Zalety i wady Konta Santander
Darmowe konto oraz karty przy spełnieniu warunków aktywności
Bezwarunkowo darmowe przelewy natychmiastowe
Nawet 300 zł zwrotu w ciągu roku za płatności rachunków
Szeroki wybór płatności mobilnych
Darmowa usługa Cyber Secure
Najwyższe łączne premie w licznych promocjach konta
Wysokie opłaty za przelew w oddziale (10 zł)
W przypadku braku aktywności wysoka opłata za konto i kartę
Słaba oferta oszczędnościowa
Opłaty i prowizje za Konto Santander
Zarówno za utrzymanie samego rachunku bankowego, jak i obsługę podstawowej karty płatniczej do konta Santander Bank nalicza miesięczną prowizję. Na szczęście wystarczy spełnić proste warunki aktywności, aby uniknąć tego kosztu. Cechą wyróżniającą Konto Santander na tle konkurencji jest brak opłat na przelewy typu natychmiastowego – w każdej ilości. W przypadku pozostałych funkcji mogą być naliczane prowizje według poniższego cennika. W przypadku osób poniżej 26 roku życia za większość funkcji bank nie pobiera opłat.
Konto
Otwarcie konta | 0 zł |
Prowadzenie konta | 6 zł lub 0 zł za wydanie kartą lub BLIKIEM min. 300 zł w miesiącu |
Oprocentowanie konta | 0% |
Możliwości konta | dostęp do Kantora Santander rozbudowana oferta ubezpieczeniowa konto dla osób powyżej 18 roku życia dodatkowe produkty, jak konta walutowe, lokaty, kredyty itd. |
Karta
Wydanie karty | 0 zł |
Opłata za kartę | 9 zł lub 0 zł za wydanie kartą lub BLIKIEM min. 300 zł w miesiącu (poniżej 26 roku życia min. 1 płatność bezgotówkowa o dowolnej wartości) |
Opłata za odnowienie karty | 15 zł powyżej 26 roku życia |
Płatności zagraniczne | 2,8% prowizji za przewalutowanie transakcji |
Płatności mobilne | Google Pay, Apple Pay, BLIK, Garmin Pay, SwatchPay!, Xiaomi Pay |
Funkcje karty | płatności zbliżeniowe płatności w internecie usługa cashback zabezpieczenie 3D Secure funkcja wielowalutowa możliwość korzystania z Mastercard Bezcenne Chwile |
Bankomaty i wpłatomaty
Bankomaty własne | 0 zł |
Bankomaty obce w kraju | 3 zł powyżej 26 roku życia (pakiet darmowych wypłat za 5 zł miesięcznie) |
Bankomaty obce za granicą | 5 zł za EUR i 10 zł pozostałe waluty powyżej 26 roku życia (0 zł za granicą za wszystkie maszyny grupy Santander) |
Wpłatomaty własne | 0 zł |
Bankomaty krajowe BLIK | 0 zł |
Cashback | 1,5 zł powyżej 26 roku życia |
Wypłata w placówce | 10 zł powyżej 26 roku życia |
Wpłata w placówce | 10 zł powyżej 26 roku życia |
Przelewy
Przelew internetowy | 0 zł |
Przelew natychmiastowy | 0 zł |
Przelew w oddziale | 10 zł powyżej 26 roku życia (5 zł poniżej 26 roku życia) |
Przelew zagraniczny SWIFT | 0,2%, min. 20 zł maks. 200 zł |
Przelew zagraniczny SEPA | 0 zł |
Polecenie zapłaty | 0 zł |
Zlecenie stałe | 0 zł |
BLIK na telefon | 0 zł |
Autoryzacja SMS | 0 zł |
Promocje Konta Santander w Santander Banku Polska
Konto Santander w promocji to możliwość zdobycia najwyższej możliwej puli premii wśród wszystkich promocji kont osobistych. Promocje tego konta przeznaczone są dla nowych klientów. W aktualnej promocji są to osoby, które przynajmniej od 01.01.2022 nie posiadają (indywidualnie lub wspólnie) konta osobistego w Santander Banku Polska.
300 zł zwrotu za płatności rachunków z Kontem Santander
Ta część promocji polega wyłącznie na opłacaniu bieżących rachunków za internet, prąd, gaz, wodę itd. Wystarczy w tym celu używać Konta Santander. W zamian otrzymamy 1% zwrotu miesięcznie. Do 25 zł miesięcznie przez rok, co daje max. 300 zł. UWAGA: faktura do opłacenia musi być wystawiona na posiadacza lub współposiadacza Konta Santander.
600 zł premii w gotówce za Konto Santander
Główna część każdej kolejnej promocji Konta Santander zawsze pozwala zyskać najwięcej. Wysokość premii zależy od danej edycji oferty. Poza tą częścią można skorzystać z kodu polecenia osoby posiadającej już Konto Santander i zyskać dodatkowe 100 zł w ramach Programu Poleceń.
Każda promocja rachunku osobistego zaczyna się od złożenia wniosku o konto z kartą płatnicza i wyrażenie zgód marketingowych. Następnie należy przystąpić do spełniania warunków aktywności, co przedstawia poniższy schemat:
- Najpóźniej do 31.10.2024 złóż wniosek o Konto Santander, Konta Santander Max lub Konta Select za kartą do konta zaznaczając przy tym zgody marketingowe;
- do 10 dnia następnego miesiąca po miesiącu złożenia wniosku zawrzyj umowę o prowadzenie konta (np. wniosek złożony we wrześniu -> umowa podpisana w październiku).
W ciągu 10 dni, licząc od dnia, w którym zawrzesz umowę o konto wykonaj min. jedną płatność na kwotę min. 20 zł kartą debetową lub BLIK.
W każdym z 4 miesięcy następujących po miesiącu, w którym złożysz wniosek wykonaj łącznie:
- min. 1 płatność na kwotę min. 20 zł kartą lub BLIK;
- zapewnij min. 1000 zł wpływów.
Za każdy miesiąc aktywności otrzymasz 100 zł premii do końca kolejnego miesiąca.
W ciągu 4 miesięcy po miesiącu złożenia wniosku o konto otwórz w Santander online Konto24 walutowe i dokonaj wymiany walut o wartości min. 800 zł w Kantorze Santander na walutę obcą (EUR, USD, GBP, CHF, SEK, NOK, DKK, CZK, JPY, CAD, AUD lub HUF).
Premię otrzymasz w lutym, jeżeli złożysz wniosek we wrześniu lub w marcu, jeżeli złożysz wniosek w październiku.
Każda część premii wypłacona zostanie w kolejnym miesiącu po miesiącu spełnienia warunków promocji. Premia wymianę walut w lutym lub w marcu. (szczegóły w regulaminie).
Złóż wniosek
Metody założenia konta osobistego w Santander Banku Polska
Konto Santander można założyć na cztery podstawowe sposoby:
w oddziale Banku – najbardziej tradycyjna metoda, która wymaga poświęcenia większej ilości czasu i udania się do najbliższej placówki Santander Banku Polska;
w bankowości internetowej – aby przyspieszyć proces założenie konta, można na stronie banku wyplenić formularz swoimi danymi, aby następnie udać się do oddziału w celu podpisania umowy;
w aplikacji mobilnej PeoPay – najszybszy i najwygodniejszy sposób polega na pobraniu na telefon aplikacji PeoPay i wypełnieniu wniosku potwierdzając tożsamość zdjęciem dowodu osobistego oraz twarzy. Umowę zawiera się na odległość kodem SMS;
przez infolinię banku – w złożeniu wniosku zdalnie pomaga konsultant banku. Podane w tym procesie dane są potwierdzane dowodem osobistym przez kuriera, który dostarczy umowę (podpis w obecności kuriera) oraz kartę do konta.
Złóż wniosek
Aplikacja mobilna Santander Mobile
Aplikacja mobilna Santander Mobile dostępna dla telefonów z systemami iOS oraz Android w obecnym kształcie została wdrożona w 2023 roku. To wtedy zostały poprawione wszelkie słabości poprzedniej wersji aplikacji oraz zostały wprowadzone najnowsze rozwiązania dotyczące zarządzania produktami bankowymi oraz cyberbezpieczeństwa. Poza możliwością założenia Konta Santander metodą na selfie aplikacja umożliwia:
- sprawdzanie stanu konta oraz historii transakcji,
- realizacje przelewów (złotowych, walutowych, natychmiastowych lub na telefon BLIK),
- otwieranie rachunków oszczędnościowych oraz lokat,
- wnioskowanie o produkty kredytowe banku,
- dokonywanie płatności zbliżeniowych Google Pay, Apple Pay, BLIK, Garmin Pay, SwatchPay!, Xiaomi Pay,
- doładowanie telefonu na kartę,
- spłatę zadłużenia na karcie kredytowej wydanej przez Santander Bank Polska,
- znalezienie najbliżej zlokalizowanego bankomatu,
- nabycie biletów komunikacyjnych i parkingowych,
- opłacenie przejazdów autostradowych,
- dostęp do Kantora Santander do wymiany walut.
Jak zamknąć Konto Santander w Santander Banku Polska?
Santander Bank Polska umożliwia zamknięcie Konta Santander na cztery sposoby:
- osobiście – w wybranym oddziale Santander Banku Polska,
- listownie – wysyłając list polecony pod adres ul. Nałęczowska 14, 20-701 Lublin
- zdalnie/samodzielnie – w bankowości internetowej
- telefonicznie – z pomocą konsultanta pod numer 1 9999
O czym warto pamiętać zamykając Konto Santander?
Przed złożeniem dyspozycji, w wybrany przez siebie sposób, rozwiązania umowy warto wypłacić pozostałe środki na konto w innym banku. Można to też zrobić później, w trakcie trwającego 30 dni okresie wypowiedzenia. jeżeli mamy jakieś zobowiązania wobec banku, np. opłata za kartę, za konto czy nie spłaconą kartę kredytową, to należy je uregulować. W przeciwnym wypadku bank odmówi przyjęcia prośby o zamknięcie rachunku.
Zarówno za konto, jak i kartę bank pobiera miesięczną opłatę. jeżeli nie będziemy już potrzebowali karty płatniczej to warto z niej zrezygnować, aby nie generowała niepotrzebnych kosztów w trakcie okresu wypowiedzenia. Taką rezygnację można wykonać w placówce banku, przez infolinię lub samodzielnie w bankowości elektronicznej. Wystarczy w ustawieniach zastrzec kartę. Nie mylmy tej dyspozycji z zastrzeżeniem karty, które jest chwilowe oraz nie zwalnia z naliczania opłaty w trakcie dezaktywacji tego środka płatniczego.
Jeśli przykładowo Konto Santander otwieraliśmy w jednej z wielu promocji to prawdopodobnie wyrażaliśmy zgodę na kontakt marketingowy, co jest warunkiem uczestnictwa w promocji. Warto zrezygnować, czyli wypowiedzieć te zgody, jeżeli nie chcemy otrzymywać materiałów reklamowych nawet, kiedy nie będziemy już klientem Santander Banku Polska. Można takie zgody cofnąć samodzielnie lub zgłosić taką dyspozycję konsultantowi banku lub wysyłając wiadomość email.
Choć bez względu na wybrany sposób złożenia dyspozycji zamknięcia Konta Santander zawsze zostaje jakieś potwierdzenie to dla pewności warto zabezpieczyć się o potwierdzenie przyjęcia polecenia zamknięcia rachunku oraz po upływie okresu wypowiedzenia sprawdzić, czy konto faktycznie jest trwale zamknięte wraz z umową ramową. Wciąż aktywna umowa ramowa może spowodować, iż bank w swoim systemie wciąż będzie nas traktował jako obecnego klienta, jeżeli zechcemy w przyszłości ponownie skorzystać z promocji Konta Santander.
Podstawowe informacje o Santander Banku Polska
Adres: | Ul. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa |
Infolinia: | 1 9999 |
Kod SWIFT: | WBKPPLPP |
IBAN banku: | PL + numer rachunku bankowego |
KRS: | 0000008723 |
NIP: | 5272046102 |
REGON: | 012736938 |
Wysokość kapitału zakładowego: | 1 021 893,140 zł – w całości wpłacony |