Kongres Efektywnej Komunikacji
odbędzie się 29 i 30 października w Warszawie
To wydarzenie kierowane do:
- specjalistów od prostego języka,
- koordynatorów dostępności,
- PR-owców i marketingowców, którym zależy na skutecznym, jasnym komunikowaniu się.
Kongres Efektywnej Komunikacji powraca w październiku w nowej, odświeżonej odsłonie. Kongres to dwudniowe wydarzenie dotyczące prostego języka, efektywności komunikacji oraz dostępności informacyjno-komunikacyjnej. Jego organizatorem jest Fundacja Języka Polskiego, a współorganizatorem – Uniwersytet Warszawski.
Konfederacja Lewiatan jest partnerem wydarzenia.
Tegoroczna edycja Kongresu Efektywnej Komunikacji odbędzie się 29 i 30 października w Warszawie w Multikinie Złote Tarasy. Pierwszy dzień wydarzenia będzie poświęcony debatom i wystąpieniom eksperckim. Paneliści omówią najbardziej palące problemy związane z wdrażaniem prostego języka w organizacjach, a także opowiedzą o aktualnych tematach związanych z dostępnością komunikacyjną.
Kongres rozpocznie się debatą „Prosta, efektywna, dostępna komunikacja – wyzwania, przed którymi stoimy”, a zakończy panelem, podczas którego do dyskusji zostanie zaproszona publiczność. Istotną częścią pierwszego dnia Kongresu będzie również sesja dobrych praktyk z udziałem organizacji, które z sukcesem zmieniły swoją komunikację na prostą i dostępną.
Drugiego dnia Kongresu odbędą się szkolenia, dzięki którym uczestnicy zdobędą umiejętności przydatne w pracy ze słowem. Jest w czym wybierać – organizatorzy przygotowali aż cztery warsztaty, podczas których będzie można zgłębić takie zagadnienia, jak:
- UX writing,
- inclusive design,
- dostępność komunikacji czy
- budowanie relacji z klientami.
– W tym roku skupiamy się przede wszystkim na tym, co aktualne i praktyczne. Będziemy mówić o dobrych praktykach i branżowych nowinkach, ale i o trudnościach. Zamierzamy też bardziej angażować publiczność, zmniejszać dystans między ekspertami a uczestnikami Kongresu. Dzięki temu jeszcze lepiej odpowiemy na potrzeby naszych gości – mówi Katarzyna Osior-Szot z Fundacji Języka Polskiego, koordynatorka Kongresu Efektywnej Komunikacji.
Celem Kongresu jest wymiana doświadczeń na temat prostej polszczyzny i skutecznego komunikowania się w organizacjach z różnych branż, m.in. ubezpieczeniowej, bankowej czy urzędowej. W Kongresie chętnie biorą udział przedstawiciele świata nauki, biznesu i administracji. W ubiegłym roku było ich ponad 200, w tym roku organizatorzy spodziewają się co najmniej 300 uczestników.
Prestiż Kongresu Efektywnej Komunikacji podkreślają również organizacje, które go wspierają. Głównymi partnerami wydarzenia są Alior Bank oraz mBank.
Udział w wydarzeniu jest płatny. Bilet na pierwszy dzień Kongresu kosztuje 400 zł brutto. Koszt pojedynczego szkolenia podczas drugiego dnia to 300 zł brutto. Bilety można kupić na stronie Kongresu.