (76,4%). Znaczna liczba respondentów zwraca także uwagę na kraj pochodzenia produktu (23,7%). Ciekawą tendencją jest także zwiększająca się rola walorów ekologicznych produktu. Stanowią one coraz istotniejszy czynnik w decyzjach zakupowych: w 2024 r. 18,4% respondentów uznało je za istotne, podczas gdy w 2023 – 13,9% – tłumaczy Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska”. – Nasze badanie ukazuje wyraźny wzrost znaczenia jakości i patriotyzmu konsumenckiego w decyzjach zakupowych Polaków. Coraz więcej konsumentów jest skłonnych zapłacić więcej za produkty i usługi lepszej jakości oraz zwraca uwagę na ich pochodzenie. Patriotyzm konsumencki, który wyraża się poprzez wspieranie rodzimych marek, odgrywa coraz większą rolę w budowaniu więzi z konsumentami.
– Znak „Teraz Polska” jest bardzo szeroko rozpoznawany – 90,1% respondentów spotkało się z nim na produktach lub usługach, co świadczy o wysokim poziomie świadomości marki. Aż 88,3% badanych zgadza się, iż jest to dobry sposób oznaczania wysokiej jakości produktów polskich, co dodatkowo zachęca do ich zakupu. Warto podkreślić, iż zaufanie do znaku „Teraz Polska” przekłada się na postrzeganie jakości – podkreśla Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego. – Polacy wybierają produkty i usługi nagrodzone Godłem, kojarząc je ze stabilną jakością (82,2% respondentów), uznając je dzięki Godłu za rozpoznawalne (84,8%) oraz przypisując im krajowe pochodzenie (87,5%). Przekłada się to na realne decyzje zakupowe, co jest cenne szczególnie w czasach, gdy konsumenci stają się bardziej wymagający i świadomi. To wyraźna wskazówka dla przedsiębiorców dlaczego warto startować w Konkursie „Teraz Polska” i ubiegać się o biało-czerwone Godło „Teraz Polska”.
Debata „Teraz Polska trzyma formę sportową”
Kolejnym punktem programu była debata „Teraz Polska trzyma formę sportową”, moderowana przez Justynę Orłowską, dyrektor ds. PR w Agencji AM Art-Media. W dyskusji udział wzięli Marcin Harasimowicz,członek zarządu Fundacji Legia Soccer Schools; Artur Popko,wiceprezes zarządu PZPS oraz Marian Woronin,organizator Lekkoatletycznych Czwartków, przedstawiciel Stowarzyszenia Sport Dzieci i Młodzieży.
W trakcie debaty poruszono tematy związane z usportowieniem dzieci i młodzieży w świetle wyników Polaków na arenach sportowych. Rozmawiano, jak rozbudzać zainteresowanie dzieci kulturą fizyczną oraz jak wyławiać talenty sportowe. Wskazano też istotną rolę polskiego biznesu w rozwoju kultury fizycznej dzieci i młodzieży.
Źródło: Fundacja Godła Promocyjnego „Teraz Polska”
Opr. KD
Fot. Kaka.media