KRAFT HEINZ Polska ponownie Laureatem nagrody „Friendly Workplace”

1 miesiąc temu

Z wielką przyjemnością przyznajemy firmie KRAFT HEINZ Polska godło i Nagrodę specjalną Friendly Workplace 2024, która jest uhonorowaniem aktywnych i szeroko zakrojonych działań, podejmowanych przez firmę na rzecz pracowników. Doceniamy troskę o rozwój oferty szkoleniowej zawierającej kontynuację wcześniej zainicjowanych programów, jak również najnowsze projekty rozwojowe, np. program rozwoju menedżerów średniego szczebla, dla których stworzono dedykowany moduł rozwoju kompetencji lidera.

Bardzo obiecująco prezentuje się firmowy kalendarz programów oraz inicjatyw realizowanych dla pracowników, obejmujący obszar wellbeing oraz angażujących zespół wokół określonych świąt, wydarzeń i tematów, np. związanych działaniami o charakterze prospołecznym (“Ubrania do oddania”). Inicjatywą wartą szczególnej pochwały są KLUBY PASJI PRACOWNIKÓW. Bardzo wartościowa idea, której szczerze kibicujemy

Wyrazy uznania za zaangażowanie na rzecz edukacji prozdrowotnej i propagowanie zdrowego, aktywnego stylu życia. Serdecznie gratulujemy.

Co nowego w Kraft Heinz Polska

PROGRAMY ROZWOJOWE DLA PRACOWNIKÓW

Kontynuujemy wszystkie programy rozwojowe zainicjowane w poprzednich latach. Dodatkowo, przez ostatni rok przeprowadziliśmy projekt, który dotyczył budowania i rozwoju kompetencji liderskich menedżerów średniego szczebla. Projekt skupiał się zarówno na kompetencjach miękkich, jak i budowaniu wiedzy o procesach, systemach i prawie pracy. Efektem był wyraźny wzrost zaangażowania pracowników oraz zmniejszona rotacja.

Wybrana grupa menedżerów została objęta spójnym i szczegółowo zaprojektowanym programem szkoleniowym, którego celem było dobudowywanie i rozwój konkretnych bloków kompetencji w następujących obszarach:

  • budowania samoświadomości menedżerów w celu szybszego podejmowania decyzji, umiejętności budowania efektywnych i silnych zespołów oraz szybszego adaptowania się do nowych i dynamicznie zmieniających się warunków
  • wzmocnienia kolaboracji oraz budowania skutecznej komunikacji
  • przekazywania informacji zwrotnej
  • zbudowania wiedzy na temat procesów HR’owych w firmie

W trakcie realizacji projektu menedżerowie wzięli udział w następujących programach szkoleniowo – warsztatowych (dotyczących budowania kompetencji zarówno miękkich, jak i twardych):

  1. Manager Excellence Program – program obejmujący warsztaty z zewnętrznym trenerem, przeplatane indywidualnymi sesjami coachingowymi w czterech następujących modułach:
  • Rola menedżera: budowanie kompetencji menedżerskich i autorytetu, dopasowanie stylu kierowniczego do dojrzałości zespołu, przygotowanie kontraktu z zespołem
  • Zarządzanie sobą: nieuświadomione zachowania menedżera, budowanie własnej wartości, otwarcie się na nowe doświadczenia
  • Skuteczna komunikacja: czym ona jest, zarządzanie konfliktem, uznanie i docenianie podwładnych
  • Budowanie zespołu: kultura informacji zwrotnej, ocena okresowa, wpływ na motywację i zaangażowanie podwładnych.
  1. Szkolenie z modelu WIN (model oczekiwanych przez Kraft Heinz zachowań liderskich), oceny 360 i oceny rocznej.
  2. Warsztaty z procesu rekrutacji (przebieg, standardy Kraft Heinz, wywiad kompetencyjny), onboardingu, badania zaangażowania (cel, przebieg), szkoleń (polityka szkoleniowa, rola menedżera, potrzeby zespołu).
  3. Kompendium wiedzy związane z prawem pracy oraz systemem WorkDay.
  4. Szkolenie z polityki MBO oraz polityki wynagrodzeń.
  5. Warsztat z przekazywania informacji zwrotnej.

PROGRAMY DEDYKOWANE DLA PRACOWNIKÓW

W ciągu całego roku prowadzimy szereg wydarzeń dla pracowników, które budują ich zaangażowanie oraz wspierają well-being. Plan wydarzeń na rok 2024 obejmuje szkoleniowe, mentoringowe (jak na przykład seria spotkań inspirujących z naszymi managerkami, których celem jest wzajemne wsparcie i inspiracja), pikniki rodzinne, spotkania świąteczne i coroczna konferencja, konkursy świąteczne dla dzieci, jak i liczenie kroków we wrześniu, akcje wspierające dbanie o zdrowie (badania piersi) czy działania w ramach ESG Month – w tym roku uczestniczymy w akcji UDO, czyli UBRANIA DO ODDANIA.

Akcja UDO to charytatywna inicjatywa realizowana w partnerstwie z platformą fundraisingową Ubrania do Oddania, która w sposób transparentny wprowadza tekstylia do drugiego obiegu przez własne sklepy. Akcja jest prosta: każdy kilogram ubrania to 1 zł. Cała zebrana kwota zostanie przekazana na pomoc finansową Fundacji Wiosna, realizującej Program Akademii Przyszłości, wspierających dzieci i ich potencjał.

W bieżącym roku planujemy jeszcze jedną bardzo ciekawą inicjatywę – są to Kluby Zainteresowań. Zbieramy chętnych pracowników, którzy chcą wspólnie dzielić się swoją pasją – kluby mogą dotyczyć wszystkich tematów, może to być klub biegacza lub miłośników upraw pomidorów. Każdy znajdzie w nich coś dla siebie

O ostatnim roku wdrożyliśmy również nową platformę benefitową WorkSmile, dzięki której pracownicy samodzielnie, w ramach dostępnej kwoty, mogą wybierać benefity, jakich sami potrzebują.

W ramach akcji skierowanych do pracowników zatrudnionych w naszej fabryce wprowadziliśmy również następujące nowe inicjatywy:

  • People Committee – comiesięczne spotkania z przedstawicielami pracowników Blue Collar z Zarządem i omawianie bieżących problemów oraz sposoby ich rozwiązania,
  • Coffee break – cotygodniowe spotkanie pracowników white collar przy kawie,
  • Programy Ideas in Practise – programy przeznaczone dla pracowników, służące do wyodrębnienia najlepszych pomysłów, które w pozytywny sposób wpływają na i optymalizują produkcję czy logistykę.

ZDROWE I BEZPIECZNE ŚRODOWISKO PRACY

W ramach dbania o zdrowie i bezpieczne środowisko pracy przeprowadziliśmy następujące szkolenia i akcje promujące zdrowie:

  • szkolenie z pierwszej pomocy
  • szkolenie z samobadania piersi
  • umożliwiliśmy naszym pracownikom biura w Warszawie skorzystać z darmowych badań markerów nowotworowych
  • pracownicy biura w Warszawie mogli zapisać się na relaksujące masaże karku i szyi
  • w Warszawie niedługo zostanie zorganizowana możliwość zbadania znamion skóry
  • w fabryce w Pudliszkach planowany jest Mammobus, celem propagowania świadomości raka piersi wśród naszych pracowniczek
  • w fabryce w Pudliszkach odbyły się warsztaty dotyczące profilaktyki raka piersi. Spotkanie prowadzone było przez pracownika sanepidu oraz grupę Amazonek Gostyńskich.
  • w Pudliszkach odbędzie się event dla pracowników: TURNIEJ PIŁKI NOŻEJ, podczas którego zespoły pracowników będą mogły rozegrać mecz piłki nożnej.
  • w ramach pracy nad adekwatną komunikacją w fabryce, odbędzie się kampania: SZANUJMY SIĘ!, propagująca kulturę wzajemnego szacunku i otwartości.

INFORMACJE DODATKOWE

W ostatnim roku bardzo mocno uspójniliśmy komunikację w postaci newsletterów: mamy Pomidoramę w Warszawie, Pomidorka w Pudliszkach oraz Pomidorowe Love – newsletter dedykowany siłom sprzedaży – każda z nazw została wyłoniona w wewnętrznym konkursie Pracownicy otrzymują co miesiąc garść najważniejszych i najciekawszych informacji z życia firmy, całość podana jest w bardzo zwięzły i kolorowy sposób.

Komunikacja, oprócz newsletterów, jest regularnie wzmacniana poprzez plakaty, które pojawiają się w biurze, ekrany, na których można obejrzeć interesujące newsy, a także na naszej wewnętrznej grupie WhatsApp, na której każdy może podzielić się „gorącymi wydarzeniami” z życia swojego działu

Planujemy również stworzenie programu ambasadorskiego dla pracowników – działania w ramach employee advocacy. Zakładają zaproszenie pracowników do stworzenia międzydziałowej grupy osób, które ze wsparciem Kraft Heinz będą pracować nad swoją marką ekspercką i widocznością w sieciach profesjonalnych, np. LinkedIn, promując tym samym Kraft Heinz jako miejsce pracy (opowiadając o projektach, inicjatywach, dzieląc się ekspercką wiedzą).

EDUKACJA – Działania skierowane do studentów i absolwentów. kooperacja z uczelniami, ośrodkami naukowymi.

W tym roku bardzo intensywnie rozwijamy współpracę z uczelniami w związku z bardzo szeroką promocją naszych międzynarodowych programów stażowych International Management Trainee Program oraz Global Manufacturing Trainee Program. W ramach współpracy podjęliśmy współpracę z Wydziałem Zarządzania UW, SG, Politechniką Warszawską, Politechniką Wrocławską, Politechniką Poznańską oraz Politechniką Zielonogórską.

W ramach tej współpracy:

  • uczestniczyliśmy w targach pracy, organizowanych przez uczelnie
  • przeprowadzamy działania digitalowe
  • publikujemy artykuły na stronach karier uczelni
  • bierzemy udział w wykładach dla studentów

AKCJE PROSPOŁECZNE FIRMY / WOLONTARIAT

Planujemy lub angażujemy się w następujące akcje:

  • akcja UDO – czyli zbierania i przekazywania używanych ubrań na cele charytatywne
  • Szlachetna Paczka – grudzień

Zapraszamy na stronę:
https://careers.kraftheinz.com/locations/poland/

Idź do oryginalnego materiału